Microsoftin ja Nokian ponnistelut Windows Phone -laitteiden saamiseksi kuluttajien taskuihin vaikuttaisivat tuottavan tulosta, sillä sen osuus myynnistä Yhdysvaltain puhelinmarkkinoilla on noussut 5,6 prosenttiin, kun helmikuussa luku oli 4,1 prosenttia.
Kantar Worldpanelin lukujen mukaan Android on edelleen selvästi yleisin älypuhelinkäyttöjärjestelmä 51,7 prosentin markkinaosuudellaan, ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
1@. Rölli, niin oli iOS:llä ja Androidilla alussa pienet prosentit. Älä lue näitä uutisia ja jätä kommentoimatta, kyllä sinun lipomisesi Samsungin suuntaan tiedetään.
Uutisissa on aina kauhean houkuttelevaa lukea lyhytaikaisesta muutoksesta että kenen kustannuksella jonkun kasvu on tapahtunut ja toisaalta kuka voittaa kun toinen laskee. Asiat eivät vaan ole läheskään niin yksinkertaisia, edes USA:n markkinoilla. Etenkin iOS laitteiden suhteellinen myynti on erittäin syklistä, kuten tämä, samoista luvuista tehty pidemmän aikavälin kuvaaja näyttää.
Lisäksi USA:ssa Windows Phone-mallit ovat pääsääntöisesti alemmassa hintakategoriassa, kun iOS tai Android-laitteiden kärkimallit, joka osaltaan myös osioi markkinaa, eli yhden voitto ei välttämättä ole toisen tappio.
Mutta erittäin hyvä että Windows Phonen myynti on kasvussa, eniten siihen varmaan vaikuttaa se, että saatavuus eri operaattoreilta on parantunut, mm. Verizonille tehdyn 928 mallin myötä. Jostain syystä tosin edelleenkään niiden näkyvyys esim. operattoreiden verkkokaupoissa ei ole kauhean hyvä, tilanne on kivijalkakaupoissa voi olla vieläkin heikompi. (ei ole tietoa, mutta historiallisesti Microsoftin ja mm. Nokian asema on ollut heikko)
@6
Puhumme eri asioista, sinä ikivanhasta markkinaosuudesta, ja minä siitä mitä kivijalkakaupoissa asiakkaille myydään. Windows Phonea (ja sen edeltäjiä) ja Nokiaa on ollut viimeisten viiden vuoden aikana (Nokiaa vieläkin kauemmin) ollut erittäin hankala ostaa vaikka sellaisen tietäisi haluvansa, koska 1. laitteita ei ole näkyvillä 2. laitteita ei ole jokaisessa myyntipisteessä 3. myyjät eivät tunne kyseisiä tuotteita ja 4. myyjät on insentivisoitu tarjoamaan muita ratkaisuja.