Microsoft on estänyt uusissa Lumia 630- ja Lumia 930 -älypuhelimissa Internet Explorer -verkkoselaimen hakukoneen vaihtamisen Bingistä Googleen, kirjoittaa The Verge. Puhelinvertailun testikäytössä olevassa Lumia 930:ssä hakukoneen voi kuitenkin vaihtaa Googleen, joten esto lienee myyntialuekohtainen tai siihen liittyy jotakin muita muuttujia.
Puhelimen järjestelmänlaajuinen haku on ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Nyt olisi kilpailuviranomaisten hyvä tarttua tähän. Kuluttajan pitäisi itse pystyä valitsemaan hakukone, jota haluaa käyttää. Oli sitten kyse Microsoftin Lumiasta tai Googlen Androidista.
Mitä jos haluaa käyttää Yahoon hakua, tai vaikka DuckDuckGo?
Luulisi ainakin, että EU:ssa tälläinen peli ei vetelisi.
Itse en ole tuota haku näppäintä koskaan käyttänyt, juurikin tuon bingin takia. Varmasi tulisi käytettyä mikäli olisi valinnan varaa hakukoneen suhteen, ja uskon että useimmilla on juurikin näin.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jkij: mikään ei estä kirjoittamasta selaimeen google,yahoo tai muuta shittiä.
ei taida anterossakaan saada bingiä oletushakuun.
Kyllä luulisi saavan jos iOSissakin saa valita: google, yahoo tai bing
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti SpyroMan: Itse en ole tuota haku näppäintä koskaan käyttänyt, juurikin tuon bingin takia. Varmasi tulisi käytettyä mikäli olisi valinnan varaa hakukoneen suhteen, ja uskon että useimmilla on juurikin näin.
Kannattaa kokeilla ko nappia, siinä muitakin ominaisuuksia kuin jokin www haku, Tosin jos Bing ja MS pilvipalvelut on pannassa niin ehkä kannattaa jättää sen virtanapinkin käyttö, sillä WP laitteet on aika rampoja ilman MSää
Tarkoitin tällä siis sitä, että bingin haku on mielestäni paljon surkeampi kuin vaikkapa google. Ja eipä nuo kaksi muuta toimintoa (siis verkko + kuvan lisäksi) kauhean hääppöisiä ole.