Elon Musk esittelee Teslan kuskittoman sähkörekan ensi kuussa
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 15 syyskuuta, 2017
Tesla on noussut muutamassa vuodessa maailman suurimpien autovalmistajien joukkoon yhtiön markkina-arvossa mitattuna. Noin 60 miljardin dollarin arvoinen Tesla on ohittanut Fordin ja GM:n nousten Yhdysvaltain suurimmaksi, ja sen edullinen sähköauto Model 3 ei ole vielä edes kunnolla markkinoilla.
Elon Musk ei kuitenkaan ole valmis lepäämään laakereillaan, vaikka melkoinen ilmiö Teslasta ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Zhark
Junior Member
1 tuotearvio
|
15. syyskuuta 2017 @ 20:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Sisältääköhän tuo koeajo myös laituriin peruuttamista ja ahtailla kaduilla pyörittelyä vai vain jossain suljetulla tyhjällä alueella ajoa? Nuo edellä mainitut kun ovat välttämättömiä tuollekin autolle.
Otti silmään kohta: Arvioiden mukaan rekka on täysin sähköinen, kuten Teslan muutkin autot, ja mahdollistaa ehkä n. 200-300 mailin kantavuuden. Eikös kantavuus ole pikemminkin tonneja eikä maileja, tuossa taitaa olla kyse toimintamatkasta.
|
johtaja59
Senior Member
4 tuotearviota
|
15. syyskuuta 2017 @ 21:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos kolmivuoroajossa olevalla rekalla ajetaan 2000-3000 mailia vuorokaudessa, niin kymmenen tällaista voisi korvata yhden rekan ja kuskit.
|
tonttila
Suspended due to non-functional email address
|
16. syyskuuta 2017 @ 11:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo varmasti sopisi isojen kaupunkien sisäiseen jakeluliikenteeseen korvaten saastuttavat vaihtoehdot ja parantaen ilmanlaatua, maailmalla oikeasti ongelma, mutta eiköhän nuo runkolinjat kulkisi vielä pitkään dieselillä yms
Kumma ettei postia jaeta sähköautoilla tms vaan ajetaan nurkka-ajoa automaattivaihteisilla pikkudieseleillä joka on etenkin talvella moottorintoiminnan ja kulutuksen kannalta aika ongelmallista..
|
tonttila
Suspended due to non-functional email address
|
16. syyskuuta 2017 @ 11:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo varmasti sopisi isojen kaupunkien sisäiseen jakeluliikenteeseen korvaten saastuttavat vaihtoehdot ja parantaen ilmanlaatua, maailmalla oikeasti ongelma, mutta eiköhän nuo runkolinjat kulkisi vielä pitkään dieselillä yms
Kumma ettei postia jaeta sähköautoilla tms vaan ajetaan nurkka-ajoa automaattivaihteisilla pikkudieseleillä joka on etenkin talvella moottorintoiminnan ja kulutuksen kannalta aika ongelmallista..
|
Senior Member
|
17. syyskuuta 2017 @ 18:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti johtaja59: Jos kolmivuoroajossa olevalla rekalla ajetaan 2000-3000 mailia vuorokaudessa, niin kymmenen tällaista voisi korvata yhden rekan ja kuskit.
Joo, ongelmaksi muodostuisi vaan keskinopeus jonka täytyisi olla vähintään 200km/h...
|
Mainos
|
  |
|
Kille35
Newbie
|
18. syyskuuta 2017 @ 16:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Teslan sähkörekan prototyyppi tulee omaamaan luultavasti 200-300 mailin (n. 320-480 km) kantama. Ja kantama tietysti kasvaa lisää kunhan akut kehittyvät joten eiköhän kantama ole yli 500km silloin kun sarjatuotantoon päästään.
TED-järjestölle antamassaan haastattelussa Teslan johtaja Elon Musk kehui sähkörekkaa itselleen tyypilliseen tapaan vuolain sanoin, ja mainitsi sen vetävän dieselmoottorilla varustetun vastineensa vetokilpailussa vaikka ylämäkeen.
|