|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
Uutta halpataksia pääsee kokeilemaan Suomen suurimmalla kesäfestarilla
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 7 huhtikuuta, 2017
Oulussa toimintansa aloittanut Tuup-kasvuyritys on laajentamassa toimintaansa Turkuun, jossa se aikoo tarjota tulevana kesänä Ruisrock Festivaalien yhteydessä edullisia taksimatkoja festareille ja sieltä pois. Ruisrockin järjestäjän mukaan liikkumista helpottavat palvelut kohentavat olennaisesti festarikokemusta.
"Ruisrock on Suomen suurin ja vanhin rockfestivaali. On kunnia-asia päästä ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Senior Member
|
15. huhtikuuta 2017 @ 13:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hölkky: Tarkentaisitko vielä mistä "kartelli hinnoittelusta" puhut?
Eiköhän sillä viitata siihen, että toimijoiden määrä on tiukasti rajattu. Tämä on johtanut siihen, että asetuksessa määritelty maksimitaksa on laajasti myös minimitaksa. Hintakilpailu on olematonta, hinnat eivät jousta edes hiljaisina aikoina.
Ei ihan puhdasoppinen kartelli, mutta hyvin samantapainen tilanne.
|
Senior Member
|
16. huhtikuuta 2017 @ 13:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jonahan: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hölkky: Tarkentaisitko vielä mistä "kartelli hinnoittelusta" puhut?
Eiköhän sillä viitata siihen, että toimijoiden määrä on tiukasti rajattu. Tämä on johtanut siihen, että asetuksessa määritelty maksimitaksa on laajasti myös minimitaksa. Hintakilpailu on olematonta, hinnat eivät jousta edes hiljaisina aikoina.
Ei ihan puhdasoppinen kartelli, mutta hyvin samantapainen tilanne.
Taksiliikenne suomessa on monestakin syystä erittäin säänneltyä. Sääntelyllä varmistetaan taksien saatavuus myös hiljaisina aikoina. Jos taksiliikenne vapautettaisiin täysin niin takseja olisi enää mahdoton saada hiljaisina aikoina. Sääntelyä tarvitaan, mutta hinnat ovat todellakin liian kovat. Miksi lähes kaikkien taksi-autojen täytyy olla >40 000?:n autoja. No, jotkut perustelevat että se on kuskin työpaikka ja fasiliteettien täytyy olla kunnossa, mutta mitäpä jos autoille lätkäistäisiinkin maksimihinta. Esim. yli 15 000? autoja ei saisi taksissa käyttää. Ehkä kyydin hintaakin saisi painettua alas?
|
Senior Member
|
17. huhtikuuta 2017 @ 19:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Mistä tuollaisen ajatuksen nykäisit ? ei pidä paikkansa, täysi vapaus toki muuttaisi, jossain voisi jopa parantaa.
En nykäissyt sitä mistään vaan se on faktaa. Sulle tämä(kin) taitaa tulla yllätyksenä mutta taksiautoilu ei hiljaisina aikoina varsinkaan pienemmissä kaupungeissa ole millään tavalla kannattavaa toimintaa. Nykyisessä järjestelmässä tolpalle pakotetaan tietty määrä autoja vaikkei se olisikaan kannattavaa. Jos tuo järjestelmä puretaan niin ymmärrät varmaan ettei siellä ketään olisi.
Loppu olikin taas sitä itseään. Korot on aina jatkossa matalat koska sinä sanot niin ja vain halvat autot täytyy käyttää huollossa. Just...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. huhtikuuta 2017 @ 19:21
|
Senior Member
|
18. huhtikuuta 2017 @ 17:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org:
Tolpalla voi olla hiljaista, mutta mitä sitten.
No sitä sitten että vaikka haluaisit taksin et välttämättä saa sitä koska ketään ei kiinnosta lähteä silloin töihin kun töitä ei ole riittävästi.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org: Korot voi nousta, mutta sitä ennen ala vapautuu.
Jos vapautuu.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org: Kuinka paljon laskit taksojen laskevan jos pakotettu max 15K? auto ? mistä ajatteli kaluston tuolla rahalla saatavan ?
Ajattelitko lukea mitä kirjoitin vai päätitkö alkaa keksimään omiasi? Ihan muistutuksena:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu: Ehkä kyydin hintaakin saisi painettua alas?
Sanoin siis ehkä saisi. Ainakin siihen olisi ehkä mahdollisuus. Alan vapauttaminen ei hintoja laske.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org: Eli seuraus olisi, taksit kuraa, samat hinnat, eikä asiakas edes rahalla saisi tarpeisiin sopivaa.
Taksin tilaavan ihmisen tarve on päästä paikasta A paikkaan B, joten en ymmärrä ajatelmaasi.
Haluatko sä talousosaajana puolestasi kertoa miten taksikuski rahoittaa 80000? Teslan jos kyydin hinta vaikkapa puolitetaan? Jep, mä tiedän vastauksen ilman sun vastaustakin... No, joo tiedän. Autosta saa huomattavan veroedun eikä siitä makseta siten listahintaa mutta kuitenkin...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. huhtikuuta 2017 @ 17:43
|
Senior Member
|
19. huhtikuuta 2017 @ 19:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user_org:
Eli nyt voikin saada.
Nyt mun täytyy kysyä että oletko selvinpäin? Missä kohtaa mä noin sanoin?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user_org: Tulevaisuuteen liittyy epävarmuuksia ja yllätysten mahdollisuus. Jos korot alkaa pian nousta ennenvaputumista, niin se voisi tarkoittaa talouden kuumenemista -> paljon kysyntää.
Tulevaisuudessa on tosiaan yllätyksen mahdollisuus. Erikoista olisi jos yllätyksen mahdollisuus olisi menneisyydessä. Talousasiat sun kannattaa selkeästi jättää muille.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user_org: Nykymallilla tiukalla ja rajulla autojen hintakatolla ei, mutta vapauttamisen myötä halvalla autolla joku voi löytää kilpailutekijän.
Tässä kohtaa alan epäillä että käytät jotain aineita? Mä, siis mi-nä eh-do-tin (tavasin sulle varmuudeksi) että taksissa siirryttäisiin halvempaan autokantaan. (Nyt tulee vaikea kohta) Rullaile sillä hiirelläsi ketjua ylöspäin ja tarkista mitä sä, siis si-nä it-se vas-ta-sit siihen.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org: Kirjoitit aiemmin että 15k? hankintahintakatto olisi nyky säännöstelyllä konsti painaa kyytien hinnat alas.
En kirjoittanut. Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pentsu: Ehkä kyydin hintaakin saisi painettua alas?
(Alkaa muuten tuntua naurettavalta jo toistamiseen vastata samaan väitteeseesi. Ehkä sun lähimuistisi brakaa?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org: Nyt vihjaat jo kyydin hinnan puolittamista.Eiköhän se ole sinun tehtävä osoittaa miten se onnistuu.
No ei satavarmaan ole sillä olen automaatio-ohjelmoitsija ja satunnainen taksin käyttäjä! Ei kuulu toimenkuvaan millään tavalla.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti user@org: Kun ala vaputuu, tilanne muuttuu, enään ei tarvi ajaa vuodessa yli 100 000km, autoa voi helposti vaihtaa jne, silloin voi olla liikeidoita joissa halpa-auto kannattaa.
Paljonko sitten tarvitsee ajaa. Mistä ...tusta sä sen tiedät? Teleportataanko ne paikasta toiseen vai mitä sä haet? Vai meinaatko että vapautumisen myötä tulee niin paaaaaljon uusia taksiyrittäjiä että heille ei riitä ajettavaa kuin kilometri vuodessa, tai ehkä kaksi?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. huhtikuuta 2017 @ 19:12
|
Mainos
|
  |
|
|