|
Samsungin ja Sonyn älytelevisiot eivät toimi? Tässä syy
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 26 helmikuuta, 2015
Sovellusten aukaiseminen tietyillä Samsungin ja Sonyn älytelevisioilla on voinut tuottaa ongelmia. Taustalla on ilmeisesti häiriö Samsungin ja Sonyn käyttämissä palvelimissa. Katkoksesta raportoitiin jo tiistaina ja se jatkui vielä keskiviikkona.
Ongelma koskettaa myös kolmannen osapuolen sovelluksia, kuten vaikkapa Netflixiä, koska televisiot ottavat yhteyttä omiin palvelimiinsa sovellusten ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
|
Lumikki
Senior Member
|
26. helmikuuta 2015 @ 12:28 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tämä on sitä nykyaikaa eli laitteiden toimivuus on riippuvainen jostain valmistavan yrityksen palvelun toimivuudesta. Ihan sama kuin PC-pelit ovat riippuvaisia jostain internet palvelusta. Kun palvelu on rikki jossain ulkomailla niin kuluttajan laitteet eivät toimi kunnolla. Puhumattakaan että ne keräävät tietoa sinun laitteen käytöstä sinne yrityksen omiin palveluihin ilman että olet sitä asiaa varsinaisesti hyväksynyt. Tai sinulle ei edes anneta mahdollisuutta kieltäytyä yksityisyysloukkauksista, vaan se on ota tai jätä ostamatta tilanne, koska asiat ei toimi olenkaan ellet luovu yksityisyydestäsi.
Eikö yhtään enemmän voisi vakoilla sen asiakkaan tekemisiä ja tehdä laitteista epäluotettavia. Miksi? Siksi että halutaan vakoilla sitä asiakasta tai tyrkyttää yrityksen omien tarpeita asiakkaille.
Koska viranomaiset herää ja alkaa puuttua yritysten tekemiin yksityisyysloukkauksiin ja kuluttajien yksityisyyden ja tietoturvan vaarantamiseen. Sekä siihen että laitteet eivät toimi kuten pitäisi keskeneräisyyksien tai riippuvuuksien takia. Kenelläkään ei pitäisi olla oikeutta vaatia millään sopimuksella ihmistä luopumaan yksityisyydestään vain käyttääkseen jotain muuta asiaa, vastoin ihmisten tahtoa. Eli kiristää tai yrittää pakottaa ihmisiä antamaan jotain muuta jotta he voisivat käyttää tiettyjä asioita. Yksityisyys on henkilökohtainen perusoikeus jokaisella taholla, niin ihmisillä kuin yrityksillä ja sitä pitäisi kaikkien kunnioittaa.
PS: Vahingossa ei tapahdu mitään tuollaista, se asia pitää olla TAHALLISESTI suunniteltu ohjelmistoon. Vauh, mä ryöstin pankin ihan vahingossa... Eli ensin tehdään rikokseksi luokiteltava teko ja sitten sanotaan että se oli vahinko ja että olemme pahoillamme tapahtuneesta, siis siitä kun jäätiin kiinni asiasta. Mistä lähtien rikoksista pääsee vastuusta pelkästään sanonnalla että ei ollut tarkoitus, se oli vahinko, olemme pahoillamme. Yksityisyysloukkaus on rikos, kiristys on rikos, vakoilu on rikos jne...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2015 @ 15:01
|
|
R4ndom1
Member
|
26. helmikuuta 2015 @ 18:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki: Tämä on sitä nykyaikaa eli laitteiden toimivuus on riippuvainen jostain valmistavan yrityksen palvelun toimivuudesta. Ihan sama kuin PC-pelit ovat riippuvaisia jostain internet palvelusta. Kun palvelu on rikki jossain ulkomailla niin kuluttajan laitteet eivät toimi kunnolla. Puhumattakaan että ne keräävät tietoa sinun laitteen käytöstä sinne yrityksen omiin palveluihin ilman että olet sitä asiaa varsinaisesti hyväksynyt. Tai sinulle ei edes anneta mahdollisuutta kieltäytyä yksityisyysloukkauksista, vaan se on ota tai jätä ostamatta tilanne, koska asiat ei toimi olenkaan ellet luovu yksityisyydestäsi.
Eikö yhtään enemmän voisi vakoilla sen asiakkaan tekemisiä ja tehdä laitteista epäluotettavia. Miksi? Siksi että halutaan vakoilla sitä asiakasta tai tyrkyttää yrityksen omien tarpeita asiakkaille.
Koska viranomaiset herää ja alkaa puuttua yritysten tekemiin yksityisyysloukkauksiin ja kuluttajien yksityisyyden ja tietoturvan vaarantamiseen. Sekä siihen että laitteet eivät toimi kuten pitäisi keskeneräisyyksien tai riippuvuuksien takia. Kenelläkään ei pitäisi olla oikeutta vaatia millään sopimuksella ihmistä luopumaan yksityisyydestään vain käyttääkseen jotain muuta asiaa, vastoin ihmisten tahtoa. Eli kiristää tai yrittää pakottaa ihmisiä antamaan jotain muuta jotta he voisivat käyttää tiettyjä asioita. Yksityisyys on henkilökohtainen perusoikeus jokaisella taholla, niin ihmisillä kuin yrityksillä ja sitä pitäisi kaikkien kunnioittaa.
PS: Vahingossa ei tapahdu mitään tuollaista, se asia pitää olla TAHALLISESTI suunniteltu ohjelmistoon. Vauh, mä ryöstin pankin ihan vahingossa... Eli ensin tehdään rikokseksi luokiteltava teko ja sitten sanotaan että se oli vahinko ja että olemme pahoillamme tapahtuneesta, siis siitä kun jäätiin kiinni asiasta. Mistä lähtien rikoksista pääsee vastuusta pelkästään sanonnalla että ei ollut tarkoitus, se oli vahinko, olemme pahoillamme. Yksityisyysloukkaus on rikos, kiristys on rikos, vakoilu on rikos jne...
Samaa mieltä. Kun ostaa television niin olettaa että se toimii aina, eikä sitten yhtäkkiä lakkaa toimimasta jos valmistajan palvelimet kaatuvat tai valmistaja päättää lopettaa kyseisen tuotteen tukemisen. Viranomaisia ei kiinnosta nämä asiat kun ne ei ymmärrä niistä mitään. Niille on aivan sama kunhan facebookki, youtube ja netflix (yms.) toimii.
|
Senior Member
|
26. helmikuuta 2015 @ 19:25 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Valitettavasti syy on pitkälti kuluttajissa itsessään. Miksi hyväksyä tuollaista paskaa? Suomessa on suhteellisen hyvä kuluttajansuoja. Ei muuta kuin paska takaisin sinne mistä on tullutkin ja kiertää jatkossa ko. merkit kaukaa.
|
|
Lumikki
Senior Member
|
26. helmikuuta 2015 @ 22:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Valitettavasti syy on pitkälti kuluttajissa itsessään. Miksi hyväksyä tuollaista paskaa?
Totta, jos kuluttaja valitsee huonoja tuotteita niin hänen oma vika se on. Kukkarolla kannattaa äänestää.
MUTTA se edellyttää että kuluttajalla on oikeasti olemassa mahdollisuus valita jotain muuta. Mitä teet sitten kun kaikki älyTV:t ovat huonoja ja mitään muuta ei ole saatavilla, mistä sitten valitset älyTV:n? Jo nykyään on nähtävissä että lähes kaikissa äly-tuotteissa on samoja ongelmia. Asia johtuu juuri siitä että viranomaiset eivät ole puuttuneet kasvavaan ongelmaan. Tietokone pelaaminen on jo kuluttajan yksityisyyden suhteen karmeassa tilanteessa.
Tarkoitukseni on sanoa että kilpailu kun ei aina toimi niin kuin pitäisi, etenkin viideteollisuuden alalla. Joten voi käydä helposti että ei ole kuin sitä "paskaa" tarjolla, koska asiaan ei ole puututtu viranomaisten taholta. Joten kyllä niillä viranomaisillakin olisi vastuunsa puuttua yritysten tekemiin yksityisyysloukauksiin tai siihen että laitteet eivät aina toimi kuten pitäisi koska yritykset ovat tahallisesti sitoneet niiden laitteiden käytön itseensä.
Esimerkiksi kun uusi konsoli sukupolvi tuli niin Xbox One piti olla internet riippuvainen, mutta koska PS4 ei ollut niin julkisesta painostuksesta (kuluttajat ja kilpailu) se ominaisuus jäi pois myös Xbox Onesta. Mutta miten olisi käynnyt jos myös PS4 olisi ollut internet sidonnainen. Olisiko siihen joku viranomainen puuttunut että kuluttajilla ei olisi ollut vaihtoehtoa asiaan. Kilpailu toimi painostuksena tässä asiassa, mutta se oli todella hilkulla. Monissa asioissa kun yrityksillä on yhteinen etu niin kilpailu ei aina toimi olenkaan ja tällöin tarvitaan viranomaisia asiaan puolustamaan kuluttajan oikeuksia. Mutta mitä teet jos viranomaiset eivät edes ymmärrä asiaa?
Otetaan toinen esimerkki hieman lähempää eli Suomen HDTV. Nykyään kun kuluttaja menee ostaamaan HDTV:tä niin hänelle myydään "Antenna Ready HD", koska se on hänelle esitetty vaatimuksena julkisesti joka puolella. Kuitenkin tosiasiassa "Antenna Ready HD" tarvitaan maksullisiin palveluihin ja se on olemassa vain tekijäoikeusomaisten takia. Kuitenkin Suomessa antenni jakeluverkon käyttäjistä ehkä vain 1/3 katsojista käyttää maksullisia palveluita. Joten noin 2/3 kuluttajille riittäisi pelkkä DVB-T2 yhteensopiva vastaanotin. Kysymys on että mitä sitten kun ei edes saa enää pelkkiä "DVB T2" HDTV:tä johtuen julkisuuden valheellisesta painostuksesta. Missä on kuluttajan valinnan vapaus ja oikeus tietää tosiasioita. Miksi viranomaiset sallii kuluttajalle julkisen valehtelun.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. helmikuuta 2015 @ 23:16
|
|
muppis
Member
3 tuotearviota
|
27. helmikuuta 2015 @ 08:15 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kävin tuossa yhdestä tarjouskierrokselta JVC:n erikoiserän, joka on käytännössä iso FullHD näyttö kaiuttimilla. Eli ei tarvi miettiä, että lähteekö telkkari päälle, jos ei ole nettiä. :D
Oli muuten myyjällä vaikeuksia myydä se, kun oli vielä hyvässä alennuksessa. Ehkä paras heräteostos mitä olen tehnyt.
Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.
|
|
Digiluu
Suspended due to non-functional email address
|
27. helmikuuta 2015 @ 09:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti muppis: Kävin tuossa yhdestä tarjouskierrokselta JVC:n erikoiserän, joka on käytännössä iso FullHD näyttö kaiuttimilla. Eli ei tarvi miettiä, että lähteekö telkkari päälle, jos ei ole nettiä. :D
Oli muuten myyjällä vaikeuksia myydä se, kun oli vielä hyvässä alennuksessa. Ehkä paras heräteostos mitä olen tehnyt.
Tässä keississä ei ongelma ollut siinä, etteikö tv mennyt päälle vaan se että tv:n internet -palvelu ei toiminut.
|
|
muppis
Member
3 tuotearviota
|
27. helmikuuta 2015 @ 10:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Digiluu: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti muppis: Kävin tuossa yhdestä tarjouskierrokselta JVC:n erikoiserän, joka on käytännössä iso FullHD näyttö kaiuttimilla. Eli ei tarvi miettiä, että lähteekö telkkari päälle, jos ei ole nettiä. :D
Oli muuten myyjällä vaikeuksia myydä se, kun oli vielä hyvässä alennuksessa. Ehkä paras heräteostos mitä olen tehnyt.
Tässä keississä ei ongelma ollut siinä, etteikö tv mennyt päälle vaan se että tv:n internet -palvelu ei toiminut.
Ei niin, mutta omassani ei ole edes tuotakaan ongelmaa. Tämä oli pointtini.
Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.
|
|
Lumikki
Senior Member
|
27. helmikuuta 2015 @ 11:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Kyllä, siis Antenna Redy HD ja Cable redy HD, sillä myyjä varmistaa että todella myy HD telkkaa. Myyjä on siis vastuussa siitä mitä myy, jos se ei ole speksin mukainen, niin kyse silloin herkästi virheestä, ainakin ottaa merkittävästi suuremman riskin myydessä.
Suomessa saa myyda muitakin, ja ilman moista hyväksyntää oleva telkka voi toimia suomalaisissa HDTV jakelussa, mukaanlukien vahvastisuojatut kanavat. Myyjä siinä ottaa sitten enemmän riskiä.
En haluaisi väitellä asiasta, mutta koska puhut eri asiasta kuin minä puhuin niin tarkennan asiaa.
Se mitä myyjä haluaa ei ole tässä merkityksellistä, koska en suoranaisesti puhunut myyjän tarpeista tai haluista. Minä puhuin siitä kerrotaanko julkisuudessa kuluttajalle totuus vai vääristettyä valetta.
Suomessa antenniverkon ilmaisiin eli vapaisiin HD-kanaviin VAATIMUS eli tarve on DVB-T2 standardin mukainen vastaanotin. PISTE. Suomessa vaatimus antenniverkon maksullisiin maksukortin vaativiin HD-kanaviin on "Antenna Ready HD".
Antenna Ready HD:lla toimii myös ilmaiset HD-kanavat koska se on MYÖS DVB-T2 standardin mukainen. Mutta "antenna Ready HD" sisältää myös muutakin eli CI+ standardin, joka on käytännössä tekijäoikeusomaisten juttuja.
Kyse on hieman samasta kuin että myydään kuluttajille äly-TV vaikka hän tarvitsee vain tavallisen TV:n. Julkisuuden väittäessä että äly-TV on ainoa jolla näkee TV:tä. Eli myydään sille kuluttajalle jotain muuta sen lisäksi mitä hän haluaa perustuen valheeseen. Miksi ei kerrota kuluttajalle totuutta ja anneta sen kuluttajan itse valita mitä hän haluaa. Myyjä voi aina suositella jotain, mutta myyjän ja julkisuuden ei pitäisi valehdella sille kuluttajalle. Milloin myyjälle tai julkisuudelle annettiin oikeus päättää ostajan puolesta mikä ostaja tarvitsee, koska ilman totuuden mukaista tietoa kuluttaja ei välttämättä saa mitä haluaa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. helmikuuta 2015 @ 11:48
|
|
Lumikki
Senior Member
|
27. helmikuuta 2015 @ 14:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Hassua että otit tähän niitä asioita joilla kuluttajan elämäähelpotettu.
Sinun vain minun mielestä! Vielä selventääkseni asiaa lisää.
Kyse ei ole siitä että sinä, joku tai yhteiskunta haluaa auttaa tai helpottaa kuluttajan elämää. Kyse on siitä että sinä, joku tai yhteiskunta tekee valintapäätöksiä kuluttajan puolesta näissä asioissa vääristelemällä totuutta. Eli JOKU toinen päättää toisen puolesta mikä hänelle on muka HYVÄ asia. Hän tekee sen muka helpotaakseen kuluttajan elämää, kun todellisuudessa hän tekee sen helpottaakseen OMAA elämäänsä.
Miksi on niin vaikea antaa sen kuluttaja tehdä itse omat valintansa joka perustuisi oikeaan todelliseen tietoon. Eikä siihen mitä joku muu uskoo oikeaksi valinnaksi kuluttajalle.
Mitä tulee merkintään niin ongelma on siinä että se perustuu valheeseen eli siinä myydään HD-yhteensopivuuden nimissä muutakin kuin HD-yhteensopivuutta. Koska siinä on yhdistetty maksupalvelu valmiudet ja DVB-T2 samaan pakettiin, vaikka suurin osa kaikista antenni asiakkaista ei tarvitse maksupalveluja. Miksi ei oikeasti tehty totuuden mukaisia merkintöjä eli kahta eri merkintää molemmille asioille.
Kyse olisi ihan samasta kuten jo sanoin että väittäisi että TV:tä ei pysty katselemaan ilman äly-TV:tä. Kun esittää väitteitä että HDTV:n kaselemiseen VAADITAAN "Antenna Ready HD"-TV. Kyseessä on valhe.
|
|
Lumikki
Senior Member
|
28. helmikuuta 2015 @ 11:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Olemme näköjään umpikujassa jälleen kerran eli jäämme pysyvään erimielisyyteen tässä asiassa.
Lainaus: Mutta jos vielä tuossa C/T redy HD leimasta, niin se ei ole pakollinen, Suomessa saa myydä leimaamattomiakin, ja kuluttaja saa sellaisia myös ostaa.
Kyse ei ole siitä mitä saa tehdä, vaan siitä että kuluttajalle VALEHDELLAAN. Kuluttajana minä en tarvitse yksinkertaisuutta joka perustuu valehteluun, minä tarvitsen täsmällistä oikeaa tietoa asioita. Asioista voi tehdä selkeän ilman että pitää valehdella.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. helmikuuta 2015 @ 13:12
|
|
Lumikki
Senior Member
|
28. helmikuuta 2015 @ 16:21 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei millään pahalla user@org mutta sinä et tajua yhtään mistä minä puhun. Sinä vain toitotat sitä samaa kaupallista markkinointi propagandaa.
Kysymys ei ole siitä että takaako se merkintä toimivuuden vaan kyse on siis siitä mitä merkinnän sanotaan tarkoittavan eli jotain muuta kuin mitä se oikeasti tarkoittaa ja sitä merkintää esitetään vaatimuksena asialle. Tämä ei tunnu menevän sinun kalloosi sitten millään.
Merkintä = DVB-T2+maksupalvelu yhteensopivuus (CI+).
Ilmaiset HDTV lähetykset = DVB-T2.
Maksulliset HDTV lähetykset = DVB-T2+maksupalvelu yhteensopivuus (CI+).
Kuitenkin merkinnän sanotaan olevan VAATIMUS KAIKKIIN HDTV-lähetyksiin Suomessa ja se on VALE.
Ilmaisiin HDTV lähetyksiin merkintä EI OLE VAATIMUS, se kyllä toimii silläkin, mutta se ei ole vaatimus asialle. Kuitenkin sitä esitetään julkisuudessa kuluttajille vaatimuksena. Eikö tämä yksinkertainen asia mene kalloon.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. helmikuuta 2015 @ 16:46
|
|
Lumikki
Senior Member
|
28. helmikuuta 2015 @ 20:50 |
Linkki tähän viestiin
|
En oikein jaksa väitellä asiasta enää, sinä vain et ymmärrä asiaa.
Lainaus: Itse "merkki" ei väitä että ilman merkkiä ei voisi vastaanottaa kaikkia tai edes yhtään kanavaa.
Merkintä ei väitä, mutta julkisuus väittää että merkintä tarkoittaa sitä. Huomaa ero.
Seuraavassa lainaus julkisesta sivustossa, mieti mitä siinä oikeasti sanotaan, kun ajattelet vaikka Yle1 HD TV-kanavan pakollisia vaatimuksia/edellytyksia sen katseluun.
Lainaus: Antennitelevisioverkon HD-lähetysten katselu edellyttää Antenna Ready HD -televisiota tai olemassa olevaan HD-televisioon liitettävää erillistä Antenna Ready HD -sovitinta.
Todellisuudessa Antenna Ready HD edellytetään vain antennitelevisioverkon maksullisiin HD-lähetyksiin. Se ei ole edellytys ilmaisiin HD-lähetyksiin, se vain mahdollistaa myös ne. Ilmaisiin HD-kanavin riittää pelkästään DVB-T2 yhteensopiva TV, mutta kukaan ei sano sitä kuluttajalle julkisesti tai missään. Joka paikassa vain väitetään julkisesti että "Antenna Ready HD" on vaatimus/edellytys kaikkien HD-kanavien näkymiseen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. helmikuuta 2015 @ 21:09
|
|
Mainos
|
  |
|
|
Lumikki
Senior Member
|
1. maaliskuuta 2015 @ 22:48 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kiitos väittelystä, mutta ikävä kyllä olemme päätyneet pysyvään erimielisyyteen, eikä väittelyn jatkaminen johda mihinkään.
|