User Käyttäjä Salasana  

perjantai 20.6.2025 / 18:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uusi cpu cooler, max korkeus 130-135mm..
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusi CPU Cooler, max korkeus 130-135mm..
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Member
_
21. kesäkuuta 2011 @ 18:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mollari:
Entäpä jos hommaat sellaisen valmiin vesijäähypaketin? Niiden pitäisi olla tehokkaita (esmes. Antecin Kühler H2O 620 ) ja hinnatkin mukavia. Varmasti jäisi tilaa sivucoolerille.

Parit testitulokset tässä ja täällä .
Olen miettinyt vesijäähyä, mutta onko siinä miten iso työ ylläpitää? ja miten paljon siinä on sitte riskitekijöitä yms.? :DD Olen täysin uusi sille alalle ^^
Mollari
Member
_
21. kesäkuuta 2011 @ 20:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nopean googletuksen jälkeen, taitaa tuo Antekin vesijäähy olla se edullisin, hiljaisin ja tehokkain. Corsair H70 vetää niukasti pidemmän korren lämpötiloissa mutta H60 ja H50 jäävät jälkeen. Tässä videolla asennusohje, aika kivuttoman näköistä touhua. Eikös nämä Corsairit ja muut ole ns. suljettuja systeemeitä eli täysin huoltovapaita? Viisaammat korjatkoon mikäli olen väärässä.

Täällä on testattu Antec Kuhler H20 620 vs. Corsair Hydro H60 vs. Corsair H50.

Ja myös täällä on rankattu ihan toimivaksi, testissä mukana aika monta eri prossujäähdytintä eli saa melko kattavan käsityksen.

Ihan itseänikin alkoi kiinnostaa.
sam49
Suspended due to non-functional email address
_
25. kesäkuuta 2011 @ 06:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Äitikortti tarvitsee vesijäähdytyksen ulkopuolelle kohtuullisen ilman virran. CPU:n 12V - 1.5V muunnin lämpiää aika paljon, samoin RAMmit ja jotkut apupiirit. CPUn jäähdyttämiseen vesijäähdytys on paras ja yhdeksi paketiksi rakennetut vesijäähdyttimet vaikuttavat hyviltä. Jos rakennat oman vesijäähdytyksen, kannattaa samalla jäähdyttää grafiikkakorttikin. Vesijäähdytyksellä pääsee 0.08 astetta per watti lämmönsiirtoon, lämpöputki-ilma jäähdytys jää jonnekin 0.12 astetta per watti tasolle. Waterblockeissa on suuria eroja. Kannattaa hankkia sellainen, jossa on umpikuparipohja ja siinä pienet urat lämmön siirtoa parantamassa.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 17thStep:
Entäpä jos hommaat sellaisen valmiin vesijäähypaketin? Niiden pitäisi olla tehokkaita (esmes. Antecin Kühler H2O 620 ) ja hinnatkin mukavia. Varmasti jäisi tilaa sivucoolerille.

Olen miettinyt vesijäähyä, mutta onko siinä miten iso työ ylläpitää? ja miten paljon siinä on sitte riskitekijöitä yms.? :DD Olen täysin uusi sille alalle ^^
Mainos
_
__

_
Member
_
25. kesäkuuta 2011 @ 06:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sam49:
Äitikortti tarvitsee vesijäähdytyksen ulkopuolelle kohtuullisen ilman virran. CPU:n 12V - 1.5V muunnin lämpiää aika paljon, samoin RAMmit ja jotkut apupiirit. CPUn jäähdyttämiseen vesijäähdytys on paras ja yhdeksi paketiksi rakennetut vesijäähdyttimet vaikuttavat hyviltä. Jos rakennat oman vesijäähdytyksen, kannattaa samalla jäähdyttää grafiikkakorttikin. Vesijäähdytyksellä pääsee 0.08 astetta per watti lämmönsiirtoon, lämpöputki-ilma jäähdytys jää jonnekin 0.12 astetta per watti tasolle. Waterblockeissa on suuria eroja. Kannattaa hankkia sellainen, jossa on umpikuparipohja ja siinä pienet urat lämmön siirtoa parantamassa.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 17thStep:

On kyllä ne vesijäähy näyttikset sen... 500? yli budjetin? Ajatuksena oli ostaa nyt Gainward GTX 570 Phantom, vissiin selviää? :D

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uusi cpu cooler, max korkeus 130-135mm..

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy