Nokia osti salaa Smarterphonen -- tekee kaikista puhelimista älykkäitä
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 6 tammikuuta, 2012
Nokia on ostanut kaikessa hiljaisuudessa norjalaisen Smarterphone AS -ohjelmistoyhtiön sijoitusyhtiö Ferd Capitalilta. Kauppa tehtiin viime marraskuussa.
Ferd Capital tiedotti asiasta eilen.
Smarterphone on ohjelmistoalan yhtiö, jonka tuotevalikoimiin kuuluu yhtiön nimeä kantava Smarterphone OS -käyttöjärjestelmä. Niin sanotuille peruspuhelimille (feature phone) tarkoitettu käyttöjärjestelmä ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Teknotuuletin
Junior Member
|
6. tammikuuta 2012 @ 19:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin... Onkos tolla Nokialla käytössä nyt sitten..... 5 eri alustaa? (WP, Symbian(Tai pelkällä Nokia nimellä nykyään), MeeGo Harmattan, Meltemi ja Smarterphone OS)luulis noiden riittävän jokskin aikaa.
|
Staff Member
1 tuotearvio
|
6. tammikuuta 2012 @ 19:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse veikkaisin, että Smartphone OS hankittiin juuri Meltemiä silmällä pitäen. Ominaisuuksien vai patenttien takia, sitä on pahempi sanoa.
Ehkä CES-messut valottaa asiaa.
|
3rd_party
Senior Member
3 tuotearviota
|
7. tammikuuta 2012 @ 10:17 |
Linkki tähän viestiin
|
@7 ei siis taida Android ollakaan niin varma kultakaivos, kun parhaiten menestyvä valmistajakin yrittää haalia vaihtoehtoja.
Itse uutisesta: Nokialla on nyt näppinsä niin monessa käyttöjärjestelmässä, että niistä pitäisi kyllä saada jo yhdistettyä yksi hyvä (=kilpailukykyinen). Tai sitten yhdistämällä tulee vain surkea sekasotku
|
Qwerty141
Member
6 tuotearviota
|
7. tammikuuta 2012 @ 15:55 |
Linkki tähän viestiin
|
@10
En mene takuuseen, mutta eikös S5230 toimi vähän modailtu versio Symbianista?
|
Ranvier
Senior Member
|
7. tammikuuta 2012 @ 17:54 |
Linkki tähän viestiin
|
@11: Siinä on Samsung Touchwiz 1.0.
|
Teknotuuletin
Junior Member
|
7. tammikuuta 2012 @ 19:31 |
Linkki tähän viestiin
|
@4: tiedän, ettei ole MeeGo puhelin. en ole missään välissä niin väittänytkään. Tiedän myös hyvin, että se on Maemo, johon on sujautettu MeeGo-elementtejä tms. Nokia itse käyttää alustasta silti nimeä MeeGo Harmattan. niin olishan tohon listaan voinut vielä lisätä sen kuopatun Maemonkin.
|
Mainos
|
|
|