Tutkimus haastaa käsityksiä pelipiratismista: nykyiset lukemat helposti liioiteltuja
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 18 toukokuuta, 2013
Tuote tutkimus väittää, että pelipiratismista esitettyjä lukuja liioitellaan tarkoituksella, mikä johtuu lukuja pääasiassa käyttävien tahojen omista intresseistä, uutisoi Wired.co.uk-sivusto.
Kolmen eurooppalaisen yliopiston tutkijat seurasivat BitTorrent-verkon kautta tapahtuvaa pelien jakamista 2010 ja 2011 vuosien välillä kolmen kuukauden ajanjaksolla. Tutkijoiden tulosten perusteella ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Bebh
Newbie
|
18. toukokuuta 2013 @ 15:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Eri pelityyppien latausmäärien vertailua en lähtisi suorittamaan noin lyhyen tarkastelujakson perusteella. Kolmeen kuukauteen saattaa mahtua useampi suuri julkaisu yhdestä genrestä, kun taas toisesta genrestä saattaa tulla lähinnä indie-julkaisuita.
Itseäni ei ainakaan yllättäisi vaikka fps-pelit eivät olisi pidemmälläkään tarkastelujaksolla ladatuimpien joukossa. Yleensä näissä kuitenkin yksinpelikampanja on melkoista kuraa ja suurin houkutin pelin ostoon on moninpeli, jonka pelaaminen on laittomalla versiolla ainakin huomattavan hankalaa jos ei jopa mahdotonta.
|
Lumikki
Senior Member
|
19. toukokuuta 2013 @ 06:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse tiedän tapauksia peli maailmassa joissa henkilö on ostanut ihan laillisen pelin. Sitten kun ei saa sitä toimimaan halutulla tavalla, kaiken maailman DRM asioiden takia niin ovat ladanneet laittoman paremmin toimivan version.
Itse en oikein jaksa ottaa asiaan sen paremmin kantaa. Koska lopetin kokonaan pelaamisen, koska pelejä ei voi enää pelata ilman huonosti toimivaa DRM:ää tai yksityisyys loukkauksia.
Koko piratismi on vain tekosyy viihdeteollisuudelle tehdä asioita niin kuin he itse haluavat. Todellisuudessa viihdeteollisuus on itse syypää omiin ongelmiinsa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. toukokuuta 2013 @ 06:54
|
DeNiWar
Member
|
19. toukokuuta 2013 @ 13:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko tuo kenellekään edes uutinen, saati yllätys, kun on kyse firmoista jotka ajavat omia intressejään.
Samaa raskasta liioittelua harrastaa musiikkimafiakin ja moni moni muu joka saa itselleen hyötyä ylöspäin parannelluista lukemista.
Liioittelemattomat lukemat eivät välttämättä olisi aivan niin mairittelevia alkuperäisen tuotteen käytönestotekniikoiden kehityksen ja mafiamaisen rahastuksen (lisämaksut sen varjolla kaikkiin laitteisiin joilla "mahdollisesti" voi kopioida tai käyttää jotakin aiheeseen liittyvää tuotetta) markkinointiin ja läpiajoon, puhumattakaan nettisensuurista joka kovasti tekee tuloaan p.korean ja kiinan malliin...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. toukokuuta 2013 @ 13:09
|
Junior Member
|
19. toukokuuta 2013 @ 17:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Itse tiedän tapauksia peli maailmassa joissa henkilö on ostanut ihan laillisen pelin. Sitten kun ei saa sitä toimimaan halutulla tavalla, kaiken maailman DRM asioiden takia niin ovat ladanneet laittoman paremmin toimivan version.
Itse en oikein jaksa ottaa asiaan sen paremmin kantaa. Koska lopetin kokonaan pelaamisen, koska pelejä ei voi enää pelata ilman huonosti toimivaa DRM:ää tai yksityisyys loukkauksia.
Kyllähän se vain on niin, että drm - varsinkin se hankaloittava - on koko ajan vähentynyt. Isot julkaisijat laittavat suurimman osan PC-peleistään Steamin oman kopiosuojauksen alle, jonka kassa ei tarvitse piehtaroida. Ja yksityisyyttä nyt loukkaa koko tietoyhteiskunta.
Tutkimuksesta sanon sen, että on mielenkiintoinen, vaikkakin arvattava. Tämänlaisia puolueettomia tutkimuksia kaivataan alalla lisää, ja toivottavasti tämä kolmikko tulee jatkamaan hyvää työtänsä.
hasa diga eebowai
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. toukokuuta 2013 @ 17:58
|
Lumikki
Senior Member
|
20. toukokuuta 2013 @ 09:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Ja yksityisyyttä nyt loukkaa koko tietoyhteiskunta.
Sekö tekee asiasta hyväksyttävän?
|
Junior Member
|
20. toukokuuta 2013 @ 11:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei, mutta mielestäni on aika hassua valitella pelifirmojen loukkaavan yksityisyyttä, samalla kun selailee maailman huonointa yksityisyyttä tarjovaa tietoverkkoa, internetiä.
Vähän kuin valittelisi pikkurillin puuttumista sen jälkeen, kun on antanut jo koko kätensä paholaiselle.
hasa diga eebowai
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. toukokuuta 2013 @ 11:11
|
Lumikki
Senior Member
|
20. toukokuuta 2013 @ 11:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Nuo on kaksi eri asiaa.
Kun minä laitan jotain internettiin teen sen omasta vapaasta tahdosta ja tietoisena mitä teen. Kyseessä ei ole tällöin yksityisyysloukkaus.
Kun taas pelifirma jakelu softalla tai pelillä keräilee tietoa henkilön tietokoneesta tai pelaajan käyttäytymisestä ilman että sitä saa estettyä niin se on yksityisyysloukkaus.
Yksityisyysloukkaus tapahtuu silloin kun ilman asianomaisen lupaa käytetään hänen tai hänestä tai häneltä kerättyä informaatiota johonkin tarkoitukseen. Pääpaino "ilman lupaa" ja information yksityisyyden määrittelee sen informaation omistaja ei jokin muu taho.
Myöskään tuo lupa ei saa olla sellainen että jokin EULA mainitsee asian ja ilman EULA:n hyväksymistä ei peliä voi pelata. Tuo olisi luettavissa kiristykseen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. toukokuuta 2013 @ 13:47
|
Junior Member
|
20. toukokuuta 2013 @ 13:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Nuo on kaksi eri asiaa.
Kun minä laitan jotain internettiin teen sen omasta vapaasta tahdosta ja tietoisena mitä teen. Kyseessä ei ole tällöin yksityisyysloukkaus.
Kun taas pelifirma jakelu softalla tai pelillä keräilee tietoa henkilön tietokoneesta tai pelaajan käyttäytymisestä ilman että sitä saa estettyä niin se on yksityisyysloukkaus.
Yksityisyysloukkaus tapahtuu silloin kun ilman asianomaisen lupaa käytetään hänen tai hänestä tai häneltä kerättyä informaatiota johonkin tarkoitukseen. Pääpaino "ilman lupaa" ja information yksityiseen määrittelee sen informaation omistaja ei jokin muu taho.
Myöskään tuo lupa ei saa olla sellainen että jokin EULA mainitsee asian ja ilman EULA:n hyväksymistä ei peliä voi pelata. Tuo olisi luettavissa kiristykseen.
Sillä tahdilla kuin Google ja kumppanit keräävät internet-tietojasi, en olisi huolissani pelijulkaisijoiden ohjelmista.
Sopimus - kuten lisenssisopimus - eivät ole kiristämistä. Jos ei halua, ei tarvitse allekirjoittaa ja hyväksyä. Toisaalta ymmärrän tilanteen jossa sopimus muuttuu joskus myöhemmin. Sillä tavalla, että palvelu johon omistat useamman pelin rupeaakin yhtäkkiä keräämään tietoja, etkä pääse palveluun hyväksymättä uusia ehtoja. Mutta sellainen skenaario taitaa olla laiton. Sitäpaitsi en vieläkään murehtisi noista Steamin ja Originin laitekyselyistä yhtä paljon, kuin esimerkiksi Googlen selailutottumusten seurannasta. Siitä kun ei pääse eroon.
hasa diga eebowai
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. toukokuuta 2013 @ 13:58
|
Mainos
|
  |
|
Lumikki
Senior Member
|
20. toukokuuta 2013 @ 15:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Google? Miksi Googlesta ei pääse eroon? Miksi luulet että edes käytän Googlea?
Laitaa vaan hostiin hieman verkkotunnuksia, hieman tähän tyyliin.
127.0.0.1 www.google.com
127.0.0.1 partner.googleadservices.com
127.0.0.1 ajax.googleapis.com
127.0.0.1 apis.google.com
127.0.0.1 adservices.google.com
127.0.0.1 ssl.google-analytics.com
127.0.0.1 www.google-analytics.com
127.0.0.1 www.googleadservices.com
127.0.0.1 pagead.googlesyndication.com
127.0.0.1 pagead2.googlesyndication.com
Ei tuossa mitään vaikeaa ole. Palomuuriin vielä Googlen IP-osoitteita estoon. Lakkaa jopa täällä Afterdawnin sivuilla tietyt asiat toimimasta, koska ne käytää Googlen juttuja.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. toukokuuta 2013 @ 15:41
|