Luvattomasti leffoja esittävä HDFIN-sivusto muuttui maksulliseksi
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 20 maaliskuuta, 2013
Suomalaisilla tekstityksillä varustettuja elokuvia ja sarjoja esittävä HDFIN-sivusto on muuttanut elokuvien katselun maksulliseksi. Käyttäjiltä vaaditaan nyt viiden euron maksua kahden kuukauden VIP-jäsenyydestä, joka vaaditaan sisällön katselemiseksi.
HDFIN-sivustolta löytyvät elokuvat ja sarjat on kopioitu laittomasti netistä eikä palvelun ylläpidolla ole lupaa niiden esittämiseen. ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
tataka
Member
|
20. maaliskuuta 2013 @ 14:42 |
Linkki tähän viestiin
|
itse olen muutaman leffan tuolta katsonut mutta sitten netflix tuli tilattua josta kuvanlaatu paljon parempi ja isompi valikoima, tosin enimmäkseen vähän vanhempaa, mutta kyllä sen 8 e kuussa maksaa :)
enpä usko että tollainen harmaalla auleella oleva sivusto maksulliseksi muuttamalla rahaa saa, fin tv ja nordic tv kanssa oli noitten maksujen kanssa monilla ongelmia, itsellä netflixin kanssa ei mitään.
viaplaytakin joskus mietin mutta kun luin että siellä muuttuu paljon tarjonta ja osasta joutuisi vuokraamaan, ei kiitos.
ja hbo on yli hintainen(15 e kuussa jos ei tahdo määräaikaisuuksia) ja jonka tarjonta surkeaa, itse en jaksa tv sarjoja pahemmin katsella..
mutta netflixin, spotifin, grooveshark yms voidaan kiittää piratismia, ei mafialla ole mitään intoa ollut kehittää hyviä kohtuuhintaisia palveluita kun rahaa tulee.
|
johtaja59
Senior Member
4 tuotearviota
|
20. maaliskuuta 2013 @ 15:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lailliset streemauspalvelut on jo niin edullisia ja toimivia, että en usko HDFin tapaisten kyhäelmien pärjäävän kilpailussa.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
20. maaliskuuta 2013 @ 16:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä olen ihmetellyt pitkän aikaa miten TTVK ei saa mitään aikaiseksi tuon palvelun lopettamiseksi. Tai no, enhän mä tiedä mitä ne on tehnyt asian eteen, muuta kun yhden tutkintapyynnön.
Jos Antti Kotilainen luet tätä niin tässä pari vinkkiä:
- Ottakaa yhteys maksunvälittäjiin ja informoikaa niitä sivun luonteesta. Jos eivät tee asialle mitään niin uhkailkaa oikeusjutulla. Senhän te osaatte(?). (paypal, fortumo tällä hetkellä)
- Ottakaa yhteyttä sivustoa hostaavaan yhtiöön. Monien hosting yhtiöiden käyttöehdot kieltävät myös linkittämisen 'laittomaan' materiaaliin.
- VK.com, jonka servereillä ainakin jossain vaiheessa suurin osa itse videoista sijaitsi on 'DMCA compliant'. Joten sinne vaan bulkkina poistopyyntöjä.
- Jos sivuston omistajan henkilöllisyys ja hänen sijainti (turkki?) on tiedossa. Niin tehkää tutkintapyyntö Turkissa. Kai sielläkin on joitain lakeja kaupallista piratismia vastaa. valvontaa hoitaa Kulttuuri- ja turismiministeriön alisuudessa Directorate of Copyright and Cinematography Department ja oikeuslaitos.
las ballenas son el camino
|
tonttila
Suspended due to non-functional email address
|
20. maaliskuuta 2013 @ 18:07 |
Linkki tähän viestiin
|
eipä kai se kaista kenellekään ilmaista ole. Mutta kukapa haluaa maksaa kameraversioista ynnä muusta. Ja ainahan torrent on keksitty jos ei jaksa odottaa.
|
Member
16 tuotearviota
|
20. maaliskuuta 2013 @ 19:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Itteä naurattaa että hdfin porukka on pahalla päällä siitä että joku toinen sivu oli kuulemma varastanut heidän elokuviaan. :d heidän elokuviaan? jos kavereilla ei ole mitään oikeutta leffoihin joista he esittävät ilman lupaa ja nyt jopa perivät rahaa niin miten he voivat ajatella noin. ja oliko vielä että tekstitykset on kanssa otettu joiltain muilta sivuilta :D ei juma ihmettelen miksi poliisia kiinnostaa jonkun pikkutytön kone joka kuuntelee huonoa poppia eikä joku tällänen sivu?
|
Member
3 tuotearviota
|
20. maaliskuuta 2013 @ 22:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: ei juma ihmettelen miksi poliisia kiinnostaa jonkun pikkutytön kone joka kuuntelee huonoa poppia eikä joku tällänen sivu?
Kyllä niitä kiinnostaa. Serverit ja ylläpitäjät ovat ulkomailla joten asiaan on vähän vaikeempi puuttua.
Ja tuo itse sivu on kyllä semmosta kurap*skaa että en pysty ymmärtään miksi joku sitä käyttäis.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. maaliskuuta 2013 @ 22:07
|
Senior Member
|
21. maaliskuuta 2013 @ 08:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka tuosta pssska sivun käytöstä suostuu maksamaan.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti susy86: ...miksi poliisia kiinnostaa jonkun pikkutytön kone joka kuuntelee huonoa poppia eikä joku tällänen sivu?
Olisiko ihan kustannus syyt. Suomalaisen tyttö-lapsen ahdistelu tulee halvemmaksi kuin oikean työn teko (rikollisten kiinniottaminen) toisen maan poliisien kanssa. Molempien uutisarvo on kuitenkin antipiraattien kannalta on yhtä suuri =/
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
21. maaliskuuta 2013 @ 10:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: ei juma ihmettelen miksi poliisia kiinnostaa jonkun pikkutytön kone joka kuuntelee huonoa poppia eikä joku tällänen sivu?
Tekijänoikeusrikokset ovat asianomistajarikoksia. Poliisi ei niitä tutki ominpäin vaan ainoastaa jos oikeudenomistaja tekee rikosilmoituksen/tutkintapyynnön.
|
Newbie
3 tuotearviota
|
22. maaliskuuta 2013 @ 09:02 |
Linkki tähän viestiin
|
niin eiköhän tämäkin lysti joku päivä lopu mutta nautitaan tästä siihen asti kuitenkin.
|
Senior Member
13 tuotearviota
|
24. maaliskuuta 2013 @ 16:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä oon ainakin ohjeistanut kavereita ja tuttuja pois tuollaisten roska sivustujonen käytöstä. Parempi sitten melkein rehellinen waretus. Kun tukea tuollaista kuraa joka ei edes toimi kunnolla. Tuollekkin on kyllä kuitenkin olemassa todella kattavia palveluita ja muutenkin paremmin toimivia.
Googleakin kun oppii oikein käyttämään. Oikeilla hakusanoilla niin pääsee jo pitkälle. Monesti tuollaisia sivustoja käyttävät ihmiset jotka ei ole jaksanu/ehtinyt perehtymään asioihin.
|
Member
1 tuotearvio
|
29. maaliskuuta 2013 @ 15:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Vaikuttaa siltä että kohta kyseinen palvelu loppunee kokonaan, liian tappiollisena...
"Jonain päivänä työkalujenkin lainaaminen naapurille tulee olemaan rangaistavaa (koska se aiheuttaa taloudellista vahinkoa valmistajille)... Jos emme reagoi"
|
Senior Member
|
2. toukokuuta 2013 @ 09:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Semmosiajoo:lle - jokainen tyylillään: tyhmä piraatti maksaa, fiksu piraatti hommaa maksutta ;D
|
Senior Member
|
19. toukokuuta 2013 @ 23:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Semmosiajoo: Ylläpitäjät tarjoavat 2kk ilmaisia elokuvia ongelmista johtuen :)
Kuka nyt tuommoisesta psskasta mitään maksaisikaan =/
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
20. toukokuuta 2013 @ 16:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hmmmmm1: Ite olen ainakin liian laiska lataamaan leffoja.. Helppoa se tuolta on suoratoistona katsoa. Ellei ole liian köhä laittamaan sitä 5e likoon... :D Se ku on niin kauheen iso raha!!!!
Miksei voi sitten maksaa suoraan jollekin lailliselle palvelulle?
|
Mainos
|
  |
|