Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mollari: Entäpä jos hommaat sellaisen valmiin vesijäähypaketin? Niiden pitäisi olla tehokkaita (esmes. Antecin Kühler H2O 620 ) ja hinnatkin mukavia. Varmasti jäisi tilaa sivucoolerille.
Olen miettinyt vesijäähyä, mutta onko siinä miten iso työ ylläpitää? ja miten paljon siinä on sitte riskitekijöitä yms.? :DD Olen täysin uusi sille alalle ^^
Nopean googletuksen jälkeen, taitaa tuo Antekin vesijäähy olla se edullisin, hiljaisin ja tehokkain. Corsair H70 vetää niukasti pidemmän korren lämpötiloissa mutta H60 ja H50 jäävät jälkeen. Tässä videolla asennusohje, aika kivuttoman näköistä touhua. Eikös nämä Corsairit ja muut ole ns. suljettuja systeemeitä eli täysin huoltovapaita? Viisaammat korjatkoon mikäli olen väärässä.
Äitikortti tarvitsee vesijäähdytyksen ulkopuolelle kohtuullisen ilman virran. CPU:n 12V - 1.5V muunnin lämpiää aika paljon, samoin RAMmit ja jotkut apupiirit. CPUn jäähdyttämiseen vesijäähdytys on paras ja yhdeksi paketiksi rakennetut vesijäähdyttimet vaikuttavat hyviltä. Jos rakennat oman vesijäähdytyksen, kannattaa samalla jäähdyttää grafiikkakorttikin. Vesijäähdytyksellä pääsee 0.08 astetta per watti lämmönsiirtoon, lämpöputki-ilma jäähdytys jää jonnekin 0.12 astetta per watti tasolle. Waterblockeissa on suuria eroja. Kannattaa hankkia sellainen, jossa on umpikuparipohja ja siinä pienet urat lämmön siirtoa parantamassa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 17thStep:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mollari: Entäpä jos hommaat sellaisen valmiin vesijäähypaketin? Niiden pitäisi olla tehokkaita (esmes. Antecin Kühler H2O 620 ) ja hinnatkin mukavia. Varmasti jäisi tilaa sivucoolerille.
Olen miettinyt vesijäähyä, mutta onko siinä miten iso työ ylläpitää? ja miten paljon siinä on sitte riskitekijöitä yms.? :DD Olen täysin uusi sille alalle ^^
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sam49: Äitikortti tarvitsee vesijäähdytyksen ulkopuolelle kohtuullisen ilman virran. CPU:n 12V - 1.5V muunnin lämpiää aika paljon, samoin RAMmit ja jotkut apupiirit. CPUn jäähdyttämiseen vesijäähdytys on paras ja yhdeksi paketiksi rakennetut vesijäähdyttimet vaikuttavat hyviltä. Jos rakennat oman vesijäähdytyksen, kannattaa samalla jäähdyttää grafiikkakorttikin. Vesijäähdytyksellä pääsee 0.08 astetta per watti lämmönsiirtoon, lämpöputki-ilma jäähdytys jää jonnekin 0.12 astetta per watti tasolle. Waterblockeissa on suuria eroja. Kannattaa hankkia sellainen, jossa on umpikuparipohja ja siinä pienet urat lämmön siirtoa parantamassa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 17thStep:
On kyllä ne vesijäähy näyttikset sen... 500? yli budjetin? Ajatuksena oli ostaa nyt Gainward GTX 570 Phantom, vissiin selviää? :D