Spotify sopimukseen levy-yhtiön kanssa: Rajoittaa ilmaismusiikkia
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 4 huhtikuuta, 2017
Spotify on nousi alunperin valtaisaan suosioon helppokäyttöisyyden, suuren katalogin sekä tietysti ilmaisen ja mainosrahoitteisen palvelunsa ansiosta. Suurempiin rojalteihin ja erityisesti voitolliseksi saattamiseen tarvitaan kuitenkin maksullisia asiakkaita.
Viime vuosina Spotify onkin onnistunut esimerkiksi mobiilisovelluksen rajoitusten avulla muuttamaan asiakkaita melko tehokkaasti ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
AimoHuikka
Newbie
|
5. huhtikuuta 2017 @ 08:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Levy-yhtiöt ne vaan jatkavat ansiokasta omaan jalkaan ampumista. Kuvittelevatkohan tosissaan että kaikki 50miljoonaa siirtyy suoraan maksullisen käyttäjiksi... Viimeistään syksyllä kauhistellaan uutisia kun äänitepiratismi on käsittämättömästä syystä lisääntynyt hemmetisti.
|
Junior Member
3 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2017 @ 09:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin siis, Spotifylla on tällä hetkellä 50 miljoonaa maksavaa asiakasta.Eivät kerro paljon on ilmaiskäyttäjiä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. huhtikuuta 2017 @ 09:49
|
Lumikki
Senior Member
|
5. huhtikuuta 2017 @ 12:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Jotenkin tämä lause ottaa minun korviini.
Lainaus: Painostusta suurempiin tuloihin on kuitenkin jatkuvasti, sillä Apple ja muut kilpailijat ovat valmiita iskemään mihin tahansa rakoon ottaakseen omansa musiikkibisneksestä.
Spotifyn ongelmahan on lähinnä se että ne ei tahdo päästä taloudellisesti kannattavaksi koska tekijäoikeusomistajat ottavat niin suuren siivun tuloista. Eli kilpailijat eivät ole se todellinen ongelma vaan se että koko liiketalous on ollut huonossa kunnossa alusta lähtien.
Koko "ei ilmaiseksi" ajastus on lähtöisin tekijäoikeusomistajista. Kun tekijäoikeusomistaja haluaa "paljon" rahaa niin mainostulot eivät siihen riitä ilmaisessa toiminnassa, vaan tarvitaan enemmän maksavia asiakkaita.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. huhtikuuta 2017 @ 12:11
|
AimoHuikka
Newbie
|
5. huhtikuuta 2017 @ 12:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Xucoatl: Niin siis, Spotifylla on tällä hetkellä 50 miljoonaa maksavaa asiakasta.Eivät kerro paljon on ilmaiskäyttäjiä.
Kertoo kyllä. 50milj maksavaa ja sen lisäksi toiset 50milj ilmaiskäyttäjää. Selviää tosin muista lähteistä kuin uutisen linkeistä.
|
mp_misc
Newbie
|
5. huhtikuuta 2017 @ 12:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus:
Koko "ei ilmaiseksi" ajastus on lähtöisin tekijäoikeusomistajista. Kun tekijäoikeusomistaja haluaa "paljon" rahaa niin mainostulot eivät siihen riitä ilmaisessa toiminnassa, vaan tarvitaan enemmän maksavia asiakkaita.
Jotenkin vaan kaupalliset radioasemat ovat saaneet tämän "mainoksia ja musiikkia" -mallin toimimaan ihan hyvin, ja onpa niillä varaa maksaa vielä lisäksi toimittajienkin palkat.
Spotifyn mainoksissa on kyllä jotain perustavan laatuista vikaa. Radiomainokset ei aiheuta ollenkaan samanlaisia ärsytystä kuin Spotifyn mainokset.
|
I hate titles
35 tuotearviota
|
5. huhtikuuta 2017 @ 14:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mp_misc: Jotenkin vaan kaupalliset radioasemat ovat saaneet tämän "mainoksia ja musiikkia" -mallin toimimaan ihan hyvin, ja onpa niillä varaa maksaa vielä lisäksi toimittajienkin palkat.
Kaupalliset asemat maksavat merkittävästi vähemmän musiikistaan kuin Spotify, johtuen siitä, että Spotifyn kautta "saat mitä haluat" ja radion kautta taas "saat mitä kanava päättää".
Radiot maksavat Suomessa ainakin Gramexille prosenttiosuuden liikevaihdostaan, tietyllä kaavalla. Spotify taas maksaa käsittääkseni kiinteän "per biisi" korvauksen levy-yhtiöille.
Jenkeissähän radiokanavat eivät maksa mitään musiikin toistosta, kellekään, koska siellä ajatellaan radiosoiton olevan mainontaa kyseiselle artistille.
|
Mainos
|
  |
|