CNN uutisoi, että mainosala on muutosten keskellä, kun netinkäyttäjät siirtyvät työpöydän äärestä mobiilien laitteiden pariin. Stream-tapahtumassa esitettiin mielipiteitä siitä, miten pieni näyttö tuo haasteita mainonnalle. Se ei ehkä tapa mobiilimainosalaa, mutta tuo mukanaan vaikeita haasteita.
Koko markkinointi- ja mainosala joutuvat muuntautumaan mobiilimarkkinoiden kasvaessa. Ihmiset ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Tässä ja CNN:n uutisissa jahkaillaan viisaita mainoksiin liittyvästä liiketoiminnasta, mutta oleellisin jätetään kertomatta.
Käytettäessä älypuhelinta netissä, mainoskuvien suuret bittikarttakuvat hidastavat suuresti sivujen avautumista, mikä on ärsyttävää ja saa netin käyttäjät usein kiroamaan mainostajat alimpaan helvettiin. Vaikutus voi olla jopa sellainen, että mainostettua tuotetta on vaikea myydä niille, joiden nettiyhteydet mainokset jumiuttavat. Ainakin kännykällä nettiä käyttävät jättävät ostamatta ärsyttävimpien mainostajien tuotteita. Sama vaikutus on kun desktop tai laptop-tietokonetta käytetään melko hitaalla solukkoverkon mokkulalla tai kännykän WiFi Hotspot-sovelluksella (1 tai 2 Mbit/s teoreettisella nopeudella).
Viestejä tai tavallisia (enimmmäkseen pelkkää tekstiä sisältäviä) nettisivuja luettaessa voisi sivu avautua parissa sekunnissa, mutta suuria bittikarttakuvia käyttävät mainokset saattavat hidastaa sivujen avautumista useilla sekunneilla tai kymmenillä sekunneilla. Haittoja voitaisiin pienentää usealla tavalla:
(1) Käyttämällä ison kuvan sijasta muutamaa pienehköä kuvaa, jotka mahtuvat helposti älykännykän pienelle ruudulle siten että niiden teksti pysyy luettavana. Suurin osa mainosten teksteistä voi olla normaalina tekstinä (siis ei kuvissa bittikarttana).
(2) Käyttämällä bittikarttakuvien sijasta SVG-koodattuja tai muita vektorimuotoisia kuvia. Myös HTML5-koodattujen sivujen käyttö tulee pienentämään mainosten kuvien datamäärää. Erityisesti animoitujen mainosten koko kilotavuina saadaan murto-osaan nykyisestä.
Sitä mukaa kun tietokoneiden ja kännyköiden selaimet uudistuvat toimimaan ongelmitta HTML5:llä ja vektorikuvilla, voidaan mainoksista tehdä kohtuullisen pieniä, niin että samoja sivuja voidaan ongelmitta selailla sekä älykännyköillä ja tableteilla sekä tavanomaisilla tietokoneilla, silloinkin kun nettiä käytetään mokkuloiden yms tarjoamilla hitailla yhteyksillä ( 200 ... 2000 kbit/s).
Uusi tekniikka voi muuttaa perusteellisesti mainosalaa. Kun suurin osa liukuvärejä ja suuria valokuvia sisältävät mainokset vaihtuvat kohtuullisen pieniin ja yksinkertaisiin piirustuksiin ja animaatioihin, osa mainoksista tullaan tekemään "kevyellä tekniikalla", tavallisilla työasemilla. Mainoksia saatetaan tehdä jopa älykännyköillä, tehokkaampien työasemien ohella.
Tässä ja CNN:n uutisissa jahkaillaan viisaita mainoksiin liittyvästä liiketoiminnasta, mutta oleellisin jätetään kertomatta.
Käytettäessä älypuhelinta netissä, mainoskuvien suuret bittikarttakuvat hidastavat suuresti sivujen avautumista, mikä on ärsyttävää ja saa netin käyttäjät usein kiroamaan mainostajat alimpaan helvettiin. Vaikutus voi olla jopa sellainen, että mainostettua tuotetta on vaikea myydä niille, joiden nettiyhteydet mainokset jumiuttavat. Ainakin kännykällä nettiä käyttävät jättävät ostamatta ärsyttävimpien mainostajien tuotteita. Sama vaikutus on kun desktop tai laptop-tietokonetta käytetään melko hitaalla solukkoverkon mokkulalla tai kännykän WiFi Hotspot-sovelluksella (1 tai 2 Mbit/s teoreettisella nopeudella).
Viestejä tai tavallisia (enimmmäkseen pelkkää tekstiä sisältäviä) nettisivuja luettaessa voisi sivu avautua parissa sekunnissa, mutta suuria bittikarttakuvia käyttävät mainokset saattavat hidastaa sivujen avautumista useilla sekunneilla tai kymmenillä sekunneilla. Haittoja voitaisiin pienentää usealla tavalla:
(1) Käyttämällä ison kuvan sijasta muutamaa pienehköä kuvaa, jotka mahtuvat helposti älykännykän pienelle ruudulle siten että niiden teksti pysyy luettavana. Suurin osa mainosten teksteistä voi olla normaalina tekstinä (siis ei kuvissa bittikarttana).
(2) Käyttämällä bittikarttakuvien sijasta SVG-koodattuja tai muita vektorimuotoisia kuvia. Myös HTML5-koodattujen sivujen käyttö tulee pienentämään mainosten kuvien datamäärää. Erityisesti animoitujen mainosten koko kilotavuina saadaan murto-osaan nykyisestä.
Sitä mukaa kun tietokoneiden ja kännyköiden selaimet uudistuvat toimimaan ongelmitta HTML5:llä ja vektorikuvilla, voidaan mainoksista tehdä kohtuullisen pieniä, niin että samoja sivuja voidaan ongelmitta selailla sekä älykännyköillä ja tableteilla sekä tavanomaisilla tietokoneilla, silloinkin kun nettiä käytetään mokkuloiden yms tarjoamilla hitailla yhteyksillä ( 200 ... 2000 kbit/s).
Uusi tekniikka voi muuttaa perusteellisesti mainosalaa. Kun suurin osa liukuvärejä ja suuria valokuvia sisältävät mainokset vaihtuvat kohtuullisen pieniin ja yksinkertaisiin piirustuksiin ja animaatioihin, osa mainoksista tullaan tekemään "kevyellä tekniikalla", tavallisilla työasemilla. Mainoksia saatetaan tehdä jopa älykännyköillä, tehokkaampien työasemien ohella.