|
Samsungin markkinointijyrä käynnistyi: tässä ensimmäiset Galaxy S4 -mainokset
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 10 huhtikuuta, 2013
Samsungin tuorein lippulaiva Galaxy S4 saapuu myyntiin joskus tämän kuun aikana ja nyt yhtiö on polkaissut käyntiin mainoskampanjan, jolla on tarkoitus takoa puhelimen kuva pysyvästi kansan kollektiivisille verkkokalvoille.
Kampanja on aloitettu yhteensä neljälle eri mainosspotilla, joista kolme on omistettu erityisesti puhelimen uusille ominaisuuksille ja kolmas yleisemmin laitteen esittelyyn. ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Member
1 tuotearvio
|
11. huhtikuuta 2013 @ 07:57 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Hiukka repesin tolle kakkos videolle. Jokainen pihisee ensin kauheesti kun ei noilla pietsokajarailla basso toistu ja sitten kun on kasa luureja niin jumputtaa kuin iso subbari :D
|
|
Lumikki
Senior Member
|
11. huhtikuuta 2013 @ 10:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mainoksista tehdään mainoksia. Öh "uutisia"...
|
|
Lumikki
Senior Member
|
11. huhtikuuta 2013 @ 11:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Miten markkinointipanos liittyy myyntiennätykseen?
Miksi oletetaan että hyvä myynti tapahtuu markkinoinnin takia eikä siksi että olisi vain hyvä tuote.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. huhtikuuta 2013 @ 13:45
|
|
Lumikki
Senior Member
|
11. huhtikuuta 2013 @ 13:41 |
Linkki tähän viestiin
|
|
En ole koskaan nähnyt yhtään Samsungin mainosta, mukaan lukien tämän uutisen. Silti omistan Samsungin tuotteen.
Onko mahdollista että markkinointi tutkimukset perustuu vanhoihin asioihin. Nykyajan yhteiskunnan kuluttajien mainoksiin liittyvä käyttäytyminen on muuttunut vuosien saatossa. Joskus 20-vuotta sitten mainoksella oli merkitystä ja ne kiinnostivat ihmisiä, nykyään ne on verrattavissa saasteeseen.
Silti yritys maailmassa vallitsee vielä vanhat tottumukset, luulot ja tavat.
|
Member
2 tuotearviota
|
11. huhtikuuta 2013 @ 14:38 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Miten Lumikki on voinut välttyä näkemästä Samsungin mainoksia? Turussa oli vähän aikaa takaperin kaikki tienvarret ja bussipysäkit täynnä näitä "Life companion" mainostauluja.
Tällaisten mainosten tarkoituksena on lisätä tuotteen/brändin tunnettuuta, sillä mitä tutummalta jokin tuote tuntuu ostopäätöstä tehdessä, sitä turvallisemmalta sen valitseminen vaikuttaa.
|
|
Lumikki
Senior Member
|
11. huhtikuuta 2013 @ 15:31 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei kai tuo mainoksien väistely mitenkään outoa asia ole. Jos jossain näkyy mainos, niin katse ohittaa sen automaattisesti samalla tavalla kuin jossain näkyy puu tai ihminen kävelee automaatisesti ilman keskittymistä asiaan. Siis en lue tai katso yhtään mainosta missään. Jotta mainos herättäisi ihmisessä mielipiteitä, niin niihin pitää osoittaa kiinnostusta. Minulle ne on häiritsevää paskaa, samallalailla kuin tupakan tupit ja koiran paska maassa.
Eikä ongelma katoa sillä että yritys kuvittelee että olen harvinainen poikeus jota ei tarvitse huomioida. Sitä mukaan kuin mainos saatteen määrä kasvaa niin sitä nopeammin ihmiset kyllästyy niihin. Ensin kiinnostava, sitten tylsä, myöhemmin häiriö. Miksi katsoa ja kuluttaa omaa aikaa propagandaan, joka on puhdasta hyödytöntä paskaa.
|
Newbie
|
11. huhtikuuta 2013 @ 16:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ja oot näköjään huomannut ne tupakan tumpit ja koiran paskankin. Se, ettet "ajattele asiaa sen enempää" ei tarkota, etteikö mainos olisi suhun jo "toiminut". Paras mainos on sellanen, joka joko jää päähän pyörimään, tai menee suoraan alitajuntaan. Netissäkään ei mihinkään pääse mainoksia piiloon. Se ettei lue joka sanaa joka mainoksesta, ei tarkota ettetkö ois mainosta tiedostanut. Tiedostaminen riittää.
|
|
Lumikki
Senior Member
|
11. huhtikuuta 2013 @ 18:59 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Se että tiedostaa jonkin olemassa olon ei tarkoita että on lukenut tai nähnyt sen paremmin sitä "sisältöä". Naurettavaa kuvitella että kaikki olisi jotain heikkoja manipuloitavissa olevia ihmisiä.
|
|
Kuveerty
Member
|
12. huhtikuuta 2013 @ 14:51 |
Linkki tähän viestiin
|
|
@12
Et ole nähnyt yhtään Samsungin mainosta mutta tiedostat niiden olemassa olon. Mitä jos niitä ei olekaan olemassa? Sinua onkin manipuloitu uskomaan että niitä on olemassa?
Aikamoista kärjistystä ja jalustalle nostamista tässä. Varmasti on olemassa mainoksia jotka kokisit mieluisaksi/kiinnostavaksi. Riippuen toki jos mikään ei kiinnosta ja maailma on perseestä ja epäreilu niin unohdetaan sitten nämä jutut.
|
Junior Member
|
13. huhtikuuta 2013 @ 02:47 |
Linkki tähän viestiin
|
|
"..kolme on omistettu erityisesti puhelimen uusille ominaisuuksille ja kolmas yleisemmin laitteen esittelyyn."
kolmas.. neljäs? :)
|
Senior Member
|
13. huhtikuuta 2013 @ 11:29 |
Linkki tähän viestiin
|
@17
Eli siis olet samaa mieltä @6 kommentin kanssa siitä että samsungin puhelimet myy juuri tehokkaan markkinoinnin ansiosta, eikä siksi että en olisivat hyviä tuotteita.
Minäkin olen samaa mieltä.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
13. huhtikuuta 2013 @ 17:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Markkinointi strategia ei toimi ja puhelimet ovat huonoja, mutta jostain syystä ne menevät kuitenkin kiitettävän hyvin kaupaksi.
|
|
Taeco
Senior Member
|
13. huhtikuuta 2013 @ 18:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Aika turha väittää, ettei Samsungin markkinointi olisi toiminut. Onhan siitä ollut paljon puhetta, ettei HTC:t ole mennyt hyvin kaupaksi, koska heillä ei ole ollut varaa mainostaa tuotteitaan yhtä paljon. Laatueroa niillä kahdella tuskin on juurikaan ja jos väität muuta, niin olet joko markkinoinnin tai mielikuvien uhri. Se, että HTC puhelin hajosi joskus edellisellä vuosikymmenellä, ei tee uudesta HTC:sta huonoa; samalla lailla kuin S4 ei ole huono, vaikka Samsungin puhelimilla ei mennyt hyvin 10v sitten.
|
|
Taeco
Senior Member
|
14. huhtikuuta 2013 @ 15:25 |
Linkki tähän viestiin
|
|
@22 Jostain syystä vastasit silti.
|
|
Mainos
|
  |
|