Tästä syystä Spotify ei koskaan menesty
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 12 joulukuuta, 2011
Musiikkibisneksessä pärjääminen on kovaa työtä, mutta aina sekään ei riitä. Digitaalisen musiikin jakelu on siirtynyt yhä enemmän Spotifyn kaltaisiin suoratoistopalveluihin, joiden bisnesmalli poikkeaa merkittävästi tavanomaisista toimijoista. Mikäli MP3.comin perustajaa ja entistä toimitusjohtajaa Michael Robertsonia on uskominen, eivät levy-yhtiöt anna uudenlaisille palveluille edes mahdollisuutta ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
12. joulukuuta 2011 @ 12:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Noin minäkin olen miettinyt, ja joku voisi kirjoittaa tohtorin väitöskirjan siitä.
Moraalisesti ansio kuuluu artistille, eikä millekkään isolle levy-yhtiölle.
Eli minkä verran artisti ansaitsee prosentuaalisesti tuottamastaan tuotteista.
Internet, Vapaitten ihmisten tapa elää ilman rajoja tai Rajoituksia, ajatus Joka säilyy..
|
mjk
Senior Member
2 tuotearviota
|
12. joulukuuta 2011 @ 13:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainoa laatuaan joka pärjää taitaapi olla itunes, apple kun on tehnyt pitkiä sopimuksia ja hinnoitellut ne suhtellisen hyvin, voittoa ei paljoa jää mutta sen verran että kannattaa. Tämähän oli aikanaan warnerille liikka kun itunes kukoisti ja koitti kepillä jäätä joskos saisi uuden sopparin (eli veti oikeuteen) mutta oikeus katsoi että sopimus jonka tekivät oli sitova ja kas kummaa warner hävivi ja sekös riamastutti sitten siihen että muut koitetaan saada nurin keinolla millä hyvänsä...
Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.
|
Lumikki
Senior Member
|
12. joulukuuta 2011 @ 14:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Mafia kukoistaa koska kukaan ei valvo niiden toimintaa. Eli varastetaan artisteille kuuluvia rahoja. Kohtuuttomia sopimusia ja käytetään valta-asemaa väärin.
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
12. joulukuuta 2011 @ 16:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Uutinen on täyttä asiaa. Jonkinlaisella lainsäädännöllä levy-yhtiöiden monopoli kappaleisiin pitäisi pakottaa murtumaan.
> Levy-yhtiöitä hienompi bisnessmalli on vain teostolla.
> Yrityksellä joka ei tee mitään muuta kuin kerää rahaa muiden
> tuotoksista.
Ehkä tarkoitit yritystä laajemmassa mielessä, mutta Teostohan on siis rekisteröity yhdistys, johon musiikkialan ihmiset voivat liittyä tai olla liittymättä, ja jonka tarkoitus on (tai ainakin pitäisi olla) edesauttaa jäsentensä oikeuksien valvontaa.
|
0tto
Member
2 tuotearviota
|
12. joulukuuta 2011 @ 17:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Älkää nyt afterdawn menkö tuohon iltapäivälehtien otsikointinormeihin mukaan. Rasittavaa huomata otsikko joka on muotoiltu ajatellen vain mainostuloja käyttäjäkokemuksen kustannuksella, jooko? Ei se niin paljoa klikkauksia tuo lisää artikkelille kunhan laatu on sitä hyvää afterdawnin laatua.
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
12. joulukuuta 2011 @ 18:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllähän tuo ihan hyvä otsikko on vai miten Otto olisi asian saanut paremmin tiivistettyä? "Spotify ei koskaan menesty koska levy-yhtiöt tekevät sopimuksia joista pitää maksaa kohtuuttoman suuria korvauksia ja loppupeleissä itse tekijöille näistä rahoista päätyy vain murto-osa jolloin kyseiset tekijät syyttävät Spotifytä ahneudesta vaikka oikea osoite olisi syyttä levy-yhtiöitä" ehkä kuvaa uutista paremmin mutta on turhan pitkä otsikoksi
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
12. joulukuuta 2011 @ 20:15 |
Linkki tähän viestiin
|
*offtopic*
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 0tto: Älkää nyt afterdawn menkö tuohon iltapäivälehtien otsikointinormeihin mukaan. Rasittavaa huomata otsikko joka on muotoiltu ajatellen vain mainostuloja käyttäjäkokemuksen kustannuksella, jooko?
Niinno, me eletään mainostuloilla ja maksetaan uutiskirjoittajille ihan oikeaa palkkaa. Joten kirjoitettujen uutisten kannattaakin luoda mahdollisimman paljon sivulatauksia, etenkin kun osa käyttäjistä blokkaa mainokset (=uutisen pitää saada enemmän sivulatauksia kuin "oikeasti" ennenkuin se on taloudellisesti kannattavaa).
Mutta mitään määräystä "otsikoidaan nyt näin" ei ole annettu :-) Mutta luonnollisesti toimittajakunta itsessään seuraa uutisten sivulatauksia, sisääntulevia klikkauksia RSS-feedeistä, jne.
*/offtopic*
Back to topic, ois erittäin mielenkiintoista nähdä tilanne, jossa EU purkaisi levy-yhtiöiden ogilopolin ja pakottaisi ne lisensoimaan sisältöään tietyllä hinnalla kaikille (lähellä omakustannehintaansa eli toimimaan esim. kuten lankaverkon puhelinyhtiöt, jotka joutuvat vuokraamaan kupariaan kaikille).
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. joulukuuta 2011 @ 20:17
|
0tto
Member
2 tuotearviota
|
12. joulukuuta 2011 @ 21:46 |
Linkki tähän viestiin
|
cpenter83: Esimerkiksi jotain tyyliin: "Michael Robertson: Spotify ei voi koskaan menestyä"
Eipä muuten, mutta kun nyt lyhyen ajan sisällä oli tuo toinen uutinen "Rovio: tässä olemme jo isompi kuin Google". Uutisen otsikon ei muistaakseni pitäisi koskaan tehdä tuontyyppistä viittausta itse tekstiin, vaan toimia itsenäisenä lauseena. Itse haluaisin uskoa, että eniten latauksia saadaan pitkällä aikavälillä tekemällä käyttäjäystävällistä sisältöä, jolloin sivuilla ylipäätään käydään. Laadukas sisältö on internetin aikana harvinainen luonnonvara, näin sanoakseni, ei tarvitse "vaatia tykkäystä ennen näkemistä", kunhan afterdawnin laatu pysyy hyvänä, kuten tähän asti on pysynyt.
Mutta itse aiheesta: En itse usko, että levy-yhtiöt kieltäytyisivät huonommastakin sopimuksesta jos se heille silti olisi tuottoisa... Saattaa olla vaan ylivarovaisuutta niiden taholta uuden konseptin kanssa. Käsittääkseni Spotifylla ei kuitenkaan ole taloudellinen tilanne niin huono kuin Robertsonin mielestä pitäisi olla, tai ainakin näin luulisi käyttäjämäärien perusteella...
|
Mainos
|
|
|
himpo
Senior Member
7 tuotearviota
|
13. joulukuuta 2011 @ 19:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Spotifyn on pakko menestyä koska minä käytän sitä piste
|