Lumia 920 -puhelimen julkistuksen yhteydessä Nokian PureView-brändin uusi merkitys sai aikaan kuhinaa netissä. Vaikka sekä Lumia 920:n kamera että jo keväällä julkistettu Nokia 808:n kamera ovat nimellisesti PureView-kameroita, ainut laitteita yhdistävä tekijä on kuitenkin nimi. Tilanne on aiheuttanut hämmennystä, johon Nokialla kameroiden parissa työskennellyt Damian Dinning pyrkii vastaamaan ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
PureView termin käytössä Nokia ampuu nyt itseään jalkaan. Mielestäni 920:n olisi pitänyt sisältää erillinen prosessori 808:n kennoa varten ja lisätä 808:n kameraan vielä 920:ssa nähdyt ominaisuudet, jolloin Nokia olisi pyyhkinyt pöytää kilpailijoiden kameroilla ja asettanut kännykkäkameralle ihan uudet määritykset.
@5 Kyllä se on niin, että Nokian puhelimien haukkuminen on vaan muodikasta. Jopa uutisvuodossa eilen joku naishenkilö, jolla ymmärrys puhelimista lähentelee tekstiviestin kirjoittamista, mainitsi Nokian puhelimien olevan tylsiä niinkuin suomalainen keski ikäinen mies. Ehkäpä hänkin pitää enemmän Korealaisista keski ikäisista miehistä ;) Mutta avaa toki mistä kelkasta Nokia on pudonnut?
Uutiseen. Aika jännä ettei laittanut stereoäänen tallennusta. Ei taida Qualcommin piiri tukea moista?
Mistä näitä "tuntemattomia käyttäjiä" oikein tulee?
Itse asiaan niin onhan tuo huippu luokan kamera PUHELIMESSA ja mielestäni "riittävän hyvä" puhelimeen vai onko joku toista mieltä?
Sitten jos hyvän kuvan saaminen ja kameran laatu on noin tärkeää ja menettää utuisten kuvien tähden yöunensa niin silloin yleensä ostetaan hyvä järkkäri eikä selailla kamerakännyköitä kaupan tiskillä ja valiteta huonosta laadusta eikö vain?
minun tietääkseni nokia ei tee kameroita kuten nikon tai canon joten miksi edes odottaa maailman parasta=D?
Itse otan kuvat nikon D800 kamerallani johon ei taatusti yksikään puhelin kykene minun elinaikanani =)
ostakaa Nikon tai Canon kun haluatte kuvata...itse pidän kameraa kännykässä lähinnä pienenä lisävarusteena ns. bonuksena, eikä todellakaan ole se tärkein valinta peruste
enkä ala valittamaan kun saan sillä "huonoa" jälkeä.
Ja vielä viimeisenä että olen omistanut lukuisia: nokian,samsungin,motorolan,applen,sony ericssonin,htc:n,blackberryn,huawein puhelimia .... joten kokemusta on monista merkeistä
@6 "Jopa uutisvuodossa eilen joku naishenkilö, jolla ymmärrys puhelimista lähentelee tekstiviestin kirjoittamista, mainitsi Nokian puhelimien olevan tylsiä niinkuin suomalainen keski ikäinen mies"
Niin mitä väärää tässä on? Jos ihmiset kokee nokian luurit tylsinä niin sehän ei ole hyvä asia tosiaan.
Suurin osa kuitenkin nykyluurien ja älyluurien ostajista edustaa juuri kyseisiä tekstiviestin lähettäjiä kärjistettynä.