User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 3.8.2025 / 22:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > dc++ aktiiseksi, keinot loppuu...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DC++ Aktiiseksi, keinot loppuu...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ulmake
Account closed as per user's own request
_
2. syyskuuta 2004 @ 14:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on DC++ (v. 0.401) ja TW-EA400 modeemi sekä ADSL/ Sonera.

DC++ toimii passiivi tilassa, mutta tarkoitus on saada DC++ toimimaan
aktiivisena.

Olen tehnyt seuraavia säätöjä:

- Päivittänyt modeemin bios koodin palomuuriversiolla.

-Firewall--> olen avannut/nimennyt portin[portti411] TCP sekä [portti411]UDP.

-Virtual server--> laittanut portin [portti 411] TCP+ IP (192.168.0.xxx) /[portti 411]UDP + IP (192.168.0.xxx).

-Tallennus uudelleen käynnistys.

DC++:sta valinnut kohdan aktiivi, laittanut IP:n (sen jonka hub:lta saanut)sekä portin [portti 411].

Vaan ei näillä toimenpiteilla toimi DC++ aktiivisena! Joko olen tehnyt
jotakin väärin tai sitten pitäisi vielä tehdä jotakin, MITÄ?

Omat eväät on käytetty loppuun ja täältä sivuilta olen tietoa hakenut mutta
en ole löytänyt... neuvoa otetaan vastaan :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. syyskuuta 2004 @ 14:25

[OP]Hawk
Junior Member
_
2. syyskuuta 2004 @ 21:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Avaa palomuurista & Natista myös vaikka portti 412 taikka 1412 tai mikä tahansa portti melkein periaatteessa käy(esim. 65533 on täysin dokumentoimaton ja turvallinen portti mitä mikään tunnettu ohjelma/troijalainenkaan ei käytä) sitten dc++:n asetuksiin laitat portiksi ton juuri avaamas uuden portin esim. juuri tuo 412 taikka 1412.

Myös tolle portille tietty TCP&UDP auki muurista + port forwardointi natista.

Toi Virtual Serverin sisäverkon IP pitää määritellä käsin ja tossa boxissa muistaakseen oma dchp server mikä jakaa oletuksena IP:tä tolta 192.168.0.1-192.168.0.253 rangelta(port forwardointi ei toimi, jos oman koneen sisäverkon IP ei ole sama kuin tossa Virtual Serverissä kiinteästi määritelty ja dhcp:llä tapana pukata sinne joku osoite vaan tolta rangelta).

Voit ton boxin asetuksista ottaa pois ton dhcp serverin ja sitten käsin määritellä IP:n tonne verkkoympäristön lähiverkkoyhteyksien TCP/IP asetuksiin:

IP: 192.168.0.1 (esim. tämä vaikka... muista laittaa sama myös Virtual Serveriin kohde IP:ksi)
Aliverkon Peite: 255.255.255.0
Oletusyhdyskäytävä: 192.168.0.254(boxin oma IP)
Ensisijainen DNS palvelin: 192.168.0.254(hakee adsl boxin IP:n kautta DNS:n)
Toissijainen DNS palvelin: tyhjäksi

Noilla asetuksilla toimii itsellä hyvin TW-EA716 adsl boxilla missä switch/router/firewall. Kannattaa telewellin sivuilta hakea ton boxin manuaali, jos et näidenkään ohjeiden avulla saa toimimaan ja katella sieltä myös ohjeita porttien avaukseen ym.

hmm.... tota 411 porttia ei omasta mielestä tarvii kyllä NATista forwartoida ellei pidä hubia, kunhan palomuurista on avannut sen molempiin suuntiin TCP&UDP protokollille.

Valittelut hieman sekavasta tekstistä, puolinukuksissa kirjoitettu melkein, mutta asiat pitävät paikkansa sillä en muuten itse dc:tä aktiivina käyttäisi.
fog
Suspended due to non-functional email address
_
3. syyskuuta 2004 @ 02:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko wintoosan palomuuri pois päältä ??????
psymbiote
Senior Member
_
3. syyskuuta 2004 @ 09:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
koitas vaihtaa porteiksi 1411 ja 1412.
mulla ei ainakaan toiminu nuo 411 ja 412 portit.
ja mullakin soneran liittymä ja TW-EA200.
Senior Member

3 tuotearviota
_
3. syyskuuta 2004 @ 12:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ja lisäksi voit kokeilla firewall disabled ja suojautua softamuurilla. itse en saanut yhubia pelaamaan ennenkuin poistin palomuurin käytöstä
ulmake
Account closed as per user's own request
_
6. syyskuuta 2004 @ 10:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvät oli ohjeet ja aktiivisena dc++ nyt pelittää :)

Kiitos Hawk ja muut,jotka jaksoivat vaivautua!!
ja55e
_
26. syyskuuta 2004 @ 11:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi,

Voiko joku laittaa vielä tästä aiheesta " for dummies " version, ihan alusta asti. Olen itsekin yrittänyt tuota saada tehtyä pitkään ilman tuloksia.

[OP]Hawk
Junior Member
_
27. syyskuuta 2004 @ 02:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katsoppas tämä FAQ http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/110737 ... etenkin, jos telewellin ulkoinen adsl boxi sinulla missä NAT päällä...

Ei nyt ihan "for dummies" versio, mutta tosta kyllä pitäisi selvitä vähän tarkemmin, kunhan keskittyy ja lukee noi ohjeet tarkasti...
Mainos
_
__

_
ja55e
_
27. syyskuuta 2004 @ 15:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia, kokeillaan tuota - olisi taas pitänyt lukea ensin FAQ
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > dc++ aktiiseksi, keinot loppuu...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy