Tilaäänten käyttöönotto YLE:n kanavilla on ollut kuuma peruna viime vuosina, ja se on yksi odotetuimmista tulevaisuuden askelista tv-lähetyksissä. Monikanavaääniä testattiin vuonna 2009 Suomen Eurovision-laulukilpailun finaalissa, mutta tunnetusti laihoin tuloksin. Sen jälkeen tilaäänistä ei ole juurikaan kuulunut.
Kokeilussa huomattiin, että jotkut digiboksit mykistyivät täysin, minkä ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Eniten minua ihmetyttää koko tilaäänihankkeen lakaisu pois päiväjärjestyksestä. Tekniikkaan kuuluu kömmähdykset ja yrityksen sekä erehdyksen kautta tapahtuvat läpimurrot. Jos ei toisella yrityskerralla olisi tilaääneet toimineet, niin kenties kolmannella. Ei ne soittelevat pihtiputaan mummon slaagia saa, jos ääni ei toimi toisinaan.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ArttuH5N1: Itse olen sitä mieltä, että pidetään se tilaääni YLE HD:lla, kunnes se saadaan pelittämään moitteetta. Sitten se voidaan lykätä "mainstreamiin".
Moitteetta se pelittääkin. Eivät vaan halua ottaa sitä käyttöön "mainstriimissa", lisätäkseen HD-kanavansa suosiota ainoana parempiäänisenä kanavana. Näin ovat ihan itse sanoneet.
Sama digi-tv:hän on käytössä myös Ruotsissa ja siellä 5.1-lähetykset ovat arkipäivää.