User Käyttäjä Salasana  

tiistai 23.9.2025 / 14:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > windows estää ääniajureiden asennuksen?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows estää ääniajureiden asennuksen?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Schamppu
Newbie
_
2. marraskuuta 2010 @ 15:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi!

Eli juu, tuli tänään uusi ongelma. Mulla laitehallinnassa näkyy tuo kai Realtekin äänikortti huutomerkillä, koska siihen olevia ajureita ei tunnisteta. Se on ihan perusongelma, ja olen ennen Windowsin uudelleenasentamista saanut äänet ja ääniajurin toimimaan. Mutta nyt, kun yritän ladata AC'97 ääniajureita koneelleni (64bit), se avaa latauspalkin edettyä hetken ilmoituksen, jossa Windows ilmoittaa, että ajurin valmistajaa ei voida varmistaa. No, painan siihen että asenna vaan, mutta piru vie, Windows heittää sen uudelleen. Olen myös yrittänyt asentaa Realtek High Definition Audio-ajureita, mutta ei toimi.

Käyttöjärjestelmänä siis Windows 7 64bit, ja äänikorttina (ei-integroitu emolevyn kanssa) Creative Labs C 4810. On todella vanhaa kamaa, tiedän, mutta kun emolevyn integroitu meni paskaks, piti jotain kaivaa. Toiminu aijemmin, mutta nyt Windos estää asennuksen. Mikä neuvoksi? Onko mitään muita ajureita jolla ton sais toimimaan?

PS. En ole varma käytänkö oikeeta sanastoa, kun oon alottelija konejutuissa ja varsinkin näissä äänijutuissa.
HeQu
Member

2 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 16:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
en usko että tuo kortti toimii W7 64bit versiossa. liian vanha kortti.
eihän nuo uudetkaan kalliita ole.
HeQu
Member

2 tuotearviota
_
2. marraskuuta 2010 @ 16:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kai kokeilit sitä ajureiden asennusta järjestemänvalvojana?
Schamppu
Newbie
_
2. marraskuuta 2010 @ 16:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä kokeilin, ja miksi sitten ennen toimi? Käyttis oli kyllä 32 bittinen, mutta miksi ajureiden tiedoissa lukee, siis kun sitä lataa, että se versio ajurista on NIMENOMAAN 64 bittiselle? Kyllä sen pitäs toimia, Windows tässä nyt kusee. Miksen mä saa siis Windowsin suojajuttua offille? Oon kyllä ohjauspaneelista laittanu kaikki kiinni.
Mainos
_
__

_
Vuohi
Senior Member
_
2. marraskuuta 2010 @ 17:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En pysynyt perillä tuossa selvityksessä vaikka HeQu ilmeisesti ymmärsi jotakin. Yrität asentaa ajureita integroidulle ja käytössä on kuitenkin joku vanha äänikortti? Tuolle vanhalle CT4810 ei varmasti löydy toimivia ajureita 64bit Windows 7:lle.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > windows estää ääniajureiden asennuksen?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy