User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 11.8.2025 / 15:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > 40 prosenttia ihmisistä ei tunnista googlen mainoksia hakutulosten joukosta
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
40 prosenttia ihmisistä ei tunnista Googlen mainoksia hakutulosten joukosta
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

40 prosenttia ihmisistä ei tunnista Googlen mainoksia hakutulosten joukosta

uutinen julkaistu: 28 kesäkuuta, 2013

Britannialaisen Bunnyfootin tekemässä tutkimuksessa on paljastunut, että suuri osa ihmisistä ei ymmärrä hakutulosten ja mainosten eroa Googlen hakusivulla, kirjoittaa Econsultancy. Tutkimuksessa koehenkilöistä 81 % klikkasi hakutulosten yläpuolelle ilmestyviä mainoksia, ja vain 19 % varsinaisia hakutuloksia. Jatkoselvityksessä kävi ilmi, että tutkituista kaksi viidestä ei tiennyt ylimpien ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Lumikki
Senior Member
_
28. kesäkuuta 2013 @ 10:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuvaa erinomaisesti ihmisten älykkyyttä tai kuinka tyhmiä kuluttajat tosiaan ovat. Mutta se kai tuossa onkin idea että ihmiset menevät halpaan eli mainoksiin.

Lisäys: Siis uutisessa puhutaan ihmistä jotka ei tiedosta mainoksen ja hakutuloksen eroa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. kesäkuuta 2013 @ 11:21

Taeco
Senior Member
_
28. kesäkuuta 2013 @ 11:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tiedostan kyllä, että siinä on mainos, mutta luen sen silti. Jos mainoksessa on juurikin hakemani asia, klikkaan sitä. Esimerkiksi jos etsin jotain kaupan osoitetta ja Google tarjoaa kyseisen kaupan mainosta, klikkaan sitä mainosta. Sama koskee ympäripyöreämpiäkin hakuja, kuten mistä löytäisin vaikkapa uudet renkaat autoon. Ei se ole tyhmyyttä - saanhan juuri sen, mitä kaipasin.

Intel i7-3820 @ 5,1Ghz | HIS HD7950 @ 925Mhz | Kingston 16Gt DDR3 | Samsung 250Gt SSD | Sonera 100/100M
Member

5 tuotearviota
_
28. kesäkuuta 2013 @ 13:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Harvempi lukee harmaalla olevaa ilmoitusta mainoslaatikosta, tai huomaavat sen kummemmin taustavärin eroa. Päähuomion vie kuitenkin kaikki sininen teksti eli linkit. Tekemällä mainoslinkeistä hieman "räväkämmän" värisiä taas ihmiset huomaisivat ne mainoksiksi, ja heidän mielensä filtteröisi ne ennen lukemista. Tasapainoilua, tasapainoilua.
Junior Member
_
28. kesäkuuta 2013 @ 13:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos kyseessä on totta tosiaan 100 ihmisen otos, niin en pitäisi kovin luotettavana tutkimuksena. Tämäntyyppisiin tarvitaan sadoittain - ellei jopa tuhansittain - ihmisiä, jotta data olisi luotettavaa.

hasa diga eebowai
korppuasema
Newbie
_
28. kesäkuuta 2013 @ 13:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No kyllä nyt itse ainakin luottaisin vähän enemmän tohon Nielsenin tutkimukseen ja 280000 kertaa suuremmasta kohderyhmästä kerättyihin tuloksiin.
MaxZorin
Newbie
_
28. kesäkuuta 2013 @ 14:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti järki käyttöön:
Ei kannata klikata sitä mainosta koska silloin Google saa rahaa, mutta sinä et saa mitään. Kyllä ne samat linkit on siinä alapuolellakin varsinaisissa hakutuloksissa.
Ja se Googlen rahansaaminen haittaa...mitä? Millä luulet Googlen loppuasiakkailleen ilmaisten palveluiden pyörivän, pyhällä hengelläkö?
himpo
Senior Member

7 tuotearviota
_
28. kesäkuuta 2013 @ 16:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pahus, nyt kun googletin tällä iPadillä niin ihan selvästi erottuu tuo mainosten taustaväri, mutta kannettavalla ei väriä huomaa ollenkaan jos ei katso näyttöä alempaa, olen varmaan klikkaillut mainoksia tuhottomasti!
Member
_
28. kesäkuuta 2013 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Yhdysvalloissa FTC (Federal Trade Commission) on juuri hiljattain lähtestynyt monia netissä toimivia firmoja uusilla ohjeilla koskien maksetun materiaalin esittämistä. Esimerkiksi Google on Reutersin mukaan saanut tällaisen kirjelmän, jossa yhtiötä patistetaan tekemään maksetuista hakutuloksista paremmin erotettavia. Ohjeistusta on viimeksi päivitetty vuonna 2002.
Tämä on jo mielestäni todella typerää. Maailmalla haetaan taloudellista kasvua ja sitten jokin komissio haluaa jarruttaa kaupankäyntiä. Muutama mainos hakutulosten alussa tuskin haittaa ketään sen suuremmin. Pikemminkin on hyvä, jos löytää ostettavan tuotteen helposti ja nopeasti. Eihän se klikkaus maksa muuta kuin sivun latauksen verran. :-D Näiden mainosten vuoksi Google saa tuottoa ja klikattu yritys näkyvyyttä sekä lisää myyntiä. Itse mielummin haluaisin ostopäätökseni tehtyä löytää hakutuloksella helposti kauppojen sivuja kuin päätyisin johonkin keskustelualueelle. ;-)

Loppujen lopuksi hakutulosten voima piilee käytetyissä hakusanoissa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. kesäkuuta 2013 @ 16:27

epoksi
Junior Member
_
28. kesäkuuta 2013 @ 16:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No eihän tällaisessa "tutkimuksessa" ole yhtään mitään järkeä. Vai onko Afterdawnin toimittaja vain tulkinnut tutkimuksen väärin?

Jos joku klikkaa mainosta, se ei tarkoita että käyttäjä ei ymmärrä kyseessä olevan mainos. Tämän uutisen logiikan perusteella voidaan sanoa, että jos katsot televisiosta mainoskatkolla mainoksia, luulet katselevasi itse ohjelmaa. Älytöntä, saisiko tähän jonkin selvennyksen?
kata13
Junior Member
_
28. kesäkuuta 2013 @ 18:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mainokset erottuvat oikein hyvin, ei kai siinä voi erehtyä. Klikkaan niitä joskus tarkoituksella, mutta ottaa päähän, jos ne eivät ole relevantteja hakuni kanssa ollenkaan.
Valje
Staff Member
_
29. kesäkuuta 2013 @ 09:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti epoksi:
No eihän tällaisessa "tutkimuksessa" ole yhtään mitään järkeä. Vai onko Afterdawnin toimittaja vain tulkinnut tutkimuksen väärin?

Jos joku klikkaa mainosta, se ei tarkoita että käyttäjä ei ymmärrä kyseessä olevan mainos.
"Jatkoselvityksessä kävi ilmi, että tutkituista kaksi viidestä ei tiennyt ylimpien tulosten olleen mainoksia."
Lumikki
Senior Member
_
29. kesäkuuta 2013 @ 11:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Tämä on jo mielestäni todella typerää. Maailmalla haetaan taloudellista kasvua ja sitten jokin komissio haluaa jarruttaa kaupankäyntiä.

Kuluttajan harhaanjohtaminen ja huijaaminen kyllä edistää kaupankäyntiä, mutta ei sitä silti katsota hyväksi kaupankäynniksi.

Myös se että henkilö kirjoittaa hakusanan ei tarkoita aina että hän on ostamassa jotain. Joten eikö ole parempi että hakuja tekevä henkilö erottaa hausta juuri sen mitä tarvitsee. Eikä niin että häntä yritetään harhauttaa "väärille" sivuille.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. kesäkuuta 2013 @ 16:41

Mainos
_
__
 
_
Pallero20
Member

1 tuotearvio
_
1. heinäkuuta 2013 @ 16:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pidän noista oikeassa reunassa olevista klikkauksista, tuttu alue naputella ajankuluksi :)
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > 40 prosenttia ihmisistä ei tunnista googlen mainoksia hakutulosten joukosta
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy