User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 19.5.2024 / 07:04
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > nikon d3200 vai jokin muu järkkäri
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Nikon D3200 vai jokin muu järkkäri
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
_
2. heinäkuuta 2013 @ 08:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta tuo ilmiö on kuitenkin tehnyt sen, että mieluummin vakaaja pois kuin käytössä. Parissa zoom lasissa minulla myös vakaaja, mutta moista ilmiötä en ole havainnut. Kokeilin myös manuaalitarkennusta ja sama ilmiö jatkui. Tuo kuva 1/5 ajalla parvekkeelta pyörästä (en muutakaan keksinyt) on yllättävän hyvä. Jos haluaa vaikka liike-epäterävyyttä niin kävelijästä ym voi ottaa kuvan melko pitkälläkin ajalla.
ric_91
Suspended due to non-functional email address
_
4. heinäkuuta 2013 @ 08:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jännä homma, olin varma että vikasi johtuisi tarkennusmoottorista, sehän yleensä pitää "surrausta". Mutta jos manuaalitarkennus kerran käytössä niin eipä sekään sitten..
Sakarias
Suspended due to non-functional email address
_
4. heinäkuuta 2013 @ 10:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ric_91:
Jännä homma, olin varma että vikasi johtuisi tarkennusmoottorista, sehän yleensä pitää "surrausta". Mutta jos manuaalitarkennus kerran käytössä niin eipä sekään sitten..
Joku moottori niitä linssejä liikuttaa kun VR on aktiivinen. Jostain luin, että kuva voi "pomppia" laukaisun jälkeen ja se on ihan normaalia. Minulla vaan alkaa kuva pomppia välillä heti kun painaa laikaisinta. Joskus taas toimii.

VR vaatii jonkin ajan tullakseen "toimintakuntoon" eli ei toimi nopeissa heittolaukauksissa. Nopeilla ajoilla esim. urheilukuvauksessa VR:llä ei ole käyttöä.

Eilen sain sen 150 mm Sigman makro lasin. Olipa vaikea saada teräviä kuvia. Vaikka oli tyyni ilta - liki tuuletonta, niin sinikellot vaan heiluivat. Kamera oli jalustalla ja suljinajat n. 1 s luokkaa (pimeä metsä). Kirosin kun olin jättänyt salaman autoon. Tienvieressä oli ruusupuska "auringonvalossa" klo 22 valo oli aika pehmeää. Siitä esimerkki

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. heinäkuuta 2013 @ 10:11

AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
7. heinäkuuta 2013 @ 23:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itellä yks Sigman 120-400mm putki canoniin

Siinä käsissä jopa tunteen kun os (samakuin IS tai VR) herää levosta

Aluks meni moni kuva pilalle kunnes tajusin ottaa esin kuva odottaa 1s ja heti toinen kuva

Os eli kuvanvakaajaa ei voi ottaa pois koska putki painaa 1200g ja on 400mm zoomi

Senior Member

16 tuotearviota
_
8. heinäkuuta 2013 @ 05:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mullakin oli ennen Nikonin 70-200 VR ja kyllä sen kuuli ja tunsi myös sen vakaajan. Kuva myös pomppas jonku verran kuvaa ottaessa, taitaa olla ihan normaalia käytöstä.

Ei se nyt mikään aivan pakollinen se vakaaja kuitenkaan ole. Esimerkiksi minä kuvailen lintuja tosi monesti 500 millillä (300mm + 1,7 jatke) eikä mulla ole tuossa putkessa koko vakaajaa.

There is only 10 types of people in the world, those who can read binary and those who cant!
Mainos
_
__
 
_
jann1
Newbie
_
22. elokuuta 2013 @ 11:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin kans ite ton 3200 ja 18-105 kittiputken. Olen kyllä hieman pettyny kuva jälkeen auto asennossa ilman zoomia. Tekee aika suttaista kuvaa. Onko muilla samaa ongelmaa? Heittää kai iso herkkyyden liian isolle. Siis kun ottaa kuvaa esim sisällä huoneessa kattolampun valossa vaik olis salamakin käytössä, suttaa silti. Kun vaihtaa "p" asennolle niin johan paranee.
 
Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > nikon d3200 vai jokin muu järkkäri
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2024 AfterDawn Oy