Applen mobiililaitteiden Safari-selaimen oletushakukoneen paikka on herättänyt Microsoftin ja Yahoon kiinnostuksen, kirjoittaa The Information. Tällä hetkellä selaimessa käytetään Googlen hakukonetta, mutta ensi vuonna raukeavan hakusopimuksen takia Microsoftille ja Yahoolle on tulossa tuhannen taalan paikkaa päästä Safarin hakukoneeksi.
Vuonna 2009 solmitun 10-vuotisen sopimuksen takia ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Lainaus: Apple käyttää Yahoota jo OS X:n Safarin oletushakukoneena ja Microsoftin Bingiä Sirissä ja Spotlightissa
Spotlightin osalta pitää paikkansa, Siri valitsee käytetyn hakukoneen riippuen haetusta asiasta. Käsittääkseni kuitenkin OS X:n Safarin oletushakukone on edelleen Google, uusin Safari-päivitys toki toi vaihtoehdoksi DuckDuckGo:n.
Lainaus: Apple käyttää Yahoota jo OS X:n Safarin oletushakukoneena ja Microsoftin Bingiä Sirissä ja Spotlightissa
Spotlightin osalta pitää paikkansa, Siri valitsee käytetyn hakukoneen riippuen haetusta asiasta. Käsittääkseni kuitenkin OS X:n Safarin oletushakukone on edelleen Google, uusin Safari-päivitys toki toi vaihtoehdoksi DuckDuckGo:n.
Kilpailu tekee aina hyvää, mutta bing on sieltä mihin aurinko ei paista. Jos olet käyttänyt aktiivisesti sekä googlea, että bingiä tiedät eron kysymättäkin. Mutta vertaa esim hakuosumia ja niiden määrää nyt ensimmäiseksi jos et itse eroja ole löytänyt.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Goremageddon: Kilpailu tekee aina hyvää, mutta bing on sieltä mihin aurinko ei paista. Jos olet käyttänyt aktiivisesti sekä googlea, että bingiä tiedät eron kysymättäkin. Mutta vertaa esim hakuosumia ja niiden määrää nyt ensimmäiseksi jos et itse eroja ole löytänyt.
Juurikin käyttäjämäärän lisääntyminen korjaisi varmasti paljon Bing'iä. Juuri siksi itse käytän pääsääntöisesti sitä puhelimella. Työkoneella edelleen Googlea.
Bing'issä pahin puute mielestäni on juuri paikallisuuden tunnistamattomuus. Moneen kotimaiseen hakuun tulee paljon tai jopa pelkästään ulkolaisia osumia. Toisin kuin Googlella, joka on jo oppinut paikalliseksi.