Vuonna 2019 Suomessa sallittiin Suojelupoliisille sekä Puolustusvoimille ennenkuulumattoman laajat oikeudet tehdä tiedustelua Suomen sisällä. Mutta nyt vaikuttaa siltä, että Suojelupoliisin mielestä nekään eivät riitä.
Helsingin Sanomien mukaan Suojelupoliisi (eli Supo) haluaisi murtaa myös kotirauhan suojan. Suomessa kotirauha on nykyisen lain mukaan täysin loukkaamaton.
Supon toiveissa ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Yksi asia, johon EU:ssa olen tyytyväinen, on yksityisyydensuojan huomioiminen ja luotan tässäkin siihen, että sieltä pistetään jauhot suuhun supon ja pv:n wannabe-tiedustelijoille.
Lainaus: kyllä mua sais kuunnella, en tee mitään väärää joten ihan sama miten aikansa viettävät.
Itse ajattelin aika pitkään samoin, mutta nyt useamman vuoden on alkanut kuitenkin pikkuhiljaa hiipimään yksi asia mieleen.
Mitäpä jos tiedot sujahtaakin näiltä käsistä? Eli tarkoitan sitä, että mitä jos vaikkapa SUPO:lla tapahtuisi jonkinlainen tietomurto tai ihan vaikkapa tahallinen vuoto, ei sitäkään koskaan voi sulkea pois. Eli jos kaikki yksityiset tietosi vuodettaisiinkin naapurille, työnantajallesi, perheenjäsenille ja ystäville luettavaksi nettiin? Nykypäivänä alkaisi varmaan tyyliin 95%:lla kuumottamaan uutinen.