Vistan hidas käynnistys + haittaohjelmien tarkistus
|
|
setuulikk
Member
|
12. kesäkuuta 2010 @ 21:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Vistani on ruvennut käynnistymään hitaasti.
Ei tunnu löytyvän haittaohjelmia, mutta haittaako se, että mulla on käytössä F-secure, SpywareBlaster, sekä Spybot? Pitäskö noi kaks viimestä poistaa kun F-Securessa on Virus- ja vakoiluohjelmatorjunta itsessään?
F-securen asensin reilu kuukausi sitten ja koneeni käyttäjät sanoo että huonompaan suuntaan on koko ajan mennyt ton käynnistymisen kanssa.
Mitä muuta voisi tehdä? HTJ-logia laittaa tänne omalle palstalleen?
|
Member
6 tuotearviota
|
14. kesäkuuta 2010 @ 23:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuplana taas..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. kesäkuuta 2010 @ 23:10
|
Member
6 tuotearviota
|
14. kesäkuuta 2010 @ 23:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Se on se F-Secure joka hidastaa. Mutta jos tahdot sen pitää niin poista ainakin spybot, tai ota siitä teatimer pois päältä.
Tällä on kätevä karsia käynnistyviä ohjelmia
Ja jos vielä halusit niitä haittaohjelmia tarkistella niin tässä ois 2 erittäin hyvää skanneria:
Malwarebytes
SUPERAntiSpyware
Noista lataat siis sen ilmaisen version, asennat, päivität ja skannaat.
Roskatiedostojen ja rekisterin turvallista siivoamista voit tehdä tällä:
CCleaner
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. kesäkuuta 2010 @ 23:14
|
setuulikk
Member
|
15. kesäkuuta 2010 @ 08:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep, kiitos sinulle. CCleaneria ja Malwarebytesiä olenkin jo aiemmin käyttänyt.
Täytyy sitä Spybottia tutkia ensin että auttaako sen hienosäätö mitään.
Ajoin windowsin oman levyn eheytyksen toissapäivänä ja eilen JKDefragin eheytyksen.
Hidastelu voi johtua vähän nimittäin siitäkin kun C-levyn kovalevytila uhkasi täyttyä.
Se pelkkä eheytys ja levyn uudelleen järjestäminen eivät auttaneetkaan, mutta täytyy illalla katsoa auttoiko se JKDefrag. Joku sanoi että olisi voinut/kannattanut ajaa se
windowsin oma eheytysohjelma vielä toiseenkin kertaan, mutta kokeilinpa nyt tuota toista ohjelmaa:)
micronainen
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. kesäkuuta 2010 @ 08:01
|
AfterDawn Addict
17 tuotearviota
|
15. kesäkuuta 2010 @ 08:50 |
Linkki tähän viestiin
|
iMac 27" 3.5GHz Quad-core Intel Core i7, Turbo Boost up to 3.9GHz- 8GB 1600MHz DDR3 SDRAM 2X4GB-256GB Flash Storage- NVIDIA GeForce GTX 780M 4GB GDDR5- Apple USB SuperDrive Apple Magic Mouse + Magic Trackpad- Elisa-viihde 100/10 valokuitu. Asus X70AC Series.
|
Member
6 tuotearviota
|
15. kesäkuuta 2010 @ 10:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos C-aseman levytila on vähissä niin voisit poistaa tai siirrellä sieltä kamaa toiselle osiolle / kovolle..
|
setuulikk
Member
|
15. kesäkuuta 2010 @ 10:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti derkation: Jos C-aseman levytila on vähissä niin voisit poistaa tai siirrellä sieltä kamaa toiselle osiolle / kovolle..
Joo, niin olen tehnytkin ja D-levylle mahtuis mutta en tiedä mitä kaikkee sinne voi siirtää. Kaikki ylimääräset tiedostot ja valokuvat on jo olleetkin siellä.
|
Member
6 tuotearviota
|
15. kesäkuuta 2010 @ 10:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok. Koititkos tota startupliteä?
Tällä on kätevä karsia käynnistyviä ohjelmia
|
setuulikk
Member
|
15. kesäkuuta 2010 @ 11:00 |
Linkki tähän viestiin
|
En tuota nimenomaista ohjelmaa, mutta jotain samantapaista kyllä kokeilin.
Se ei kylläkään näyttänyt kuin kaksi ohjelmaa muka. Täytyy kokeilla tota ehdottamaasi illalla.
|
F16_Eagle
Suspended permanently
|
15. kesäkuuta 2010 @ 11:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti setuulikk: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti derkation: Jos C-aseman levytila on vähissä niin voisit poistaa tai siirrellä sieltä kamaa toiselle osiolle / kovolle..
Joo, niin olen tehnytkin ja D-levylle mahtuis mutta en tiedä mitä kaikkee sinne voi siirtää. Kaikki ylimääräset tiedostot ja valokuvat on jo olleetkin siellä.
Yksi vaihtoehto olisi se, että siirrät tällä ohjelmalla lisää tilaa D:ltä C:lle.
http://www.partition-tool.com/personal.htm
Ohjelman ohjeet täältä.
http://neko.kapsi.fi/ohje/easeus_partition_master.html
Itse olen muutaman kerran käyttänyt ohjelmaa ja täytyy sanoa, että hyvä on! :D
|
setuulikk
Member
|
15. kesäkuuta 2010 @ 13:43 |
Linkki tähän viestiin
|
No helpolta tuntuu ohjeistus. Täytyy funtsia jos sitten tekisin noin kuin ehdotit.
Nopeuttaisikohan se järjestelmää myös?
|
setuulikk
Member
|
15. kesäkuuta 2010 @ 13:44 |
Linkki tähän viestiin
|
No helpolta tuntuu ohjeistus. Täytyy funtsia jos sitten tekisin noin kuin ehdotit.
|
Member
6 tuotearviota
|
15. kesäkuuta 2010 @ 13:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Jees, mutta eikös sitä tilaa voi siirtää vain osiolta toiselle? Ja vain vierekkäisiltä osioilta?
setuulikk, onko sulla siis koneessa 1 kovalevy joka on ositu kahdeksi (C,D) ?
siinä tapauksessa D:eeltä voisi "ryöstää" tilaa C:eelle ja se nopeuttaa jonkin verran jos sulla on levytila vähissä C:eeltä.
|
setuulikk
Member
|
15. kesäkuuta 2010 @ 13:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on 1 kovalevy joka osioitu kahdeksi. En sitä itse ole osioinut vaan kun kone on ostettu, laitoin vain esiasennuksen käyntiin jne. Eli miten toi ryöstö tapahtuu?
|
Member
6 tuotearviota
|
15. kesäkuuta 2010 @ 13:55 |
Linkki tähän viestiin
|
En tiedä voiko tuolla F16_eaglen ehdottamalla tehä näin koska en jaksanut lukea mutta uskon.
Partition Magic on hyvä ohjelma tähän, olen sitä itse käyttäny, tosin se on maksullinen.
Gparted on toinen osiointi ohjelma mutta en tiedä voiko sillä siirtää tilaa osioilta toiselle, kokemusta ei ole mutta voisin koittaa tänään illemalla koska mulla on tässä koneessa ubuntu ja xp ja ubuntussa on Gparted.
GParted on siis ilmainen.
|
setuulikk
Member
|
15. kesäkuuta 2010 @ 14:02 |
Linkki tähän viestiin
|
No en halua liikaa vaivaa aiheuttaa. Kokeile vain jos itsekin haluat tietää asian.
Tai lukase toi F16_Eaglen ohje ennen kun rupeet hommiin ainakin, koska musta vaikutti että se on juuri sitä samaa asiaa????
|
F16_Eagle
Suspended permanently
|
16. kesäkuuta 2010 @ 07:16 |
Linkki tähän viestiin
|
hups. sama viesti kahtena.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. kesäkuuta 2010 @ 07:24
|
F16_Eagle
Suspended permanently
|
16. kesäkuuta 2010 @ 07:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti setuulikk: No helpolta tuntuu ohjeistus. Täytyy funtsia jos sitten tekisin noin kuin ehdotit.
Ei nopeuta. Saat vaan helposti lisätilaa C:lle.
Spybot tosissaan pois koneelta.
Lisäksi voisit kokeilla näitä 2 aussifirman ohjelmia.
Hyvä levyn eheytysohjelma.
http://www.auslogics.com/en/software/disk-defrag/
(ensimmäisellä kerralla valitset ohjelmassa defrag & optimize)
Hyvä rekisterin puhdistusohjelma. (parempi kuin CCleaner)
http://www.auslogics.com/en/software/registry-cleaner/
(valitset suositellun virheiden etsinnän --> fix --> close)
Itselläni oli aikoinaan F-Secure Internet Security vistassani, mut hidasti konetta selvästi. (uudesta 2010 versiosta en osaa sanoa mitään)
Nykyään mulla on tällainen yhdistelmä: Panda Cloud Antivirus + Windows Defender + ZoneAlarm 9 + normaali käyttäjätili päivittäisessä käytössä ja hyvin pelittää!!! 8)
edit: jos koneesi ei rupea pelittämään, niin sitten se HJT-logi. Muttei tänne vaan tänne.
http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Forums
(AfterDawnissa ei enään fixailijoita löydy. Olet varmaan huomannut itsekin)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. kesäkuuta 2010 @ 07:27
|
osku94
Suspended due to non-functional email address
|
16. kesäkuuta 2010 @ 09:55 |
Linkki tähän viestiin
|
f secure hidastaa, vaihda avastiin:)
kone: 3.0ghz p4 1024mt ddr muistia, 256mt näytönohjain 540 gb kiintolevytilaa ja korppuasema. hintaan 30? kierrätyskeskuksesta!
|
Member
6 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2010 @ 11:24 |
Linkki tähän viestiin
|
F-Securesta mainitisin ensimmäisenä että se on se joka hidastaa.
Lainaus: Ei nopeuta. Saat vaan helposti lisätilaa C:lle
Kyllä se nopeuttaa jos tila on todella loppu.
Lainaus:
Hyvä ohjelma, suosittelen itsekkin.
Tuosta rekisteri ohjelmasta en tiedä, mutta sanoin sen takia että ccleanerilla, koska mulla on huonoja kokemuksia noista rekisterinkorjausohjelmista. On jouduttunu windows uusiks asentamaan pari kertaa :)
|
setuulikk
Member
|
16. kesäkuuta 2010 @ 11:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti derkation: F-Securesta mainitisin ensimmäisenä että se on se joka hidastaa.
Lainaus: Ei nopeuta. Saat vaan helposti lisätilaa C:lle
Kyllä se nopeuttaa jos tila on todella loppu.
Lainaus:
Hyvä ohjelma, suosittelen itsekkin.
Tuosta rekisteri ohjelmasta en tiedä, mutta sanoin sen takia että ccleanerilla, koska mulla on huonoja kokemuksia noista rekisterinkorjausohjelmista. On jouduttunu windows uusiks asentamaan pari kertaa :)
No kyllä se koneeni nyt käynnistyy alle kymmenessä minsassa, kun ennen toimenpiteitä kuulemma kesti tunnin ennen kuin pääsi nettiin tässä viikonloppuna.
Kovalevytilaa C:llä on kuitenkin pikkasen yli 30 Gt joten ei se nyt loppu ole se tila.
Toistaiseksi lienen siis tyytyväinen tähän, mutta taidan silti kokeilla tota aussi-eheytysohjelmaa, eihän se haittaakaan tee.
Lisäksi meinasin suorittaa chkdsk:n josko se jotain vielä auttais.
Levyjen kokoakin saatan harkita muuttaa jos nämä muut toimenpiteet ei auta.
Kiitos kaikille auttaneille:)
|
Member
6 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2010 @ 11:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Heheh, Joops.
Mulla koneen käynnistys kesti 15min --> F secure pois ja avast tilalle ja mennään alle minuuttiin :)
|
setuulikk
Member
|
16. kesäkuuta 2010 @ 11:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti derkation: Heheh, Joops.
Mulla koneen käynnistys kesti 15min --> F secure pois ja avast tilalle ja mennään alle minuuttiin :)
No onhan se F-secure hidas mut kun sain sen työpaikan kautta käyttööni ilmaiseksi.
Meidän it-kaveri sano että voin ottaa pois sen reaaliaikaisen skannauksen, mutta sitten tietoturva heikkenee vähän.
Jos se hitaus alkaa käydä hermoon niin sitten kyllä vaihdan sen johonkin Avastiin vaikka. Katsotaan nyt...:)
|
Member
6 tuotearviota
|
16. kesäkuuta 2010 @ 11:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Mun mielestä avast on parempi kun F-secure, mutta se on mun mielipide.
|
Mainos
|
|
|
setuulikk
Member
|
16. kesäkuuta 2010 @ 11:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti derkation: Mun mielestä avast on parempi kun F-secure, mutta se on mun mielipide.
Niin olen kuullut että moni ilmaisohjelma on parempi maksullisia. Vaan kun kirjaudun joskus etänä firman verkkoon niin pelkäävät että henkilökunta tuo sinne pöpöjä kun ei tiedä mitä virus- ja haittatorjujia kotikäyttäjillä on. Mutta en nyt niin usein tee kotikoneella töitä että sen takia kärvistelisin sen nopeuden kanssa.
|