Nokia parodioi Applen mainoksia
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 6 elokuuta, 2013
Nokia on julkaissut Applen Every Day -kampanjaa parodioivan mainoksen, jossa kerrotaan iPhonen olevan ykkönen otettujen kuvien määrässä mutta Lumia 925:n kamera on laadussa edellä.
Väiteen tueksi Nokia vertailee mainoksessa iPhone 5:llä ja Lumia 925:llä otettuja kuvia samoista hetkistä. Mainokset tukevat Nokian laitekehityksessä otettua valokuvaamista painottavaa strategiaa. Nokian mainoksen ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Member
12 tuotearviota
|
6. elokuuta 2013 @ 12:55 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Calileon
Member
|
6. elokuuta 2013 @ 13:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja kaikki kivat muistot ja laadukkaat kuvat on sitten näppärä ja helppo päivittää nettipalveluihin kun pääseen koneen äärelle lykkäämään sen muistikortin koneeseen. Ja järkkäriä on yllättävän helppo kantaa siinä laukussa tai jopa ihan kaulassa roikkumassa jokapaikkaan.
Ymmärrän että kun sinä valitset itsellesi puhelinta, ei kameran laatu ole valintakriteerien kärkipäässä, mutta kannattaako sitten tulla trollaamaan uutisiin jotka liittyvät aiheeseen. Taidampa mennä itse kommentoimaan heti ensimmäisenä ensimmäistä vastaantulevaa Samsung-aiheista uutista, että "Mulla on Lumia 920, jos haluan kunnon ei-mitään-hajua-millä-samsung-erottautuu-muista-valmistajista-jutun, ni ostan jotain muuta"...
|
Abcabc375
Senior Member
|
6. elokuuta 2013 @ 13:37 |
Linkki tähän viestiin
|
No ompas taas nokialla välähtäny... Tolla mainoksella ei saa muutaku Apple käyttäjien raivon päälleen.
|
Member
12 tuotearviota
|
6. elokuuta 2013 @ 14:02 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Member
2 tuotearviota
|
6. elokuuta 2013 @ 14:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikös iPhonea jossain vaiheessa markkinoitu mm. kameran avulla ja ihan instagramin iPhone aikojen suosion perusteella niitten kuvien ottaminen taitaa olla aika iso juttu ko. puhelimen käyttäjäkunnalle, joten siinä mielessä mainoksen vertailukohta on ihan ymmärrettävä.
Vieläkö joku jaksaa nassuttaa, että on yksiselitteisesti parempi ostaa järkkäri, joka tuskin kulkee arjessa mukana, kuin kännykkä, jossa on peruspokkarin tasoinen kamera.
edit: keskeneräinen lause
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. elokuuta 2013 @ 14:20
|
Member
12 tuotearviota
|
6. elokuuta 2013 @ 14:20 |
Linkki tähän viestiin
|
@5
valokuvaan paljon. ja tähän mennessä olen ottanut kuvia hyvin paljon kännyköillä ihan Nokia N70 luurista lähtien.
minä ainakin kantaisin järkkäriä aina mukana + kännykkä nopeisiin tilanteisiiin jos pitää saada äkkiä kuva
|
Lumikki
Senior Member
|
6. elokuuta 2013 @ 14:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuollainen kilpailijan "hakkuminen" ei ole hyvää mainetta yhtiölle. Tietysti tarkoitus on vain korostetusti tuoda esille eroja. Mutta oliko tässä kyseessä puhelin vai kamera?
Itselläni kamera on myös nykyään järjestelmäkamera. Siis kai kännykällä voi saada kuvia silloin kun yllättävästi sitä tarvitsee, mutta jos tietää ottavansa kuvia niin kyllä se kunnon kamera ajaa asian paljon paremmin.
|
Senior Member
7 tuotearviota
|
6. elokuuta 2013 @ 15:34 |
Linkki tähän viestiin
|
järjestelmäkamera on maailman kömpelöin esine, älkää nyt herranjumala jaksako tuoda aina sitä mukaan keskusteluun kun puhutaan kännykkäkameroista.
Kameraan on hyvä keskittyä kännykkämainoksissa, millä muullakaan sitä erottuisi. Puheluiden ja tekstiviestien laatu nyt on kuitenkin ihan sama kaikissa luureissa.
|
delic
Senior Member
|
6. elokuuta 2013 @ 15:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Miksi videon ensimmäinen skeittikuva on otettu eri aikaan eri puhelimilla? Missä iPhonen kuvan skeittarin varjo? Pilviäkin näyttäisi olevan paljon taivaalla. Lumian kuva otettu päivällä ja iPhonella illalla?
Siinä menikin koko mainoksen uskottavuus jo heti ekoilla sekunneilla, ymmärrän toki että kilpailijan kamerasta pitää saada mahdollisimman huono kuva ja kaikki on tarkkaan mietitty miten ero olisi mahdollisimman iso, mutta silti pitäisi olla reilu.
IPhonen skeittarikuva näyttää todella ankealta ja surulliselta. Tämä on tarkkaan harkittu, iPhonella saisi varmasti paljon paremman kuvan aikaan samasta tilanteesta kuin mitä videon kuva.
925 kamera on varmasti parempi ku iPhonen mutta tartteeko sitä liioitella, siinä on vaarana että yrityksen uskottavuus kärsii.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. elokuuta 2013 @ 15:48
|
delic
Senior Member
|
6. elokuuta 2013 @ 16:04 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
7 tuotearviota
|
6. elokuuta 2013 @ 16:48 |
Linkki tähän viestiin
|
joo noin kolme afterdawnin nörttiä tuohtuu ja ajattelee että uskottavuus kärsii, loput tajuaa että ihan perus mainontaa jota harrastaa joka ikinen yritys.
|
Sefriol
Member
|
6. elokuuta 2013 @ 23:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Vastustajan mollaaminen on ollut Amerikan markkinoilla lähes aina. Vertaa Mac vs Windows.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
7. elokuuta 2013 @ 07:50 |
Linkki tähän viestiin
|
@5 Jos sattuu kantamaan mukana Note 2:sta, nii ei siinä paljoa järkkäri tunnu mukana :D
|
Member
2 tuotearviota
|
7. elokuuta 2013 @ 08:17 |
Linkki tähän viestiin
|
@13 No ei tosiaan ja sitten se vasta riemuksi muuttuu, kun saadaan Galaxy Note III Zoom II. Best of both worlds.
|
Senior Member
|
7. elokuuta 2013 @ 11:28 |
Linkki tähän viestiin
|
"Tämän perusteella Android-puhelinten omistajat voisi olla paljon hedelmällisempi kohde kuin iPhonen omistajat."
Heikompien ja huonompien lyömisessä/pilkkaamisessa ei ole mitään hienoa tai mainostettavaa, vaikka he ehkä hedelmällisempi kohde olisivatkin.
|
Senior Member
|
9. elokuuta 2013 @ 14:27 |
Linkki tähän viestiin
|
"Mollaamista" ja vertaileva mainontaa voi tehdä monella eri tavalla. Tässä ollaan, valitettavasti taas, aika harmaalla alueella. Jos Lumia 925 todellakin saa auringon paistamaan ja pilvet katoamaan on se aika vimpain.
Mainoksista puhuttaessa moni unohtaa, että markkinointilupaus on myös lunastettava. Mainoksilla tai muulla promolla voidaan saada kuluttaja koittamaan tuotetta, joissakin tapauksissa jopa ostamaan, mutta jos kokemus ei saavuta tai jopa ylitä mainoksissa luvattua tasoa on seurauksena pettymys.
Delicin linkkaama vertailu oli tulokseltaan varsin yllättävä, kiitos linkistä.
|
Mainos
|
  |
|