Uudessa koneessa tuntuisi omasta mielestä lämpötilat liian korkeilta. Ihan työpöytä käytössä minimit on prosessorilla ja näyttiksellä 45C ja pelikäytössä aina ne nousee 60-65C. Näytönohjaimena on XFX HD 6870 dual fan ja prosessori on AMD Phenom 2 x4 965 BE. Onko ne sitten liian korkeat ja jos on niin miten ne saa matalammaksi?
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Koppa on CM silencio 550 jossa on ne perus tuulettimet ja prossussa on myös se mukana tullut(siihen olen kyllä tilannut jo Scythe Katana 4 SCKTN-4000 uudeksi cooleriksi)
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Kyllä mulla nyt kuitenkin tulee sellanen olo että ei tämän näin pitäisi mennä. Käynnistäessäni koneen katsoin speedfaniin ja se näytti että coren lämpötila olisi heti siellä 60 asteen paikkeilla. Tämän jälkeen menin biosiin ja siellä näkyi että prosessorin nopeus olisi 3,7 Ghz vaikka eikö sen pitäisi olla 3,4Ghz?
Vaikka minulla vielä tuo vanha alkuperäinen cooleri tuossa prosessorissa onkin niin eikai se nyt ole normaalia että tuuletin pyörii siinä kokoajan yli 5000rpm mutta coren lämpötila on minimissään 56C?
Toinen asia mikä ei omaan silmääni näytä normaalilta on se, että ennen tuo speedfanin cpu usage näytti työpöytä käytössä aina jotain paria prosenttia, mutta nyt se ei laske koskaan alle 25%. Sanokaa jos olen vainoharhainen tai huolestunut turhaan ja auttakaa noobia.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Porkki: Kyllä mulla nyt kuitenkin tulee sellanen olo että ei tämän näin pitäisi mennä. Käynnistäessäni koneen katsoin speedfaniin ja se näytti että coren lämpötila olisi heti siellä 60 asteen paikkeilla. Tämän jälkeen menin biosiin ja siellä näkyi että prosessorin nopeus olisi 3,7 Ghz vaikka eikö sen pitäisi olla 3,4Ghz?
Vaikka minulla vielä tuo vanha alkuperäinen cooleri tuossa prosessorissa onkin niin eikai se nyt ole normaalia että tuuletin pyörii siinä kokoajan yli 5000rpm mutta coren lämpötila on minimissään 56C?
Toinen asia mikä ei omaan silmääni näytä normaalilta on se, että ennen tuo speedfanin cpu usage näytti työpöytä käytössä aina jotain paria prosenttia, mutta nyt se ei laske koskaan alle 25%. Sanokaa jos olen vainoharhainen tai huolestunut turhaan ja auttakaa noobia.
Tossa prossussa ei oo Turboa, katoppa kellotaajuus CPU-Z:lla.
Sain tuon kellotaajuuden takaisin 3,4ghz biosista. Nyt taas on sellainen ongelma ilmennyt että windows ei suostu sammumaan. Mistähän se mahtaisi johtua? Windows ilmoitti että om päivityksiä ja latasin ne jonka jälkeen se sammui normaalisti mutta seuraavalla sammutus kerralla sammutuksessa tapahtui sama ongelma.
Edit: Tuo windows sammutus ongelma näytti ratkeavan biosin päivityksellä, ainakin hetkellisesti