Jolla kertoi tällä viikolla, että se aikoo järjestää uuden ennakkomyyntikierroksen yhtiön puhelinta haaveilevia varten. Uusien tietojen mukaan erityisesti suomalaisille tarkoitettu ennakkovarauskierros alkaa huomenna 19. syyskuuta kello 12.00.
Yhtiö kehottaa toimimaan ripeästi tilauksen kanssa, sillä ennakkomyynti on avoinna rajoitetun ajan. Puhelimet toimitetaan tilausjärjestyksessä. ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
@6 On kai se mahdollista, että tuossa takakuoressa voisi joskus tulla QWERTY-näppäimistö mukana, mutta tällä hetkellä se ei oiken vaikuta mahdolliselta, koska:
a) Kuten Teemu sanoi, kyseessä näyttää ainakin nykyisen myyntiin tulevan mallin pressikuvien perusteella olevan pelkkä muovinen takakuori, ilman mitään hardware liitäntää itse puhelimeen. Näppäimistö tietenkin voisi olla yhteydessä puhelimeen bluetoothilla, mutta silloin molemmat vaatisivat oman akun...
b) Rakenteelliset ongelmat, eli koska "other half" ei oikeasti ole puolet puhelimesta, joka voitaisiin korvata saman kokoisella näppäimistölaatalla, vaan ohut muoviliuska, pitäisi QWERTY-osio lisätä täysmittaisen puhelimen perään ja tämä saattaisi äkkiä kaksinkertaistaa koko puhelimen paksuuden.
"Et kai nyt ihan tosissasi edes kuvitellut Jollan korostavan puhelimen vaihdettavaa puoliskoa vain teeman vaihdon vuoksi` Älä nyt viitsi johan järkikin sanoo ettei siinä ole vain siitä kyse"
Järki yleensä tippuu kyydistä, kun aletaan kunnolla markkinoimaan uutta tuotetta ja varsinkin silloin, kun ko. tuotetta aletaan odottamaan.
@8 Yksi Jollan työntekijöistä on erinäisissä konferenseissa selvästi maininnut että takapuolta varten on tehty virta/dataliittimet jotka toimivat kumpaankin suuntaan, eli näppäimistö, lisäakut jne. pitäisi toimia tuskattomasti.
Mutta tosiaan itse luurista on aika paljon sen toisen puoliskon kuoren sisällä, joten "lisäosat" paksuntavat laitetta pakostakin...
@9 Jaa, mulla on sitten mennyt ohitse moiset konferenssit.
Eikä siinä mitään, hienoa jos tulee jotenkin modulaarinen puhelin, jota saa muokattua muutenkin, kuin eri väristen kuorten osalta, mutta jos nyt kuitenkin odotetaan, että on valmiit laitteet käsillä ennen kuin aletaan mainostamaan, että mitä kaikkea niillä voi tehdä.