User Käyttäjä Salasana  

maanantai 7.7.2025 / 00:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > kunnon padi-ohjain pc:lle
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kunnon padi-ohjain PC:lle
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Moolokki
Member
_
12. joulukuuta 2004 @ 13:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tälläiseen sivuun törmäsin surffaillessa:
http://www.ocmodshop.com/default.aspx?a=223

Eli ideana on modailla X-Boxin mainiosta (ainakin minun mielestäni) gamepadista PC:ssä toimiva USB-ohjain.

Homma oli helppo suorittaa: ohjeen mukaan vain kolvataan USB-kaapelin pätkä kiinni X-Box:n ohjaimen johtoon ja asennetaan linkistä löytyvät ajurit koneelle. Boottauksen jälkeen piuha kiinni koneen USB-porttiin ja Windows tunnistaa ohjaimen automaattisesti. Sen jälkeen ollaankin valmiita pelaamaan. Ja modi on halpakin: itse ostin Logitechin valmistaman X-Box padin paikallisesta Prismasta hintaan 19.95 euroa. Ei paha hinta noin 30min työstä (tosin eihän Logitech Rumblepad 2 PC-koneelle maksa kuin noin 30?, mutta jos askartelu kiinnostaa). Tietty tarvitaan myös USB-kaapelin pätkä, mutta nekään ei maksa muutamaa euroa enempää...

Itse olen pelaillut tuolla padilla Need for Speed Underground 1 & 2 -pelejä ilman ongelmia. Ohjaus on tarkka ja tärinäefektit tuntuvat kivasti käsissä.
Staff Member

32 tuotearviota
_
12. joulukuuta 2004 @ 14:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuota kaapelia ei tarvitse tehdä itse vaan sen voi myös ostaa, itsellä on xbox jatkokaapelista ja USB piuhasta tehty malli jolloin itse xbox ohjain pysyy "neitseellisenä" (tai siis lähinnä se adapterijohto boxin ja ohjaimen välissä).
EDIT:
http://www.metku.net/?sect=view&n=1&path=mods/xbox_cc/index
http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/xbox_pad_to_pc
pari artikkelia aiheesta suomeksi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. joulukuuta 2004 @ 14:13

Senior Member

11 tuotearviota
_
14. joulukuuta 2004 @ 13:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tollasen vois kyllä periaatteessa tehdäkkin.

EDIT: Toimiiks tossa muuten tärinät...jne

Tietokone; Emo=Asus PRIME B450-PLUS, Prosessori=AMD Ryzen 7 2700X, Nayttis=Asus GTX 970 turbo, Muisti=16gb 3200Mhz DDR4, Kovalevytila=250gb SSD/15TB normaali.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. joulukuuta 2004 @ 14:22

Staff Member

32 tuotearviota
_
14. joulukuuta 2004 @ 14:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaikki napit ja tärinät toimii.
Mainos
_
__

_
Fidelaar
Senior Member
_
24. joulukuuta 2004 @ 09:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä tykkää PS-ohjaimesta... Adapteri maksaa kaupassa alle 20 euroo ja viä halvemmalla tekee ite, netistä löytyy kyllä ohjeita... Tosin itse tekeminen ei minun mielestä vaivan arvoista...
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > kunnon padi-ohjain pc:lle

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy