User Käyttäjä Salasana  

torstai 11.9.2025 / 16:37
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > suomalaiset eivät näe musiikkivideoita youtubesta ? tästä on kyse
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Suomalaiset eivät näe musiikkivideoita YouTubesta ? Tästä on kyse
  Siirry:

Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Suomalaiset eivät näe musiikkivideoita YouTubesta ? Tästä on kyse

uutinen julkaistu: 30 marraskuuta, 2017

Jos ajattelit pitää kotibileet tulevana viikonloppuna, niin YouTubea ei kannata välttämättä pitää jukeboksina jos mielii soittaa taustamusiikkia. Teosto on nimittäin blokannut valtavat määrät musiikkia videopalvelusta, uutisoi Iltalehti. Musiikkia sisältävän ja luvattomasti palveluun ladatun videon avaamisen yhteydessä kuuntelijan ruudulle lävähtää ilmoitus "This video contains content ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Senior Member
_
3. joulukuuta 2017 @ 08:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti perhana:
huomaatko ristiriidan omissa mielipiteissäsi ja myöskin tuossa väitteessäsi että minä ihannoisin googlea?

Mun väitteeni ei ole ristiriidassa minkään kanssa, toisin kuin sinun. Täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella ihannoit Googlea ja syytät Teostoa.

Minä sen sijaan olen ymmärtänyt alusta asti, että neuvotteluissa on KAKSI osapuolta. Jos ei asiasta mitään tiedä, niin ei voi oman arvauksen/fanittamisen perusteella päättää kuka teki oikein ja kuka ei. Se tosin on varmaa, että Googlella on lähtökohtaisesti paremmat asemat neuvotteluihin kuin pienellä Teostolla.
Kukahan se nyt katsoo asiaa yksipuolisesti :D
Minä en ole missään vaiheessa sanonut että google olisi toiminut oikein, sehän toimii samalla öykkärimäisellä tavallaan jolla se aina toimii, eli asiassa on tosiaankin KAKSI osapuolta joista molemmat yhtä lailla typeriä, sinun kommenteistasi taas toisaalta paistaa läpi suuri teoston ihannointi koska et yhdellä sanallakaan ole suostunut löytämään mitään vikaa teoston toiminnasta.
Mutta jatka toki Teoston mainostamista, minulle tämä aihe jo riittää.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. joulukuuta 2017 @ 08:42

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
3. joulukuuta 2017 @ 13:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti perhana:

Kukahan se nyt katsoo asiaa yksipuolisesti :D
Minä en ole missään vaiheessa sanonut että google olisi toiminut oikein, sehän toimii samalla öykkärimäisellä tavallaan jolla se aina toimii, eli asiassa on tosiaankin KAKSI osapuolta joista molemmat yhtä lailla typeriä, sinun kommenteistasi taas toisaalta paistaa läpi suuri teoston ihannointi koska et yhdellä sanallakaan ole suostunut löytämään mitään vikaa teoston toiminnasta.
Mutta jatka toki Teoston mainostamista, minulle tämä aihe jo riittää.

Yksipuolista katsomista on nimenomaan se, että syytetään pelkästään neuvotteluiden toista osapuolta ilman mitään tietoa aiheesta. Se on todella kyseenalaista tässä tapauksessa, missä kaadat kaiken paskan pienen toimijan niskaan joka neuvottelee jättiläista vastaan. Tämä vain siksi, kun ajattelet asiaa vain siltä kantilta mistä puolesta tykkäät eniten.

Minä en sen sijaan ihannoi kumpaakaan osapuolta ja ajattelen asiaa objektiivisesti. Teoston moraali on välillä hyvin kyseenalainen, mutta ei minulle siltikään tule mieleen hyökätä kyseistä toimijaa vastaan, silloin kun siihen ei aihetta ole.

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
ippis1
Newbie
_
3. joulukuuta 2017 @ 14:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taas täysin väärin uutisoitu juttu:
"Teosto on nimittäin blokannut valtavat määrät musiikkia videopalvelusta"
-Ei pidä paikkansa.. blokkauksen teki Google.

"Videoiden katselun estymisen taustalla on Teoston kanssa solmitun lisenssin raukeaminen ja uutta sopimusta osapuolien välille ei ehditty muodostaa"
-Ei pidä paikkansa. Uusi sopimus oli saatu aikaiseksi hyvissä ajoin mutta Google mokasi ja poisti tästä huolimatta oikeudet katsoa videoita.

TEOSTOkin tiedotti kyllä asiasta mutta ketään ei ilmeisesti kiinnosta miten asiat oikeasti meni. Nyt sitten kaikki keskustelu palstat täynnä itkua kuinka TEOSTO on perseestä. Pakko kyllä myöntää että tämä oli myös allekirjoittaneen ensireaktio.

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > suomalaiset eivät näe musiikkivideoita youtubesta ? tästä on kyse

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy