Kloonaus ohjelmia on paljonkin. Ilmaisiakin.
Mä olen ite HDClone 3.7 ohjelmalla ton tempun tehnyt. (Muut mitä löysin oli hitaampia, hankalampia jne.)
Tolla ilmaisella 4GB kovo pitää olla Primary Master ja 15GB kovo Secondary Master. Sen cd/dvd aseman voi kloonauksen ajaksi irroittaa. Disketillä kun toi tapahtuu.
Sitten esim. live linux cd ja GParted ohjelmalla voit kasvattaa kloonatun osion 4GB isommaksi siinä kovossa. Kannattais jättää osa siitä d: asemaksi. Näin siellä saat säilymään tiedostosi, kun tulee tarve format c: alkavalle winukan uudelleen asennukselle.
Mä suositteln Puppy Linuxia jonka kanssa GParted käyttöä suomeksi näät vaikka tästä mun ohjeesta.
Tossa Puppyssä on Menussa muistaakseni backup ohjelma, jolla toi osion kloonaus saattaa myös mennä.
Myös GPartted sivuston oma ohje näyttää miten osio kopioidaan toiseen kovalevyyn, näin.
Eli onnistuu se vaikka silläkin. Ehkä paremminkin, kun perään haluat osion kokoa muuttaa.
Live linux cd:tä mä suosittelen, sen sijaan että imuroit ja luot pelkän boottavan GParted cd:n.
Live linux cd:llä surffaat vaikka nettiin hakemaan ohjeita, kun se winukka joskus sekoaa. Nettiyhteyden luonti ethernetillä on neuvottu tossa mun Puppy ohjeessa.
Ja jos on epäselvää vielä miten se kloonattu 4GB kasvatetaan isommaksi, noon ohje on tässä.
Ja imuroitu .iso tiedosto poltetaan levyksi, ei tiedostoksi levylle. Nero poltto-ohjelmassa 'Levyn kuva levyksi'. Ja jos sitä tai vastaavaa ei oo, niin googlaa burn iso ja valitse joku ohjelma joka asian osaa oikein tehdä.
Jos se 15GB kovo ei oo tyhjä ja datat pitää saada säilymään, niin sitten älä tota HDClonea käytä, vaan kikkaile GPartedilla siihen 4GB tilaa ensin.