Vihjeitä tulevaisuudesta: Samsungille patentti kaarevaan ja joustavaan näyttöön
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 9 toukokuuta, 2013
Vaikka yritykset patentoivat monia tekniikoita, joita ei sellaisenaan ikinä nähdä markkinoilla, patenttihakemuksista saa kuitenkin jotain vihiä siitä, mihin suuntaan tekniikka voisi olla kehittymässä. Tuoreiden patenttihakemusten perusteella Samsung näkee joustavien ja kaarevien näyttöjen olevan yksi mahdollinen kehityssuunta.
Taipuisat näytöt eivät ole Samsungin tapauksessa varsinaisesti ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
sirari
Junior Member
|
9. toukokuuta 2013 @ 15:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
djtob
Member
|
9. toukokuuta 2013 @ 16:14 |
Linkki tähän viestiin
|
@1. Samaa mieltä. Luultavasti Samsungille ei myönnetä sellaista patenttia, jos Nokia on jo sellaisen hommannut. Tuote- ja kehitysyksikössä laitetaan aina patentit tulemaan ennen kuin mitään aleta kehittelemään.
|
johtaja59
Senior Member
4 tuotearviota
|
9. toukokuuta 2013 @ 19:22 |
Linkki tähän viestiin
|
Jokos Applelta on tullut patenttihakemuksia koskien taipuisaa näyttöä.
|
Pallero20
Member
1 tuotearvio
|
9. toukokuuta 2013 @ 20:56 |
Linkki tähän viestiin
|
@4 jää muiden lasten leluiks tollaset kuminäytöt
|
Senior Member
|
9. toukokuuta 2013 @ 21:05 |
Linkki tähän viestiin
|
@4
Onhan niitä haettu jo muutaman kerran (linkki alla). Samaa ovat tehneet kaikki kynnellekykenevät alan firmat jo vuosia (toinen linkki alla), en sitten tiedä onko tässä samsungin patentissa jotain erikoisempaa kun pääsi otsikoihin.
http://news.cnet.com/8301-13579_3-57579...xible-displays/
http://www.google.com/?tbm=pts#hl=en&q=...search&tbm=pts&
@3
Imitaatio on toisaalta imartelevaa, mutta kieltämättä vähän häiritsee se, että teet sitä niin huonosti. Tietenkin kaikilla on oikeus patentoida. Brändeillä tai ekosysteemeillä ei ole nähdäkseni mitään tekemistä asian kanssa.
|
Senior Member
|
10. toukokuuta 2013 @ 07:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Uutisen otsikko melko selkeästi väittää että Samsung sai patentin kaarevaan ja joustavaan näyttöön, jäi nyt sitten epäselväksi että saiko vai jättikö vasta hakemuksen?
|
Senior Member
|
10. toukokuuta 2013 @ 09:08 |
Linkki tähän viestiin
|
@8
Lähteen mukaan jätti vasta hakemuksen. Samassa uutisessa mainittu patenttihakemus liityten sivunkääntöanimaatioon on paljon hauskempi, meinasi mennä ohi kun tässä uutisessa ei ollut siitä kuvaa. :)
|
Senior Member
|
10. toukokuuta 2013 @ 11:07 |
Linkki tähän viestiin
|
@10
Googlehan on testannut ja kehitätyt itseajavaa autoa jo aika menestyksekkäästi. Se on eittämättä tulevaisuus, poistetaan auton ohjaamisen vaiva ja virheherkkä inhimillinen tekijä.
|
Kuveerty
Member
|
10. toukokuuta 2013 @ 12:47 |
Linkki tähän viestiin
|
@11
Kuskin kokonaan poispudottaminen ei toivottavasti tule ikinä tapahtumaan. Automaattivaihteistotkin ovat kehittyneet ja yleistyneet, mutta aina tulee olemaan ihmisiä jotka haluavat tuntea ajavansa. Matka-ajossa kuskiton auto olisi toimiva ja fiksu idea, ajonopeudet voisivat nousta ja onnettomuudet samalla vähentyä ainakin teoriassa.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
|
10. toukokuuta 2013 @ 13:04 |
Linkki tähän viestiin
|
@12
Prosessi tietenkin tulee olemaan pitkä, ensin tekniikan pitää vielä vähän kehittyä ja kun se alkaa olla valmista kuluttajille niin senkin jälkeen yleistymiseen menee vielä kymmeniä vuosia, koska autoja uusitaan kohtuullisen hitaasti ja tuollaiset selvää lisäarvoa tuovat ominaisuudet todennäköisesti maksavat huomattavasti enemmän kuin "tavallinen" auto.
Mutta jonain päivänä auton manuaalinen ajaminen on suunnilleen samassa asemassa kuin hevosella ratsastaminen tänään, jotkut nauttivat siitä. Sitä tehdään poissa pääväyliltä ja erikseen sille tarkoitetuilla alueilla. Tylsä matka-ajo, esim. työmatkaliikenne, onnistuu pienemmällä stressillä, keskimäärin suuremmalla nopeudella ja pienemmillä etäisyyksillä, jolloin teille mahtuu enemmän liikkujia. Ja todellakin, matka-ajan voi käyttää vaikka sähköpostin lukemiseen tai nukkumiseen. Aivan kuten joukkoliikenteessä nykyään, erona se, että pääsee omalla automaattiautolla ovelta ovelle.
|