Microsoft: uudessa Xboxissa on 10 vanhan konsolin voimat
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 18 kesäkuuta, 2013
Microsoft on kertonut suljetuin ovin käydyssä Xbox 101 -tapaamisessa kutsutuille tahoille uudesta konsolistaan.
GamesIndustry International kirjoitti yhtiön edustajan sanoneen esimerkiksi, että Xbox One on yli kymmenen kertaa tehokkaampi kuin Xbox 360, minkä lisäksi konsolin laskentateho kasvaa "äärettömäksi" pilvilaskennan avulla.
Näitä sanoja käytettiin samalla, kun paikallaolijoille ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
akse
Senior Member
|
18. kesäkuuta 2013 @ 10:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Pilvilaskentaa ei voi sitte tehdä muilla laitteilla?..
"Pilveen siirtyvän laskennan ansiosta Xbox One on myös merkittävästi hiljaisempi kuin edeltäjänsä, jota on pidetty melko kovaäänisenä. "
Pienen tuulettimen vaihtaminen isompaan ei vissiin sitte vaikuttanut mitään ? :)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2013 @ 10:21
|
Lumikki
Senior Member
|
18. kesäkuuta 2013 @ 10:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä Microsoft kertoilee vaikka mitä satuja ihmisille. Uudet muotisanat jyllää markkinoinnissa "Pilvi" ja "Äly".
|
Sefriol
Member
|
18. kesäkuuta 2013 @ 12:02 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole kyllä nähnyt pilvessä vielä yhtäkään ihmeellisen hyödyllistä ratkaisua. Minkälaista lasketaa tälläisellä pystyttäisiin suorittamaan ja missä maissa sellainen olisi edes yhtään relevanttia?
Tietenkin jotain MMO:n kaltaista peliä sellainen voisi tosiaan hyödyttää, mutta en oikein näe tilannetta, jossa God of Waria pelatessa saataisiin reaaliaikaista hyötyä pilvestä, koska viive on suuri tekijä.
Tai en minä tiedä. Ehkä sellaiset tilanteet, joissa ympäristö ja muut vakiona pysyvät elementit pystyttäisiin renderöimään pilvessä, mutta sekin vaikuttaa todella epätodennäköiseltä, koska vastaavaa tekniikkaa ei olla nähty missään toimivana.
Tosin, jos Microsoftilta löytyy konesali Suomesta tai maksimissaan Ruotsista, niin ehkä viive ei kehittyisi niin suureksi.
Ihan tällein off topicina toivoisin, että Suomeen saataisiin oma nettiväylä Keski-Eurooppaan. Näin voitaisiin saada lisää palvelinkeskuksia = työpaikkoja Suomeen.
|
daim0n
Member
|
18. kesäkuuta 2013 @ 15:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu kyllä siellä varmaan tehoja löytyy, ainakin "demomalleissa." :D
|
point05
Junior Member
|
18. kesäkuuta 2013 @ 15:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Sefriol: mutta en oikein näe tilannetta, jossa God of Waria pelatessa saataisiin reaaliaikaista hyötyä pilvestä, koska viive on suuri tekijä.
Toi "rajattomaan kapasiteettiin" yltäminen on ehkä hieman liioiteltua, eikä tule ilman rajoituksia. Mitä enemmän pilvessä tehdään sitä enemmän vaaditaan nettiyhteydeltä. Käytännössä kuitenkin (kuten jokunen kehittäjä on ilmoittanut jo) pilvilaskenta tulee olemaan ei niin tärkeiden (tausta)toimintojen laskemista, jolloin itse konsolille jää enemmän kapasiteettia prosessoida vain tärkeimmät (grafiikka, fysiikka yms)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti akse:
Pilvilaskentaa ei voi sitte tehdä muilla laitteilla?..
No jos viittaat PS4:ään, niin varmasti voisi, mutta sitä ei tehdä. Koska Sony teki tietoisen valinnan, että mitään always online vaatimuksia konsolilla ei ole, niin tästä syystä myöskään pelejä jotka vaativat pakollisen nettiyhteyden tuskin tullaan tekemään.
Nämä on vielä kuluttajalle aika epäkonkreettisia juttuja, kun ei oikein vielä tiedetä mitä kehittäjät käytännössä tulevat tekemään. Esim XB1:n ominaisuudet pelata kaikkia pelejäsi ilman levyjä, tai pelata 10:n ystävä-rinkisi pelikirjastoa ilmaisiksi on toki hienoja ominaisuuksia, mutta ei mitään mitä ilman ei voisi elää tai millä "konsolisota" voitettaisiin.
|
daim0n
Member
|
18. kesäkuuta 2013 @ 15:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä xbosissakaan mitään always online vaatimusta ole. Toki kerran päivässä pitää avata netti että voi pelata, mutta ei sillä ole sen enempää tekemistä pilvipelaamisen kanssa kuin Sonyn päätöksellä olla käyttämättä pakotettua nettiyhteyttä. Kyllä sitä PS:ääkin voi pitää netissä kiinni yhtälailla kuin XBoxiakin jos haluaa.
|
Govalon
Newbie
|
18. kesäkuuta 2013 @ 15:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti point05:
No jos viittaat PS4:ään, niin varmasti voisi, mutta sitä ei tehdä. Koska Sony teki tietoisen valinnan, että mitään always online vaatimuksia konsolilla ei ole, niin tästä syystä myöskään pelejä jotka vaativat pakollisen nettiyhteyden tuskin tullaan tekemään.
Aivan sata varmasti tehdään pelejä joita ei ilman nettiä pysty pelaamaan. Elder Scrolls Online on yksi näistä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. kesäkuuta 2013 @ 15:40
|
Member
|
18. kesäkuuta 2013 @ 16:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti point05: No jos viittaat PS4:ään, niin varmasti voisi, mutta sitä ei tehdä. Koska Sony teki tietoisen valinnan, että mitään always online vaatimuksia konsolilla ei ole, niin tästä syystä myöskään pelejä jotka vaativat pakollisen nettiyhteyden tuskin tullaan tekemään.
TRÖÖP! Väärin! PS4 itsessään ei vaadi nettiyhteyttä, mutta pelit voivat vaatia. Eihän muuten esim. MMO-pelien tekeminen olisi PS4:lle mahdollista. Toisekseen, Sony tukee ihan samaa ominaisuutta, kuin Microsoftkin, eli laskelmien tekemistä verkossa. Jos yhteyttä ei ole, niin peli joko jättää kyseiset laskelmat pois tai tekee yksinkertaistettuja versioita niistä.
|
akse
Senior Member
|
18. kesäkuuta 2013 @ 16:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep Sony taitaa vaan jättää tuollaiset pilviominaisuudet pelin kehittäjän harteille. Toki Sonyllä on omat PlayStation network rajapinnat esim noille Trophyille yms, joita kehittäjät voivat hyödyntää jne.
|
Member
|
18. kesäkuuta 2013 @ 16:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti akse: Jep Sony taitaa vaan jättää tuollaiset pilviominaisuudet pelin kehittäjän harteille. Toki Sonyllä on omat PlayStation network rajapinnat esim noille Trophyille yms, joita kehittäjät voivat hyödyntää jne.
Ei, Sony mainitsi tuossa muutamia päiviä sitten, että pelinkehittäjät voivat käyttää Sonyn pilvipalvelimia tuohon tarkoitukseen. Sony vaan ei ole yrittänyt tehdä siitä ominaisuudesta samanlaista myyntikikkaa, kuin Microsoft, ja sen takia se on jäänyt vähälle huomiolle. Eiköhän asiasta selviä jossain vaiheessa lisää.
|
akse
Senior Member
|
18. kesäkuuta 2013 @ 16:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Ahaa selvä.. kiitos korjauksesta.
|
Mainos
|
  |
|
point05
Junior Member
|
19. kesäkuuta 2013 @ 14:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WereCatf:
TRÖÖP! Väärin! PS4 itsessään ei vaadi nettiyhteyttä, mutta pelit voivat vaatia. Eihän muuten esim. MMO-pelien tekeminen olisi PS4:lle mahdollista. Toisekseen, Sony tukee ihan samaa ominaisuutta, kuin Microsoftkin, eli laskelmien tekemistä verkossa. Jos yhteyttä ei ole, niin peli joko jättää kyseiset laskelmat pois tai tekee yksinkertaistettuja versioita niistä.
MMO pelit onkin eri asia, tarkoitin tässä esim normaaleja esim yksinpelejä. Se, että NeoGaf:llä sanotaan että PS4 voi tehdä kaiken mitä Xbox One ei tarkoita, että se on totta. Jep pilvi prosessointia on teknisesti kaikki mitä tehdään oman reitittimen ulkopuolella, mutta se, että kaikki siihen kykenevät pystyisivät samaan lopputulokseen ei pidä paikkaansa. Gaikai on vain striimausta varten (ja oikeestaan vain ps1, ps2 ja ps3 pelien pelaamiseen), Sony ei ole panostanut pilviprosessointiin läheskään niin paljoa kuin Microsoft 300 000+ serverin kanssa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti daim0n:
Eipä xbosissakaan mitään always online vaatimusta ole. Toki kerran päivässä pitää avata netti että voi pelata, mutta ei sillä ole sen enempää tekemistä pilvipelaamisen kanssa kuin Sonyn päätöksellä olla käyttämättä pakotettua nettiyhteyttä.
Totta, ja jää nähtäväksi miten tälläisten kohdalla käytännössä homma tulee toimimaan. Yksi esimerkki voisi olla, että jos konsoli ei saa yhteyttä pilviservereille, toteutetaan taustaprosessoinnit esim tuskaisen pitkillä lataustauoilla tai prosessoidaan kaikki konsolilla samanaikaisesti ja tiputetaan frameratea yms.
Koska 100% Xbox One:n ostajista omistaa myös vakaan internet yhteyden voidaan olettaa, että ainakin 99% pelaajista on kokoajan yhteydessä verkkoon.
Edit:
Tässä vähän luettavaa asiasta oikeesti kiinnostuneille:
http://venturebeat.com/2013/05/21/xbox-one-azure/
http://beta.fool.com/joekurtz/2013/06/1...ogyholnk0000001
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. kesäkuuta 2013 @ 15:03
|