Oma hubi dc++:aan ulkoisella ADSL modeemilla?
|
|
ville0304
Newbie
|
3. marraskuuta 2004 @ 07:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko kukaan saanut tehtyä hubia NATin takaa esim.
TW ea400 modeemilla, jos on niin miten mahtaa onnistua?
Olen kyllä saanut toimimaan aktiivina... mutta hubin teko ei onnistu...
|
Member
1 tuotearvio
|
4. marraskuuta 2004 @ 08:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Joskus aikaa sitten on tuluut yritettyä tehdä samaa, siinä onnistumatta. modeemina on Telewell-EA711, olisi kyllä kiva tietää, jos joku on onnistuntut siinä..
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
4. marraskuuta 2004 @ 13:08 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllä on toimiva hubi mulla tw-ea400 motukalla
|
TARG3T
Suspended due to non-functional email address
|
5. marraskuuta 2004 @ 08:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on TW-EA100B ja toimiva hub.
*peukku*
|
chegardo
Member
|
5. marraskuuta 2004 @ 09:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa konffata se boksi kunnolla ja ottaa se natti pois päältä. Mul ainakin pystyy konffaamaan sillai et netti päälle ja kirjottaa ip ossa sinne, eli Lan ossan esim. 192.168.0.152!
Don''t Hate The Player, Hate The Game!
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
5. marraskuuta 2004 @ 10:48 |
Linkki tähän viestiin
|
tw-ea400 ei tarvi tehdä muuta kuin avata motukasta port sille hubille joka on oletuksena 411 ja jos hubin ossun perässä on jokin muu portti niin se sitten avataan. ja jos motukassa on palomuuripäivitys niin se pitää laittaa disabled tai muuten tulee tasaisen tappavaa tahtia connection reset by server. kone suojataan softamuurilla. oma klientti aktiivina ja eri port kuin hubille ja mennään sisälle omalla ip:llä, ei hubin osoitteella. näin toimii mulla yhub.
jos ulkoinen ip on vaihtuva, kannattaa imuroida yhub sivuilta se ip:tä tarkkaileva ohjelma joka ilmoittaa automaattisesti uuden ip:n yhubille. sen softan nimeä en nyt muista. näin tulee korkeintaan 5min katkoja jos ip vaihtuu yllättäen
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. marraskuuta 2004 @ 10:51
|
ville0304
Newbie
|
6. marraskuuta 2004 @ 11:00 |
Linkki tähän viestiin
|
mitä tarkalleen olet tehnyt tw ea 400 modeemin kanssa että olet saanut hubin pyörimään? mulla on kaks konetta verkossa, ja NATin kun ottaa pois häviää netti kokonaan. Pääsen kyllä itse hubiini sisälle kun laitan addressiksi (DC++)oman koneeni sisäverkon ipn mutta muut käyttäjät eivät silloin pääse sinne...
Siis :
YHUB
hubin nimeksi mitä? (ellei vain oma hubin nimi)
Hub IP/DNS kohtaan mitä
DC++
address kohtaan mitä?
Ja mitä modeemin asetuksista pitää muuttaa?
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
6. marraskuuta 2004 @ 15:06 |
Linkki tähän viestiin
|
ei siihen nattiin kestä koskea eikä ole tarviskaa. sitä kaikki aina sanoo että ota natti pois mutta se ei onnistu. sille yhubille vaan avataan portti. laitoin sulle privaviestiä ville0304
|
Pete-74
Suspended due to non-functional email address
|
6. marraskuuta 2004 @ 18:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainakin kiinteellä ip:llä hubin pito onnistuu koska silloin on NAT kierretty.
Itsellä ainakin oli aikanaan näin.
Itse en pääse konffaamaan motukkaa kun ovat palvelun tarjoajat laittaneet jonkin eston vuokra boksiin (Zyxel Prestige) ettei sitä pääse konffaamaan.
Ei onnistunut vaikka Zyxelille soitin ja he neuvoivat miten boksia pääsee konffaamaan.
Jos joku tietää miten onnistun konffaan boksia ni neuvot otetaan avosylin vastaan.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
7. marraskuuta 2004 @ 04:42 |
Linkki tähän viestiin
|
kyllä hubin saa toimimaan myös muuttuvalla ip ossulla. ainoa vaatimus hubin pystytykseen on että saa oman koneen aktiiviksi. ja eipä osannut telewellikään opastaa purkin konffauksessa. itse opettelin sen yrityksen ja erehdyksen kautta. kannattaisko purkaa vuokrapurkin sopimus ja ostaa oma. muutaman kympin se vaan maksaa
|
AfterDawn Addict
4 tuotearviota
|
9. marraskuuta 2004 @ 05:50 |
Linkki tähän viestiin
|
NAT:n saat pois kun laitat bridged-firmwaren siihen, löytyy TeleWell:n sivulta, samoin ohjeet päivitykseen, näin kaikki koneet saavat oman ulkoisen ip:n.
ja palomuuri myös pois.
softalla suojaat sitten koneet.
Parivuotta hubia pyörittänyt ilman ongelmia. kotiverkossa 4 konetta kaikissa oma ulkoinen ip.(melkein kaikki ISP:t antaa 5 ip:tä käyttöön)
No-ip.com:sta tai dyndns.com:sta hommaat ilmaisen dynaamisen nimipalvelun jos ei ole kiinteää ip:tä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. marraskuuta 2004 @ 05:50
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
9. marraskuuta 2004 @ 09:02 |
Linkki tähän viestiin
|
joo kaverilla jo hubi toimii. port puhkaistu 411 ja hubi käyntiin. ei tarvinnu mitään asentaa/imuroida ja pelaa. nat on edelleen päällä mutta virtual serveristä hyväksytty liikenne hubille
|
[OP]Domi
Newbie
|
12. marraskuuta 2004 @ 06:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Itellä löytyy Telewell TW-EA716 boksi josta ei tarvinnut ottaa NAT:ia pois, ainoastaan ohjalmalliseen palvelimeen piti avata DC:lle oma portti.....
jussi yli-koski
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
12. marraskuuta 2004 @ 07:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Aivan oikein. Ja sama juttu on tuossa 200 ja 500 purkissa. ja niille joilla ei ole suomenkielistä bios valikkoa niinkuin tuossa 716 boxissa niin tuo ohjelmallinen palvelin on se virtual server
|