Tämän takia Windows Phone ei saa sovelluksia
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 22 tammikuuta, 2014
Microsoft on pikku hiljaa kasvattanut Windows Phonen markkinaosuutta älypuhelimissa, mutta useamman vuoden jälkeen se on edelleen marginaalinen tekijä verrattuna Androidiin ja iOS:ään. Yksi suurimmista kompastuskivistä on ollut suosittujen sovelluksien puute Microsoftin alustalla. Syytä Windows Phonen syrjintään sovelluskehittäjien toimesta valottaa tällä kertaa selainkehittäjä Opera.
... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Junior Member
8 tuotearviota
|
22. tammikuuta 2014 @ 23:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Tässä on kyllä käynyt kirjoittajalla moka. Windows Phone tekee huonosti tuloja Operalle, koska liikenne Operan selaimella Windows Phonen kanssa on niin olematonta. Tämä voisi johtua jo pelkästään iOS:än ja Androidin skaalaeduista isoilla käyttäjäkunnillaan. Toinen on se, että WP myyntiä on siivittänyt halvempien mallien myynti, jotka eivät mene tehokäyttäjille. Iphonella on monia tehokäyttäjiä ja Androidinkin leirissä löytyy valtaisa määrä surffaajia.
WP ei karkota/välttele mainostajia. WP:n käyttäjät eivät vaan käytä Operaa kännykällä selaamiseen. Otheriin menee varmaan android spin offit kuten SyanoGen Mod yms. Symbian oma selain on kauheaa kuraa ja Blackberryllä on varmaan jenkkikäyttäjien keskuudessa suuri huuto juuri Operalle.
|
delic
Senior Member
|
23. tammikuuta 2014 @ 00:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Kahdelle ylemmälle, eihän tässä kyse mistään opera selaimesta ole (ainakaan itse en sellaista käsitystä ainakaan saanut eikä niin missään edes sanota)
|
Staff Member
|
23. tammikuuta 2014 @ 01:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Artikkelissa puhuttiin tosiaan Operan mobiilimainosbisneksestä. Tilastot eivät siis liity Opera-selaimeen.
|
Junior Member
8 tuotearviota
|
23. tammikuuta 2014 @ 02:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Katos joo. Ehkä pitäis keskittyä artikkeleiden lukemiseen enemmän :D
Silti pidän kyllä tuosta halpis WP-argumentista. Androidilla ja iosilla huimasti enemmän käyttäjiä, ja myydyimmät WP:t ovat noita halvempia malleja, eli ei varmaankaan samanlaisia tehokäyttäjiä kuin muiden alustojen käyttäjät.
|
OJ_Ghost
Senior Member
|
23. tammikuuta 2014 @ 11:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko niin, että tämä ei liity mitenkään Opera-selaimeen? En usko suoralta kädeltä. Miksi iOS on sitten Androidia edellä vaikka käyttäjämäärät ovat täysin toisin päin Androidin hyväksi? Toki iOS-käyttäjät voivat surfata enemmän ties missä kuin muut, mutta sitten se myös vähentää tämän painoarvoa esim. WP:n tilanteen tulkitsemiseksi.
Eli mistä on kyse? Mikä on Operan-mainosverkosto? En tunne sellaista, joten en tiedä mitä se tarkoittaa. Varmasti Opera-selaimet kuuluvat siihen joka tapauksessa vahvasti. Selainta ei ole WP:lle joten heti puolet jutusta putoo siihen.
Mikä ko. verkko onkaan niin
Lainaus: the United States is driving the majority of ad traffic
and revenue on the Opera Mediaworks platform. (48%)
Joten siis USA:n markkinaosuuksilla on tähän aivan mieletön vaikutus. Ja sielä iOS sekä Android ovat juuri tuon verran WP:tä edellä.
Euroopan osuus Operalla on 15%. Euroopassa WP ja iOS ovat taas paljon lähempänä toisiaan, sen sijaan Android paljon iOS:ää edellä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. tammikuuta 2014 @ 11:59
|
Senior Member
|
23. tammikuuta 2014 @ 18:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Uutisen lainaama (erittäin heikko) kuvaaja kertoo trafiikista, mutta rahassa mitattuna iOS:n ykköstila on vieläkin suurempi.
Operan mainosplattan otantaa voi ja pitääkin tarkastella skeptisesti, mutta tehokäyttäjäargumentti, vaikka onkin sinänsä ihan totta, ei päde selitykseksi Androidin ja WP:n huonolle menestykselle vaan on ihan karua todellisuutta.
Tästäkin syystä koko älypuhelinmrkkinan niputtaminen yhteen ja kapulamäärien vertailu keskenään ei toimi. Spektrin toisessa päässä kun on ns. tehokäyttäjiä jotka käyttävät sovelluksia ahkerasti ja tuottavat rahaa eri tavoin. Toisessa päässä on taasen ihmisiä, jotka käyttävät "älypuhelintaan" kuten tavallista puhelinta eikä heistä ole ekosysteemin kasvattajiksi.
Kuitenkin usein halutaan tuijottaa pelkkiä kapulamääriä miettimättä keskihintaa, tai käyttäjän "haluttuvuutta" mainostajan tai sovelluskehittäjän näkökulmasta. Pelkkä määrä ei takaa ekosysteemin elinvoimaisuutta.
Numeroissa oli vähän yllätyksiäkin, Symbianin osuus silmäpareista oli yllättävän suuri, heidän generoimansa liikevaihto ei. BlackBerryn osuus oli vastaavasti yllättävän heikko, ja alamäki vaan nopeutuu.
|
Mainos
|
  |
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
23. tammikuuta 2014 @ 20:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OJ_Ghost: Onko niin, että tämä ei liity mitenkään Opera-selaimeen?
..
Eli mistä on kyse? Mikä on Operan-mainosverkosto?
Operan pääbisnes on ilmeisesti nykyisin juurikin mainosverkon pyörittäminen, joka ei tosiaankaan liity itse selaimeen millään tavalla. Tieto oli itsellenikin sinänsä yllätys, vaikka yleensä olenkin aika hyvin kartalla nettimainonnan verkoista ja verkostoista. Eli täältä löytyy lisätietoa:
http://www.operasoftware.com/advertising
Ad Marvelin noista tiesin, mutten tiennyt sen kuuluvan Operalle :-)
|