Arvostelu: LG G4 - Puhelin, jossa Android-maailman paras kamera?
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 9 kesäkuuta, 2015
- [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
kjns
Newbie
|
10. kesäkuuta 2015 @ 12:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Miinuksen antaminen painikkeiden sijoittelusta taakse on mielestäni vähän niin ja näin, kyseessä on kuitenkin jokaisen käyttäjän subjektiivinen mielipide. Itse tykkään napeista takapaneelissa (G3:ssa) ja pidän sitä huomattavasti parempana ja luonnollisempana paikkana niille kuin puhelimen sivustaa. Samalla logiikalla itseni kaltaisesti ajatteleva arvostelija niittaisi miinuksen jokaiselle puhelimelle, jossa napit ovat sivussa.
Muuten ihan asiallinen arvostelu ja hyvä kuvia sekä laitteesta, että laitteella.
Kuvissa muuten mielestäni näyttää, että musta nahkakuori on huomattavasti teksturoidumpi kuin ruskea. Onko niiden tuntumassa ja "fiiliksessä" suurempaa eroa?
|
Valje
Staff Member
|
10. kesäkuuta 2015 @ 13:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kjns: Kuvissa muuten mielestäni näyttää, että musta nahkakuori on huomattavasti teksturoidumpi kuin ruskea. Onko niiden tuntumassa ja "fiiliksessä" suurempaa eroa?
Ehdottomasti on eroa, ja kannattaakin niitä mahdollisuuksien mukaan käsikopelolla tutkia ennen ostamista. Ruskea on paljon sileämpi mustaan verrattuna.
|
JuhaW
Member
5 tuotearviota
|
10. kesäkuuta 2015 @ 13:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla tuo näytön herätys napauttamalla toimii kyllä ihan joka kerta.
|
Valje
Staff Member
|
11. kesäkuuta 2015 @ 14:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JuhaW: Minulla tuo näytön herätys napauttamalla toimii kyllä ihan joka kerta.
Itsellä se toimi suurimman osan ajasta, mutta silloin tällöin kuitenkin joutui naputtelemaan useamman kerran. Tätä tapahtui ihan kädessä pitäessäkin, mutta eritoten jos puhelin oli pöydällä ja sitä koetti siitä herätellä. Tässä myös puhelimen kaarevasta selustasta oli haittaa.
|
kjns
Newbie
|
11. kesäkuuta 2015 @ 14:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Valje: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JuhaW: Minulla tuo näytön herätys napauttamalla toimii kyllä ihan joka kerta.
Itsellä se toimi suurimman osan ajasta, mutta silloin tällöin kuitenkin joutui naputtelemaan useamman kerran. Tätä tapahtui ihan kädessä pitäessäkin, mutta eritoten jos puhelin oli pöydällä ja sitä koetti siitä herätellä. Tässä myös puhelimen kaarevasta selustasta oli haittaa.
Itse olen G3:n kanssa huomannut, että joskus kun otan luurin käteen ja napautan peukalolla, niin peukalon alasyrjä saattaa osua näyttöön jolloin tuplanapautus ei toimi. Näyttö ei tietenkään silloin rekisteröi kopautuksia oikein. Pöydällä pitäessä tuol toimii kyllä 100% varmuudella itselläni.
Tietenkin G4:n kaareva (heiluva) muotoilu voi aiheuttaa herkästi sen, että kopautuksesta tulee lyhyt liuku jolloin se ei toimi...
|
Osrok
Newbie
|
9. elokuuta 2015 @ 17:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla kyllä on ongelmia näytön kosketus herkkyyden kanssa. Kun vaihtaa Samsungin galaxystä tähän, niin näyttö tottelee suorastaan surkeasti.
Paljon useammin uudelleen näpäyttelyä; knock ei avaa kapulaa joka kerta, mapsin käyttö rasittavaa, androidin vetovalikkoa saa kiskoa välillä 3 kertaa.
Useasti olen myös sulkenut näytön sipaistessani toiselle kotinäytölle koska näyttö ei ole kovin herkkä.
Näinollen myös netin selaus on rasittavaa koska availee linkkejä kesken skrollauksen.
Kokeilkaa vaikka pyöritellä karttaa lapsissa ihan vaan todella kevyesti, älkää painako ollenkaan ja huomaatte kuinka näyttö ei todellakaan rekisteröi kaikkea kosketusta.
Ongelmat ovat vielä pahempia esim. autotelineessä tai sängyllä pötköttäessään.
Puhelin viety huoltoon. Luulisi,että vuonna 2015 olisi herkempi näyttö kuin Nokialla vuonna 2009, mallilla n97.@
|
Osrok
Newbie
|
9. elokuuta 2015 @ 21:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Osrok: Minulla kyllä on ongelmia näytön kosketus herkkyyden kanssa. Kun vaihtaa Samsungin galaxystä tähän, niin näyttö tottelee suorastaan surkeasti.
Paljon useammin uudelleen näpäyttelyä; knock ei avaa kapulaa joka kerta, mapsin käyttö rasittavaa, androidin vetovalikkoa saa kiskoa välillä 3 kertaa.
Useasti olen myös sulkenut näytön sipaistessani toiselle kotinäytölle koska näyttö ei ole kovin herkkä.
Näinollen myös netin selaus on rasittavaa koska availee linkkejä kesken skrollauksen.
***Kokeilkaa vaikka pyöritellä karttaa mapsissa ihan vaan todella kevyesti, älkää painako ollenkaan ja huomaatte kuinka näyttö ei todellakaan rekisteröi kaikkea kosketusta.
Ongelmat ovat vielä pahempia esim. autotelineessä tai sängyllä pötköttäessään.
Puhelin viety huoltoon. Luulisi,että vuonna 2015 olisi herkempi näyttö kuin Nokialla vuonna 2009, mallilla n97.@
***Kokeilkaa vaikka pyöritellä karttaa mapsissa ihan vaan todella kevyesti, älkää painako ollenkaan ja huomaatte kuinka näyttö ei todellakaan rekisteröi kaikkea kosketusta.
|
Osrok
Newbie
|
10. elokuuta 2015 @ 12:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org: En ihan varma onko laitteessasi vika, vai onko kyse vain tottumuskysymyksestä.
Se mitä vähän mallia kokeillut niin kosketus herkkyys ei tuonut mitään erityisen outoa tunnetta.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Osrok:
Käytön kannalta kuvailemasi kaltainen kuullostaa paremmalta kuin liianherkkä :-)
En tiedä onko laitteessa asetuksia millä kosketus herkkyyttä voi säätää, No sulla kai ole jotain kunnon ongelmaakin, joten herkkyys ei taida auttaa, jos ei jotain härö suodatin säätöä.
Uutan luurin saanut ?, eikä mitään kuoria, kalvoja tai muuta häiritsevää
Ei ole suojakuoria eikä kalvoja. Älypuhelin ei voi olla liian herkkä, tunnottomuudesta ei ole muuta kuin haittaa.
Ekaksi sitä ei välttämättä huomaa, mutta viikon käytön jälkeen alkaa olemaan kikkeli otsassa.
Jos pystyn sormella koskemaan älypuhelimen näyttöä eikä se rekisteröidy kosketukseksi hinnan ollessa lähempänä 700?, on se silloin täysi susi nykystandardeilla.
Puhelimessa ei ole mitään säätöjä tälle.
Sellainen on G4, harkitkaa 2 kertaa ennen ostoa.
Jos ei haittaa tökätä samoja juttuja uudelleen välillä monta kertaa tai raivota mapsin kanssa niin olkaa hyvät.
|
Osrok
Newbie
|
10. elokuuta 2015 @ 13:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Osrok: Älypuhelin ei voi olla liian herkkä,
Tottumus juttuja, mutta joillekkin liika herkkyys on ärsyttävä, johon ei meinaa millään sopeutua. Oma lukunsa jos käsissä on löysää nahkaa, jolloin varsinkin ohut reunasella ongelmat korostuu. Vaatii paljon häröjen suodatus laskennalta.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Osrok:
Ekaksi sitä ei välttämättä huomaa, mutta viikon käytön jälkeen alkaa olemaan kikkeli otsassa.
Yleensä erilainen herkkyys häiritsee pahiten heti alkuun, tottumuksen myötä voi tuntua nopeastikkin hyvältä.
Kuullostaa joltain muutokselta, jos myöhemmin tullut.
Tunnoton näyttö on tunnoton. Vuoden 2015 näytön pitäisi kyllä rekisteröidä ihan kaikki. Kyseessä on kosketusnäyttö, ei painamisnäyttö.
Aika moni tuntuu muutenkin hyväksyvän surkeita laitteita omana tappionaan,eikä ilmoita asiasta eteenpäin. Typerää.
|
Osrok
Newbie
|
10. elokuuta 2015 @ 19:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lgg2: Kaveri osti g4c:n ja valitti kans melkein heti että huonosti reagoi näyttö.veikkaisin että noitten ohjelmistossa jotain häikkää.en jaksa kyllä uskoo että ite näytössä olis.eiköhän sieltä joku korjaava päivitys tuu jossain välissä.mutta varmasti ärsyttävä vika ja ei sais tommosia enää nykyään olla.
Jos ei takuukorjaus muuta tilannetta, niin vaadin kaupanpurkua.
Naurettavaa pelleilyä, uus puhelin ja saa googlettaa sekä odotella pätsejä että NÄYTTÖ TOIMII!
|
Mainos
|
  |
|
ypsilon
Member
|
21. joulukuuta 2015 @ 09:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti G3 käyttäjä: Itse g3 vajaan vuoden käyttäneenä voin kyllä vahvasti kyseenalaistaan arvostelun käsityksen nappuloiden sijottelusta. Arvostelu pitää sijoittelua ääliömäisenä. Itse taas vaihdoin samsungin leiristä lg:hen ja nimenomaan nappuloiden sijoittelu arvelutti tuolloin. Nyt olen kuitenkin ihastunut nappuloiden sijaintiin enkä vaihtaisi niitä enää mistään hinnasta. Ne sijaitsevat juuri sopivasti etusormen alla ja etenkin volyymin säätäminen on sivussa olevia nappeja huomattavasti mukavampaa. Lg on myös muotoillut nappulat fiksusti, siten että ne on helppo löytää ilman hapuilua, jopa taskun läpi. Mielipide nappuloiden sijoittelusta on kuitenkin subjektiivinen eivätkä kaikki siitä tykkää. Sijoittelun tuomitseminen ääliömäiseksi on kuitenkin sama asia, kuin jos esimerkiksi väriltään musta puhelin tuomittaisiin ääliömäiseksi ja valkoinen olisi ainut oikea vaihtoehto.
Samaa mieltä, Sonyssa aina peukku kramppasi, kun yritti taivutella sormea sivunäppäimille kesken puhelun. Nyt G4:n napit tuntuu tosi ergonomisilta, ovat suuret ja helposti erotettavissa, eikä mitkään nuppineulanpäät.
|