User Käyttäjä Salasana  
   
keskiviikko 6.8.2025 / 20:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > verkkokauppa.com paljasti mitä tuotteita palautetaan ja korjataan eniten
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Verkkokauppa.com paljasti mitä tuotteita palautetaan ja korjataan eniten
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Verkkokauppa.com paljasti mitä tuotteita palautetaan ja korjataan eniten

uutinen julkaistu: 2 huhtikuuta, 2013

Verkkokauppa.com on tehnyt ostosten tekemisestä heidän verkkokaupassaan aiempaa avoimempaa paljastamalla kuinka suuri osa ostetuista laitteista palautetaan takaisin tai joudutaan huoltamaan. Tietoja tarjotaan asiakkaiden ostopäätösten tueksi. Verkkokauppa.comin Facebook-sivuilla päätöstä on kiitelty asiakkaiden puolelta. Kuluttajilta säästyy aikaa ja vaivaa, kun he onnistuvat välttämään ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Lumikki
Senior Member
_
2. huhtikuuta 2013 @ 16:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saisivat muutkin kaupat tehdä vastaavaa.

Ehkä ne valmistajien tuotteiden laatu alkaisi vihdoin parantua. Nykyään yritykset tekee rahaa, ei hyviä kestäviä tuotteita. Usein yritykset laittaa ne omat tarpeensa kuluttajan tarpeiden edelle. Mutta jos kuluttaja olisi valistuneempi tuotteiden ja palveluiden suhteen, ehkä ihmiset eivät enään ostaisi huonoja tuotteita ja palveluja.

Yksi suurin ongelma on kuluttajan tietämätömyys, tyhmyys ja välinpitämättömyys. Tätä valmistajat säälimättömästi käyttää hyväksi. Imagoa, mainontaa, kehuja, liioittelua, "cool", uusi, kivaa, näppärä, kaikilla muilla on, mutta totuutta ei kerrota tuotteesta tai palvelusta. Usein tyhmä ihminen ei edes halua tietää sitä totuutta. Ilmeisesti heillä on varaa ostaa "paskaa" aina vaan uudestaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. huhtikuuta 2013 @ 16:30

Member
_
2. huhtikuuta 2013 @ 18:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Ilmeisesti heillä on varaa ostaa "paskaa" aina vaan uudestaan.
Niinhän sitä sanotaan, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
Tepsu9
Senior Member
_
2. huhtikuuta 2013 @ 18:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WereCatf:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Ilmeisesti heillä on varaa ostaa "paskaa" aina vaan uudestaan.
Niinhän sitä sanotaan, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa.
Verkkokaupan Top 37 palautetuinta ja huolletuinta tuotetta!!

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288553043243.html


johtaja59
Senior Member

4 tuotearviota
_
2. huhtikuuta 2013 @ 22:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olisiko Eizon näyttöjä myyty 1kpl, kun palaautusprosentti on 100%
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
3. huhtikuuta 2013 @ 07:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59:
Olisiko Eizon näyttöjä myyty 1kpl, kun palaautusprosentti on 100%

Lainaus:
Huolto- ja palautusprosentit esitetään mikäli tuotteesta on kerätty tilastollisesti riittävä määrä tietoa.

Tuo antaa ymmärtää, ettei yhden tuotteen perusteella ole tilastoja tehty.
Mikähän tuon Eizon tarinakin on, kyseessä nimittäin on TN-paneelillinen 5:4-näyttö. Verkkokaupan sivuilta kun katsoo, niin tuota näytetään myydyn 3.1.2013 20kpl. Onkohan joku taho ostanut ison paalin noita ja sitten jostain syystä palauttanut.
Mainos
_
__
 
_
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
3. huhtikuuta 2013 @ 09:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Todella hyvä tieto kuluttajan kannalta. Kaikki maahantuojat ja valmistajat eivät kyllä välttämättä tykkää.

Aika varovasti noita prosentteja kyllä saa tulkita. Joskus palautuksen syy voi olla ihan ostajassa (esim. uuden tuotteen kokeilunhalu), varsinkin postimyynnissä, jossa on automaattinen palautusoikeus, mutta joissain tapauksessa taas voi olla ettei laite tosiaan ole vastannut odotuksia tai lupauksiaan.

Vaikkapa juuri noissa em. Eizoissa teme565:n teoria voisi pitää paikkaansa, eikä palautuksen syy silloin välttämättä ole itse tuotteessa tai että ainakaan sama syy ei välttämättä olisi ongelma muille ostajille. Toisaalta tuon prosentin kertominen juuri antaa ostajalle mahdollisuuden selvitellä asiaa tarkemmin, mikä tietysti on hyvä juttu.

Esim. omaan silmään sattui taskulamppu, jolla on iso palautusprosentti. Käyttäjän arvostelun perusteella ( http://www.verkkokauppa.com/fi/product/...product-reviews ), voisi arvata, että laitteessa ei ehkä ole ollut varsinaista vikaa, vaan enemmänkin puute on ollut toimituksesta puuttuva akku. Tietysti sekin on ongelma ja voi vaikuttaa ostohalukkuuteen.

Huolloista taas sanotaan, että kertoo "huollot, jotka on tehty Verkkokauppa.comin toimesta". Tarkoittaako tuo siis lainkaan ns. merkkikorjaamoiden tekemiä takuuaikaisia huoltoja? Jos ei, niin omaa takuuhuoltoa tarjoavat merkit ovat ihan eri viivalla noissa luvuissa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. huhtikuuta 2013 @ 09:38

afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > verkkokauppa.com paljasti mitä tuotteita palautetaan ja korjataan eniten
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy