User Käyttäjä Salasana  

maanantai 9.6.2025 / 02:10
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > lämpötilat
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Lämpötilat
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Porkki
Junior Member
_
3. elokuuta 2012 @ 14:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uudessa koneessa tuntuisi omasta mielestä lämpötilat liian korkeilta. Ihan työpöytä käytössä minimit on prosessorilla ja näyttiksellä 45C ja pelikäytössä aina ne nousee 60-65C. Näytönohjaimena on XFX HD 6870 dual fan ja prosessori on AMD Phenom 2 x4 965 BE. Onko ne sitten liian korkeat ja jos on niin miten ne saa matalammaksi?
BPVest
AfterDawn Addict
_
3. elokuuta 2012 @ 15:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Normilämmöt varsinki näyttikselle.

Mikä koppa ja millanen jäähdytys?

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Porkki
Junior Member
_
3. elokuuta 2012 @ 15:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koppa on CM silencio 550 jossa on ne perus tuulettimet ja prossussa on myös se mukana tullut(siihen olen kyllä tilannut jo Scythe Katana 4 SCKTN-4000 uudeksi cooleriksi)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. elokuuta 2012 @ 15:15

BPVest
AfterDawn Addict
_
3. elokuuta 2012 @ 16:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ootellaan uutta cooleria sit.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Porkki
Junior Member
_
4. elokuuta 2012 @ 13:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä mulla nyt kuitenkin tulee sellanen olo että ei tämän näin pitäisi mennä. Käynnistäessäni koneen katsoin speedfaniin ja se näytti että coren lämpötila olisi heti siellä 60 asteen paikkeilla. Tämän jälkeen menin biosiin ja siellä näkyi että prosessorin nopeus olisi 3,7 Ghz vaikka eikö sen pitäisi olla 3,4Ghz?
Vaikka minulla vielä tuo vanha alkuperäinen cooleri tuossa prosessorissa onkin niin eikai se nyt ole normaalia että tuuletin pyörii siinä kokoajan yli 5000rpm mutta coren lämpötila on minimissään 56C?
Toinen asia mikä ei omaan silmääni näytä normaalilta on se, että ennen tuo speedfanin cpu usage näytti työpöytä käytössä aina jotain paria prosenttia, mutta nyt se ei laske koskaan alle 25%. Sanokaa jos olen vainoharhainen tai huolestunut turhaan ja auttakaa noobia.
BPVest
AfterDawn Addict
_
4. elokuuta 2012 @ 18:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Porkki:
Kyllä mulla nyt kuitenkin tulee sellanen olo että ei tämän näin pitäisi mennä. Käynnistäessäni koneen katsoin speedfaniin ja se näytti että coren lämpötila olisi heti siellä 60 asteen paikkeilla. Tämän jälkeen menin biosiin ja siellä näkyi että prosessorin nopeus olisi 3,7 Ghz vaikka eikö sen pitäisi olla 3,4Ghz?
Vaikka minulla vielä tuo vanha alkuperäinen cooleri tuossa prosessorissa onkin niin eikai se nyt ole normaalia että tuuletin pyörii siinä kokoajan yli 5000rpm mutta coren lämpötila on minimissään 56C?
Toinen asia mikä ei omaan silmääni näytä normaalilta on se, että ennen tuo speedfanin cpu usage näytti työpöytä käytössä aina jotain paria prosenttia, mutta nyt se ei laske koskaan alle 25%. Sanokaa jos olen vainoharhainen tai huolestunut turhaan ja auttakaa noobia.
Tossa prossussa ei oo Turboa, katoppa kellotaajuus CPU-Z:lla.

3,7 GHz viittaa ylikellotukseen.

Mainos
_
__

_
Porkki
Junior Member
_
4. elokuuta 2012 @ 21:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain tuon kellotaajuuden takaisin 3,4ghz biosista. Nyt taas on sellainen ongelma ilmennyt että windows ei suostu sammumaan. Mistähän se mahtaisi johtua? Windows ilmoitti että om päivityksiä ja latasin ne jonka jälkeen se sammui normaalisti mutta seuraavalla sammutus kerralla sammutuksessa tapahtui sama ongelma.
Edit: Tuo windows sammutus ongelma näytti ratkeavan biosin päivityksellä, ainakin hetkellisesti

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. elokuuta 2012 @ 21:49

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > lämpötilat

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy