Eli juu, tuli tänään uusi ongelma. Mulla laitehallinnassa näkyy tuo kai Realtekin äänikortti huutomerkillä, koska siihen olevia ajureita ei tunnisteta. Se on ihan perusongelma, ja olen ennen Windowsin uudelleenasentamista saanut äänet ja ääniajurin toimimaan. Mutta nyt, kun yritän ladata AC'97 ääniajureita koneelleni (64bit), se avaa latauspalkin edettyä hetken ilmoituksen, jossa Windows ilmoittaa, että ajurin valmistajaa ei voida varmistaa. No, painan siihen että asenna vaan, mutta piru vie, Windows heittää sen uudelleen. Olen myös yrittänyt asentaa Realtek High Definition Audio-ajureita, mutta ei toimi.
Käyttöjärjestelmänä siis Windows 7 64bit, ja äänikorttina (ei-integroitu emolevyn kanssa) Creative Labs C 4810. On todella vanhaa kamaa, tiedän, mutta kun emolevyn integroitu meni paskaks, piti jotain kaivaa. Toiminu aijemmin, mutta nyt Windos estää asennuksen. Mikä neuvoksi? Onko mitään muita ajureita jolla ton sais toimimaan?
PS. En ole varma käytänkö oikeeta sanastoa, kun oon alottelija konejutuissa ja varsinkin näissä äänijutuissa.
Kyllä kokeilin, ja miksi sitten ennen toimi? Käyttis oli kyllä 32 bittinen, mutta miksi ajureiden tiedoissa lukee, siis kun sitä lataa, että se versio ajurista on NIMENOMAAN 64 bittiselle? Kyllä sen pitäs toimia, Windows tässä nyt kusee. Miksen mä saa siis Windowsin suojajuttua offille? Oon kyllä ohjauspaneelista laittanu kaikki kiinni.
En pysynyt perillä tuossa selvityksessä vaikka HeQu ilmeisesti ymmärsi jotakin. Yrität asentaa ajureita integroidulle ja käytössä on kuitenkin joku vanha äänikortti? Tuolle vanhalle CT4810 ei varmasti löydy toimivia ajureita 64bit Windows 7:lle.