User Käyttäjä Salasana  
   
maanantai 15.9.2025 / 17:13
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > mainosten eston hintalapuksi saatu 21,8 miljardia vuonna 2015
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mainosten eston hintalapuksi saatu 21,8 miljardia vuonna 2015
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Mainosten eston hintalapuksi saatu 21,8 miljardia vuonna 2015

uutinen julkaistu: 16 elokuuta, 2015

Uuden tutkimuksen mukaan adblock-ohjelmien käyttö aiheuttaa arviolta 21,8 miljardin dollarin tappiot mainostuloissa tänä vuonna. PageFairin ja Adoben tekemän "The cost of ad blocking" -tutkimuksen mukaan noin 200 miljoonaa netin käyttäjää hyödyntää selainlaajennosta, jolla estetään mainoksien näyttäminen. Mainosblokkauksen uhreiksi jäävät luonnollisesti eniten ne sivustot, joiden käyttäjäkunta ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
MeitziQ
Newbie
_
16. elokuuta 2015 @ 19:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mainostajat säästävät siis 21,8 miljardia koska mainoksista, jotai ei näytetä, ei makseta.
Vilperi13
Member
_
16. elokuuta 2015 @ 20:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse laitan Adblockin pois päältä sellaisilta sivuilta, jotka osaavat laittaa mainokset esille ei-häiritsevällä tavalla. Ensimmäinenkin vilkkuva, pomppiva tai ponnahdusikkunamainos osuu silmään niin Adblock pamahtaa heti päälle. Ei kadullakaan mainoksia tuoda metrin päähän vilkkumaan strobo-valoilla naaman eteen.

MSI B350 Gaming Pro Carbon | AMD Ryzen 5 3600 | GTX 1080 WINDFORCE OC | Corsair RM750x 80+ Gold | G.Skill Ripjaws V DDR4 16 GB 3066Mhz | Noctua NH-D15 | Windows 10 64-bit 1903 | Samsung Evo 850 500 GB | Kingston UV400 240 GB | Asus Rog Swift PG279Q 165Hz |
uga27
Newbie

2 tuotearviota
_
16. elokuuta 2015 @ 20:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä on mukava olla ilman mainoksia. Adblock on ollut käytössä jo vuosia. Joitakin sivuja olen päästänyt "pannasta", koska osaavat laittaa vain hillittyjä mainoksia.

uga27
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
16. elokuuta 2015 @ 20:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sitten on sivustoja joilla ei vain ymmärretä että mitä vmäisempiä mainoksia laitetaan ahneuksissaan, sitä vähemmän niitä mainoksia näkee kukaan.

Otavamedia on tällaisen kädettömyyden kruunaamaton kuningas. Murossa mainospelleily on vedetty äärimmilleen.

No samapa tuo, pidän erilaisia blokkereita ja elementtien piilottajia päällä kaikkialla. Enkä edes harkitse poistamista.


JullePuh
Member
_
16. elokuuta 2015 @ 23:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti MeitziQ:
Mainostajat säästävät siis 21,8 miljardia koska mainoksista, jotai ei näytetä, ei makseta.
Olen itse samaa mieltä, sillä mitä järkeä niitä mainoksia on tuputtaa ihmisille, jotka eivät niitä halua katsoa. Sellainen on tehotonta mainontaa.
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
16. elokuuta 2015 @ 23:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti epaadplokkaaja:
Kannattaa tutusta Adblokkiin syvällisemmin. Rahalla saa pääsyn whitelistille eli Adblock toimii oikeasti mainosrahoitteisesti. MOT.

Onneksi en käytäkään Adblockia :)


Member
_
17. elokuuta 2015 @ 05:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti epaadplokkaaja:
Kannattaa tutusta Adblokkiin syvällisemmin. Rahalla saa pääsyn whitelistille eli Adblock toimii oikeasti mainosrahoitteisesti. MOT.
Sen whitelistin saa muutamalla klikkauksella pois päältä, ei mikään kovin iso ongelma...
mjk
Senior Member

2 tuotearviota
_
17. elokuuta 2015 @ 09:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti uga27:
Kyllä on mukava olla ilman mainoksia. Adblock on ollut käytössä jo vuosia. Joitakin sivuja olen päästänyt "pannasta", koska osaavat laittaa vain hillittyjä mainoksia.
Sama täällä, jotkut mainokset häiritsevät pahasti vaikka juuri uutistenlukua, joissain tapauksissa mainosta luulee uutiseksi. Nämä ovat juuri niitä ärsyttävämpiä. Ja tietysti ne "pomppaavat" ovat kaikkein pahempia...

Autopeli hullu ja pelannut jo -80 luvulta...eli vanha jäärä.
Lumikki
Senior Member
_
17. elokuuta 2015 @ 09:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Mainostajat säästävät siis 21,8 miljardia koska mainoksista, jotai ei näytetä, ei makseta.

Ja ne mainostajat saavat tulonsa loppujen lopuksi meiltä kuluttajilta niin me kuluttajat säästämme tuon verran rahaa.

Lainaus:
Olen itse samaa mieltä, sillä mitä järkeä niitä mainoksia on tuputtaa ihmisille, jotka eivät niitä halua katsoa. Sellainen on tehotonta mainontaa.

Samaa itse myös ihmettelen. Vaikka onhan se ymmärrettävää että ne ihmiset jotka saa elantonsa mainoksien avulla, huijaavat muita siihen uskoon että "kaikki" mainonta vaikuttaa "kaikkiin". Todellisuudessa ihminen joka ei halua mainoksia estää/ohittaa ne mainokset automaattisesti eli ei kiinnitä mainoksiin enää mitään huomiota.
Senior Member

32 tuotearviota
_
17. elokuuta 2015 @ 11:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On se sitten taas noilta tutkimus, tutkittaan kuin lähes kuinka paljon vilkkuvat ja välkkyvät esiin luikuvat treffin oikeasti todella ärsyttävät paske kikkareet sivustolla, olet jo voinut voittaa jne. monia muita samaan ryhmään kuuluvia paskeita ei todellakaan kiinnosta tai haluta edes nähdä lasketaan tappioksi.

Olen sen verran mulkero, että jos noita paskeita ei saa pois näytöltä tuskin yhteenkään noihin vähiä rahojani niistä laittaisin, ennen kunnon mainos banneria, olikin ongelmana kun halisi sen välkkyvän pomppivan valuvan mainoksen pois sivulta, otti aikansa kestää se ettei se sulkemisruksi johda kun jollekin toisella helvetillisen ärsyttävälle sivulle josta saa pahimmassa koneelle jotakin paskaa, mielestä sellainen on harhaan johtamista ja pakko syöttöä.

Eihän sanoma tai muissakaan lehdissä ne mainokset poukkoile silmille, edes noissa mainos lehtisissä, myöskään ne mainos lehdet eivät jos olet heittänyt kierrätys pinoon lukematta eivätkä hypi sieltä pinosta silmille, taitaa vaan olla helvetin vaikeaa käsittää mainostajan tätä asiaa, ja sen sulkemisruksin todellista harhaan johtavaa toimintaa, mitä he toimillaan harjoittavat.
RekookeR
Member

1 tuotearvio
_
17. elokuuta 2015 @ 12:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käyttäis nuokin säästyneet rahat kehitysapuun. Mainokset ovat turhuutta.

-Reko
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
17. elokuuta 2015 @ 20:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JullePuh:

Olen itse samaa mieltä, sillä mitä järkeä niitä mainoksia on tuputtaa ihmisille, jotka eivät niitä halua katsoa. Sellainen on tehotonta mainontaa.

Mainonta ei missään nimessä ole tehotonta. Iso osa ihmisistä väittää, ettei mainokset heihin vaikuta ja samaan aikaan kantavat tuotteita kotiin joita eniten mainostetaan.


Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Lumikki
Senior Member
_
19. elokuuta 2015 @ 11:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Iso osa ihmisistä väittää, ettei mainokset heihin vaikuta ja samaan aikaan kantavat tuotteita kotiin joita eniten mainostetaan.

Ja tämä liittyy mainontaan jotenkin. Onko mielessäsi käynyt että ihmiset ostaa aina tuotteita. Mainostettiin tuotetta tai ei niin niitä ostetaan ihan hinta/laatu periaattella. Joten voin ostaa jotain tuotetta vain siksi että olen todennut sen paremmaksi kuin toisen, en siksi että olisin nähnyt siitä mainoksen.

PS: En väitä että mainonta ei vaikuta joihinkin ihmisiin. Väitän että se ei vaikuta KAIKKIIN ihmisiin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. elokuuta 2015 @ 11:23

Lumikki
Senior Member
_
19. elokuuta 2015 @ 14:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Ehkä jossain on joku muistinsa menettänyt luolassa asuva erakko. Se tuskin on isommassa kuvassa oleellista.

Loistava esimerkki mainosuskovaisesta.
Senior Member
_
19. elokuuta 2015 @ 19:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kerrankin olen osittain samoilla linjoilla Lumikin kanssa. Joidenkin tuotteiden mainostaminen on mielestäni aivan turhaa. Mutta, johtuuko se siitä että ihmisiä kiinnostaa erilaiset asiat tai ihmiset ovat jo tottuneet mainostettuun tuotteeseen?

Otetaanpa esimerkiksi vaikkapa hammastahna. Useimmat ostavat sitä mitä ovat tottuneet käyttämään. Esim. vaimo jostain syystä ostaa aina Golgatea vaikka mainoksissa kuinka tyrkytettäisiin Pepsodenttia. Vaimoa se ei ilmeisesti hetkauta ja tässä ehkä tuleekin se pointti. Riittää että kuluttaja saadaan mainoksen voimalla kokeilemaan kerran jotain muuta tai uutta ja siten saadaan kuluttaja muuttamaan makutottumustaan. Luonnollisesti tämän jälkeen mainoksen ei enää tähän kuluttajaan tarvitsekaan vaikuttaa.

Siitä että edellä väitettiin ostamisen perustuvan aina hinta/laatu periaatteeseen olen täysin eri mieltä. Monia ihmisiä, ehkä hieman yllättäen vähävaraisempiakin voi kiinnostaa pelkkä laatu hinnasta välittämättä. Useimmiten laatu kuitenkin maksaa enemmän, mutta ei tietenkään aina. Lisäksi monesti AD:nkin keskustelupalstalla joku etsii esim. "edullista" telkkaria luullen että "edullinen" tarkoittaa halpaa. Edullinen voi kyllä olla halpa, mutta yhtä hyvin se voi olla myös kallis.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
19. elokuuta 2015 @ 22:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:
Kerrankin olen osittain samoilla linjoilla Lumikin kanssa. Joidenkin tuotteiden mainostaminen on mielestäni aivan turhaa. Mutta, johtuuko se siitä että ihmisiä kiinnostaa erilaiset asiat tai ihmiset ovat jo tottuneet mainostettuun tuotteeseen?

Otetaanpa esimerkiksi vaikkapa hammastahna. Useimmat ostavat sitä mitä ovat tottuneet käyttämään. Esim. vaimo jostain syystä ostaa aina Golgatea vaikka mainoksissa kuinka tyrkytettäisiin Pepsodenttia. Vaimoa se ei ilmeisesti hetkauta ja tässä ehkä tuleekin se pointti. Riittää että kuluttaja saadaan mainoksen voimalla kokeilemaan kerran jotain muuta tai uutta ja siten saadaan kuluttaja muuttamaan makutottumustaan. Luonnollisesti tämän jälkeen mainoksen ei enää tähän kuluttajaan tarvitsekaan vaikuttaa.

Siitä että edellä väitettiin ostamisen perustuvan aina hinta/laatu periaatteeseen olen täysin eri mieltä. Monia ihmisiä, ehkä hieman yllättäen vähävaraisempiakin voi kiinnostaa pelkkä laatu hinnasta välittämättä. Useimmiten laatu kuitenkin maksaa enemmän, mutta ei tietenkään aina. Lisäksi monesti AD:nkin keskustelupalstalla joku etsii esim. "edullista" telkkaria luullen että "edullinen" tarkoittaa halpaa. Edullinen voi kyllä olla halpa, mutta yhtä hyvin se voi olla myös kallis.


Jos ihminen hakee "laatua" esim. päivittäistavarakaupasta niin kuinka usein se on mainostettu tuote. Kuinka usein "laatutuotteeksi" valitaan esim. Pirkka, x-tra tai euroshopper?

Jos Golgate lopettaisi mainostamisen niin ostaisiko vaimo vielä sitä? Miksi vaimo on alunperin valinnut sen. Kuka valitsee ensimmäisen "hyvän" hammastahnan mielikuvan perusteella joka on tullut aluperin mainoksesta?

Jos hammastahnan mainostaminen olisi turhaa niin ei kukaan mainostaisi.

Mainokset vaikuttavat hyvin paljon tiedostamatta. Jos haluaa ettei mainokset vaikuta niin suosittelen mainittua erakkona asumista luolassa. Muuten on hyvin vaikea välttyä vaikutuksilta.


Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Senior Member
_
20. elokuuta 2015 @ 15:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:

Jos Golgate lopettaisi mainostamisen niin ostaisiko vaimo vielä sitä? Miksi vaimo on alunperin valinnut sen. Kuka valitsee ensimmäisen "hyvän" hammastahnan mielikuvan perusteella joka on tullut aluperin mainoksesta?


Tämä oli se pointti. Tätä tarkoitin.
J248
Newbie
_
23. elokuuta 2015 @ 23:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja kukaan ei kiinnitä huomiota siihen mitä mainokset tekee pinnan alla? Seuraa käyttäjiä, luo heistä profiileja, myy tiedot eteenpäin. Mainostajat tietää meistä enemmän kuin monet meidän kaverit. Mielestäni yksityisyys on tärkein syy blokata mainoksia ja muita träkkereitä, ei niiden häiritsevyys. Suosittelen vilkasemaan Do not track -dokkarin.

Itse blokkaan ainoastaan mainokset ja keksit jotka loukkaavat selaimeni lähettämää do-not-track pyyntöä. Se onnistuu EFF:n privacy badger-selainpalikalla.
Senior Member
_
24. elokuuta 2015 @ 14:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti J248:
Ja kukaan ei kiinnitä huomiota siihen mitä mainokset tekee pinnan alla? Seuraa käyttäjiä, luo heistä profiileja, myy tiedot eteenpäin. Mainostajat tietää meistä enemmän kuin monet meidän kaverit.
Ööö. Meni osittain vähän ohi. AD:n etusivulla on Markantalon mainos. Mitä tietoja tällä mainostajalla mielestäsi voi olla minusta?
Mainos
_
__
 
_
J248
Newbie
_
24. elokuuta 2015 @ 14:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu:

Ööö. Meni osittain vähän ohi. AD:n etusivulla on Markantalon mainos. Mitä tietoja tällä mainostajalla mielestäsi voi olla minusta?
Ei välttämättä Markantalolla paljoakaan, mutta mainospalvelu joka päätti että juuri tämä mainos näytetään sinulle, on todennäköisesti seurannut surffauskäyttäytymistäsi ja luonut sinusta mainosprofiilin sen perusteella ja mahdollisesti myynyt niitä tietoja eteenpäin. Katso se dokkarisarja, vähintään ensimmäinen osa.
 
Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > mainosten eston hintalapuksi saatu 21,8 miljardia vuonna 2015
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy