User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 14.9.2025 / 01:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > spotify avaa käyttäjien tiedot mainostajille
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Spotify avaa käyttäjien tiedot mainostajille
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Spotify avaa käyttäjien tiedot mainostajille

uutinen julkaistu: 25 heinäkuuta, 2016

Spotify on ottanut käyttöön ohjelmoidun mainosmyynnin, minkä ansiosta mainostajat voivat suoraviivaisesti kohdentaa mainoksiaan musiikkipalvelun käyttäjille. Palvelun käyttäjien näkökulmasta muutos tarkoittanee ainakin sitä, että heistä kerättyjä tietoja käytetään aggressiivisemmin hyväksi Spotifyn ilmaisversiossa esitettyjen mainosten kohdentamiseen. Mainostajien käytettävissä on ainakin ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
muppis
Member

3 tuotearviota
_
26. heinäkuuta 2016 @ 09:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ärsyttävää tässä kohdennetussa mainonnassa on juuri se kohdentaminen. Kerran käyt jossain firman sivuilla, niin sitten jokainen Googlen mainos tyrkyttää sitä firmaa. Ei kenelläkään ole tullut mieleen, että se tarve saatto olla ja mennä jo?

Jos joku lenkillä oleva kuuntelee Spotifyn kautta jotain tiettyä soittolistaa, niin aletaanko hänelle sitten tyrkyttään urheiluvälinevalmistajien mainoksia? Onko ihmiset oikeasti noin lampaita?

Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.
Lumikki
Senior Member
_
26. heinäkuuta 2016 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se mitä tässä uutisessa oikeasti sanotaan on että Spotify myy entistä aggressiivisemmin asiakkaittensa tietoja muille yrityksille. Joka voi tarkoittaa sellaista asiaa että se kolmasosapuoli saa suorempaa tietoa Spotifyn asiakkaista verrattuna siihen että Spotity itse kohdentaisi mainokset ilman että antaa asiakkaitensa tietoja kolmalle osapuolelle.

Kyllä se mainosten kohdentaminen on juuri sitä että se mainos menisi vähemmän hukkaan. Vertaa sitä mainosta siihen että sitä ei kohdennettaisi eli mainosta tyrkytettäisiin riippumatta mistä "voit" olla kiinnostunut. Verrattuna tuohon niin parempi mahdollisuus kohdennetulla mainoksella on "osua" kuin ihan satunnaisella.

Mainokset heikentää Spotifyn arvoa kuluttajien silmissä. Asiassa on kyse ihan siitä että liiketaloudelliset syyt ovat yritykselle tärkeämpiä kuin asiakkaitensa tyytyväisyys tai kunnioittaminen. Tietenkin tässä tapauksessa mainos on rahoituskeino "ilmaiselle" tuotteelle. Ilmainen tässä lainauksessa, koska ilmaista ei ole olemassakaan, koska jokainen meistä kansalaisista maksaa lopulta epäsuorasti ne mainoksien kustannukset. Kohdistettu mainos loukkaa meidän kansalaisten yksityisyyttä, eihän kohdistusta voi tehdä jollei seuraa sen "asiakkaan" tekemisiä.

Lainaus:
Onko ihmiset oikeasti noin lampaita?

Kyllä ja ei. Osa meistä on lampaita. Mutta tärkeää tässä ei ole se että mitä me olemme vaan mitä ne mainostajat luulee meidän olevan. Sekä vielä tärkempää on että ne mainostajat eivät välitä siitä että ne jotka eivät ole lampaita joutuu myös mainos saasteen uhriksi. Eli ei haluta kunnioittaa sen kuluttajien valintoja tai edes antaa valintaa, koska vain sen yrityksen omat tarpeet merkitsevät näille ihmisille jotain. Mainostajat siis uskoo että muille omien tarpeiden tyrkyttäminen on joku oikeus. Rahan tarpeesta on tullut liiketaloudessa tekosyy huonoon käytökseen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. heinäkuuta 2016 @ 14:44

muppis
Member

3 tuotearviota
_
26. heinäkuuta 2016 @ 15:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:

Lainaus:
Onko ihmiset oikeasti noin lampaita?

Kyllä ja ei. Osa meistä on lampaita. Mutta tärkeää tässä ei ole se että mitä me olemme vaan mitä ne mainostajat luulee meidän olevan. Sekä vielä tärkempää on että ne mainostajat eivät välitä siitä että ne jotka eivät ole lampaita joutuu myös mainos saasteen uhriksi. Eli ei haluta kunnioittaa sen kuluttajien valintoja tai edes antaa valintaa, koska vain sen yrityksen omat tarpeet merkitsevät näille ihmisille jotain. Mainostajat siis uskoo että muille omien tarpeiden tyrkyttäminen on joku oikeus. Rahan tarpeesta on tullut liiketaloudessa tekosyy huonoon käytökseen.
Nyt olet asian ytimessä. Pysy siinä.

Antamani neuvot perustuvat omaan kokemukseen. Jos mielestäsi ne ovat puutaheinää, kerro toki.
Mainos
_
__
 
_
Newbie
_
26. heinäkuuta 2016 @ 16:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. maaliskuuta 2024 @ 18:11

afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > spotify avaa käyttäjien tiedot mainostajille
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy