Valtava tietomurto: Tässä suosituimmat salasanat, katso lista!
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 5 marraskuuta, 2013
Adoben palvelimiin iskenut tietomurto keräsi tietoja kaikkiaan noin 150 miljoonasta tunnuksesta ja saaliina saatiin myös peräti 130 miljoonaa salasanatiivistettä. Vaikka salasanoja ei säilytetty selväkielisinä, niin tietomurron suosituimmat salasanat on jo listattu.
Listan tekijät kertovat, että heillä ei ole Adoben käyttämää avainta salasanojen tiivisteiden murtamiseen, mutta koska käytössä ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Noxuman
Suspended due to non-functional email address
|
5. marraskuuta 2013 @ 15:52 |
Linkki tähän viestiin
|
miten voi käyttää nuin "viisaita" salasanoja
|
kane_k
Member
5 tuotearviota
|
5. marraskuuta 2013 @ 16:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Noxuman: miten voi käyttää nuin "viisaita" salasanoja
itsekin harrastan vastaavaa turhissa rekisteröinneissä, eli niissä missä on pakko vain rekisteröityä rekisteröitymisen ilosta saadakseen latauslinkin tjsp.
|
kata13
Junior Member
|
5. marraskuuta 2013 @ 16:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Ilmeisesti mullakin on joku salasana Adobeen, mutta en vain tiedä mihin. Photoshoppeja on eri versioita, elementsiä ja laajaa sekä Adoben reader. Eihän niissä ole salasanoja? Mikä ohjelma se voisi olla, tavallisella tallaajalla. Sitten vielä, mistä ihmeestä saisi tietää mikä se oli. Mulla on kymmeniin paikkoihin salasanoja ja käytän ehkä kahdeksaa eri salasanaa. En nyt tiedä mihin ohjelmiin pitäisi muuttaa. Ei tietenkään mikään ole tuolta listalta. Olen toisaalta kyllä ymmärtänyt, että melkein minkä tahansa salasanan pystyy myllyttämään esiin kun on taitoa, rautaa ja softaa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. marraskuuta 2013 @ 16:13
|
Admin
9 tuotearviota
|
5. marraskuuta 2013 @ 17:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kata13: Ilmeisesti mullakin on joku salasana Adobeen, mutta en vain tiedä mihin. Photoshoppeja on eri versioita, elementsiä ja laajaa sekä Adoben reader. Eihän niissä ole salasanoja? Mikä ohjelma se voisi olla, tavallisella tallaajalla. Sitten vielä, mistä ihmeestä saisi tietää mikä se oli. Mulla on kymmeniin paikkoihin salasanoja ja käytän ehkä kahdeksaa eri salasanaa. En nyt tiedä mihin ohjelmiin pitäisi muuttaa. Ei tietenkään mikään ole tuolta listalta. Olen toisaalta kyllä ymmärtänyt, että melkein minkä tahansa salasanan pystyy myllyttämään esiin kun on taitoa, rautaa ja softaa.
Salasanavuoto koskee siis AdobeID:tä. Jos olet rekisteröinyt joskus Adoben sivuille, on todennäköistä, että olet tuolla listalla. Tästä löytyy linkki palveluun, jossa voit tsekata löytyykö osoitteesi tuosta vuotaneesta tietokannasta.
Jos osoite löytyy, mene Adoben sivuille ja kirjaudu sisään. Vaikket muistaisi salasanaasi, voit tilata uuden salasanan sivujen kautta.
|
tiirex
Newbie
|
5. marraskuuta 2013 @ 17:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin... nyt kun vain muistaisi mitä salasanaa silloin joskus käytti Adobelle kirjautuessa. Eli nuo salasanat on kaikki nyt jossain myös selkokielisenä? Missä? Olisi siis kiva tietää olenko käyttänyt sitä samaa jossain muualla.
|
kata13
Junior Member
|
5. marraskuuta 2013 @ 19:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Salasanavuoto koskee siis AdobeID:tä. Jos olet rekisteröinyt joskus Adoben sivuille, on todennäköistä, että olet tuolla listalla. Tästä löytyy linkki palveluun, jossa voit tsekata löytyykö osoitteesi tuosta vuotaneesta tietokannasta.
Jos osoite löytyy, mene Adoben sivuille ja kirjaudu sisään. Vaikket muistaisi salasanaasi, voit tilata uuden salasanan sivujen kautta.
Listalla olen. Tilasin uuden salasnan heti kun tieto tuli vuodosta. En vaan tiennyt mihin sitä salasanaa tarvittiin. Minulla on password-appsin takana suuri määrä palveluita ja niiden salasanoja. En ole kuitenkaan laittanut sinne tätä Adobea. Varmaa on, että sama salasana voi olla kovinkin monessa jutussa Kun en tiedä mikä, en voi käydä vaihtamassa niihin. Kaikkiin vaihtaminen tuntuu isolta urakalta. Ilmeisesti ei ole mitään tapaa selvittää mikä se vanha salasana oli.
|
tataka
Member
|
5. marraskuuta 2013 @ 19:14 |
Linkki tähän viestiin
|
niin helppoja salasanoja että varmaan kännykälläkin saisi äkkiä murrettua :D
|
Member
2 tuotearviota
|
6. marraskuuta 2013 @ 00:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Onneks on kaikki adoben tuotteet piraatteina niin ei tarvi moisesta välittää.
|
tiirex
Newbie
|
6. marraskuuta 2013 @ 19:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis onhan nuo selväkieliset salasanat(+ AdobeID:t = sähköposti osoitteet) jossain nyt, koska Top-100 listakin on pystytty tekemään. Mistä löytäisi, että voisin tsekata mitä salasanaa olen käyttänyt. Listahan on aikalailla harmiton ainakin Adoben kannalta, koska sinne kaikki tunnukset on jäädytetty ja salasana on ensin pakko vaihtaa.
|
Mainos
|
  |
|
Admin
9 tuotearviota
|
6. marraskuuta 2013 @ 20:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tiirex: Siis onhan nuo selväkieliset salasanat(+ AdobeID:t = sähköposti osoitteet) jossain nyt, koska Top-100 listakin on pystytty tekemään. Mistä löytäisi, että voisin tsekata mitä salasanaa olen käyttänyt. Listahan on aikalailla harmiton ainakin Adoben kannalta, koska sinne kaikki tunnukset on jäädytetty ja salasana on ensin pakko vaihtaa.
Selkokielisiä salasanoja ei ole saatavilla. Listalla olevat selkokieliset salasanat oon saatu selville, koska käyttäjät ovat kirjoittaneet salasanavihjeeseen salasanan sellaisenaan. Tästä enemmän toisessa uutisessa.
Tässä yksi rivi, josta voi päätellä, mikä salattu salasana vastaa salasanaa "123456"
Lainaus: 159782460-|--|-xxxxxxxx@nsa.gov-|-EQ7fIpT7i/Q=-|-1 to 6|--
|