Nokia on julkaissut YouTubessa videon, jossa esitellään faktatietoa Nokia Store -sovelluskaupasta. Videon tarkoituksena on saada kehittäjät vakuuttuneiksi Nokian sovelluskaupan hyvistä puolista.
Nokia Store on kolmanneksi suurin sovelluskauppa Android Marketin ja Applen App Storen jälkeen. Sovelluskaupan latausmäärät ovat olleet tasaisessa kasvussa. Viime vuoden kesällä latauksia tehtiin ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Nokia Storeen tulee jatkuvasti runsaasti hyvää uutta softaa, etenkin Qt ja QML-pohjaisia Symbian-sovelluksia, mutta myös sovelluksia Series 40-puhelimille. ..Sovellusten määrä, ja latausten määrä Nokia Storessa on ollut jo pitkään rajussa kasvussa. Latausennätyksiä on rikottu vähän väliä.
Ensinnäkin Nokia Belle on erittäin onnistubnit uudistus Symbianiin. Bellen uusi käyttöliittymä on saanut hyvän vastaanoton. ja Symbianin uudistettu käyttöliittymä on tehnyt sovelluksista entistä miellyttävämpiä ja hienompia. Se ei voi olla näkymättä latausmäärissä.
Näin sovelluskehittäjän näkökulmasta Belle yhdessä Qt SDK:n. QML:n ja Qt Quixk Componentsin kanssa luo erinomaisen mahdollisuuden entistä hienompien ja käyttäjäystävällisempien sovellusten helpolle ja nopealle tekemiselle. Ja se näkyy kiihtyvää vauhtia lisääntyvien uusien hyvien sovellusten määrässä, joka tottakai lisää latausmääriä.
Lisäksi Nokian Symbian-älypuhelimet ovat N8:sta alkaen olleet huomattavasti vanhoja S60-älypuhelimia suorituskykysempiä. Sekin on aivan varmasti osaltaan vauhdittanut sekä sovelluskehitystä, että sovellusten latausmäärien kasvua.
Lisäksi Symbian-käyttäjiä on edelleen valtavan paljon, ja uusia Symbian-älypuhelimia myydään edelleen PALJON enemmän kuin esim ylihypetettyyn WP7:ään perustuvia puhelimia. . Symbian ei katoa mihinkään pitkään pitkään aikaan. Symbiankäyttäjien suuri määrä varmistaa sen, että Symbianille todellakin kannattaa tehdä sovelluksia jatkossakin, muun vöittämineb on silkkaa hölynpölyä. Esim itse sovelluskehittäjänä aion jatkossakin keskittyä tekemään ensisijaisesti Qt-sovelluksia Symbianille ja MeeGolle. En näe mitään pakottavaa syytä vaihtaa alustaa.
Itse olen varma, että Nokia Storen latausmäärät jatkaa voimakasta kasvua jatkossakin.