User Käyttäjä Salasana  

lauantai 24.5.2025 / 10:31
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > näytönohjain max 150e ?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
näytönohjain max 150e ?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
hannuhil
Member
_
15. tammikuuta 2005 @ 15:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mikä olisi hyvä hintaluokassa alle 150 euroa? ei tule hirveästi pelaamista,joskus nfsu2:sta ja cmr 04:ää
Member
_
15. tammikuuta 2005 @ 17:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaipa se sitten on radeon 9800 pro.

Explore
Moderator
_
15. tammikuuta 2005 @ 18:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Agp vai Pci väylään?

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
Senior Member

1 tuotearvio
_
15. tammikuuta 2005 @ 18:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
mikä olisi hyvä hintaluokassa alle 150 euroa?
Quote:
Kaipa se sitten on radeon 9800 pro.
Kerrotko Ion! mistä tuota Radeon 9800 pro -ohjainta saa alle 150 euron hintaan?

PJKuona
mediatekniikan insinööri
http://koti.mbnet.fi/pjkuona/
pykala
Junior Member
_
15. tammikuuta 2005 @ 19:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
200 Euroa on halvin club 3dradeon 9800pro,9600 pro on jotain sitä 150 luokkaa,mutta eiköhän noi pelit sillä pyöri ihan kivasti.kun cmr4 pyöris mun vanhal radeon 9000 ihan kivast jo.

itelläni on toi 9800 pro nykyään mikä ainakin pyörittää noi kyseiset pelit ihan moitteettomasti,tai itseasias kaik pelit mitä mä olen tahkonnu.
Vilen
Suspended due to non-functional email address
_
15. tammikuuta 2005 @ 19:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Radeon 9600 XT 128MB on ihan hyvä hinta/laatu luokassaan.
Member
_
16. tammikuuta 2005 @ 05:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei näköjään saa radean 9800 pro:ta alle 150e mbnetin mukaan. olin kyllä viime talvena ostamassa kannettavaani niin moni osti samalla 9800 pron 150e hinnalla. Voi kyllä olla, että olin aivan jäässä. kauppa oli muistaakseni mikromania.

onko 9800 LE parempi kuin 9600 XT. ja mulla on 9600 XT ja suosittelen ennemmin 9600 pro:ta, jonka sitten voi kellottaa.

EDIT: katoin juuri huuto.netistä niin siellä jotkut huutokauppaa noita 9800 pro kortteja. sieltä voisi vahingossa saada alle 150e.

Explore

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. tammikuuta 2005 @ 05:59

hannuhil
Member
_
16. tammikuuta 2005 @ 07:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
agp väylään. miten ois radeon 9800 se?
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. tammikuuta 2005 @ 08:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
agp väylään. miten ois radeon 9800 se?
Unohda nuo rampautetut mallit. Osta mieluummin 9600 pro tai 9600 xt.

PJKuona
mediatekniikan insinööri
hannuhil
Member
_
16. tammikuuta 2005 @ 13:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kumpi näistä olisi parempi: radeon 9800 le vai radeon 9800 se
Member
_
16. tammikuuta 2005 @ 13:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuolta voi verrata http://koti.mbnet.fi/wahit/radfam/

EDIT: ei siellä ollutkaan LE-versiota ...

Explore

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. tammikuuta 2005 @ 13:54

mooglez
Member
_
16. tammikuuta 2005 @ 14:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuten jo aikaisemmin on mainittu, unohda nuo rampautetut 9800LE/SE mallit.

Mielummin 9600pro/XT
Member
_
16. tammikuuta 2005 @ 14:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ja noista mielummin pro.

Explore
gurkku
Suspended due to non-functional email address
_
16. tammikuuta 2005 @ 14:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Radeon 9600XT. Mutta jos pistäidit 50 euroa lisää niin saisit 9800pro:n, joka on paljon parempi.

Use firefox!
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. tammikuuta 2005 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
kumpi näistä olisi parempi: radeon 9800 le vai radeon 9800 se
Miksi haluat ehdoin tahdoin ostaa alitehoisen näytönohjaimen? Nuo 9800 mallin rampautetut ohjaimet eivät oikeastaan olisi edes ansainneet tuota 9800 -mallimerkintää. Näillä vajaatehoisilla 9800-ohjaimilla ei ole tehojensa puolesta juuri mitään tekemistä oikeiden 9800 Pro/XT -ohjaimien kanssa. Markkinointiosasto on vain halunnut luoda illuusion tehosta käyttämällä tuota maagista 9800 -numeroa.

Ja kuten tässä on jo useaan kertaan todettu, niin unohda tuo alitehoiset mallit ja osta mieluummin 9600 pro tai xt ohjain.

PJKuona
mediatekniikan insinööri
Member
_
16. tammikuuta 2005 @ 17:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Radeon 9600XT. Mutta jos pistäidit 50 euroa lisää niin saisit 9800pro:n, joka on paljon parempi.
Miksi XT eikä pro? ite olen maksanut mielestäni turhaan XT:stä, joka on vain ylikellotettu pro?

Explore
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. tammikuuta 2005 @ 17:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Miksi XT eikä pro?
Tuo 9600 XT on tehokkaampi näytönohjain, eikö se riitä syyksi. Hintaero 9600 XT ja 9600 Pro -mallien välillä ei ole tällä hetkellä kovinkaan suuri.

PJKuona
mediatekniikan insinööri
Senior Member

5 tuotearviota
_
16. tammikuuta 2005 @ 18:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi 9600XT:täkin kellottaa ,580/358.
Member
_
17. tammikuuta 2005 @ 05:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mutta eikö sen pronkin voi kellottaa aivan yhtälaillai? mä en ainakaan itse tiedä mitään muuta eroa pron ja XT:n välillä kuin sen, että XT:n suoritin ja muistit on laitettu toimimaan nopeammilla kellotaajuuksilla, jonka voi aivan yhtä hyvin itse tehdä pro:lle.

Explore
Senior Member

1 tuotearvio
_
17. tammikuuta 2005 @ 05:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
mutta eikö sen pronkin voi kellottaa aivan yhtälaillai? mä en ainakaan itse tiedä mitään muuta eroa pron ja XT:n välillä kuin sen, että XT:n suoritin ja muistit on laitettu toimimaan nopeammilla kellotaajuuksilla, jonka voi aivan yhtä hyvin itse tehdä pro:lle.
Kellotaajuuden lisäksi noilla ohjaimilla ei mitään eroa olekaan. Tosin ainakin XT:stä on tullut malleja joissa muistia on enemmän.

Toki sen Pro ohjaimen voi itse kellottaa, se ei ole edes vaikeaa. On syytä kuitenkin muistaa että aina kun konettaa tai sen osia lähtee virittelemään, niin takuu loppuu saman tien. Jos siis rikot tuon näytönohjaimen kellottaessasi sitä, takuu ei korvaa.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kannattaa maksaa hieman extraa tuosta tehosta, sillä hinta ero ei ole suuri. Kaupan päälle saa takuun ja mielenrauhan.

PJKuona
mediatekniikan insinööri
Member
_
17. tammikuuta 2005 @ 07:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mielenrauhaa ei kyllä saa jos ostaa 9600 mallisen :D. kokemusta on E:

mut jos pelkää että rikkoo sen kellottamalla, niin sitten kannattaa ostaa se XT. takuun kyllä joutuu rikkomaan jo siinä kun se siili pitää ottaa siitä irti ja vaihtaa uuteen, koska se noku on aivan perseestä ja erittäin huonosti coressa kiinni.

Explore
hannuhil
Member
_
19. tammikuuta 2005 @ 15:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
laittas tohon 9800 se:hen omega ajurit,vois olla ihan hyvä.ehkä ostan tuon 9600 pro tai xt
Hellvis
Junior Member
_
19. tammikuuta 2005 @ 20:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse aikanaan 9600XT:n omistaneena voin kyllä suositella sitä. Itsellä oli asuksen malli ja se kellottu aivan uskomattoman paljon, muistien seka coren osalta. Niin XT-malleissahan on huomattavasti paremmat jäähyt (joittenkin valmistajien malleissa jopa siilit muistien päällä)ja lämpöanturit valmiina joten se kellottelukin on huomattavasti mukavampaa kun sitä ei täysin sokkona kortin lämpöjen suhteen tarvi tehdä.

Läheskään kaikki 9800se kortit eivät ole modattavissa omega-ajureilla, sellaisen kortin saaminen vaatii joko kauppaan suhteita, tuuria tai sit sellasen voi lyötää esim. huuto.netistä.

|Zalman 400w||Asus A8V Deluxe||Amd 64 3200+@3800+ Winchester||Kingston HyperX PC3500 2x512||MSI Geforce NX6800NU 12/6| & |Medion MD 7409|P4 2,6Ghz|512|ATI Mobility Radeon 9000|

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. tammikuuta 2005 @ 20:45

Mainos
_
__

_
Moderator

1 tuotearvio
_
19. tammikuuta 2005 @ 23:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tosiaan mallia jonka saattoi kellotella 9800pro:ksi ei ainakaan kuulopuheiden mukaan ole markkinoilla näkynyt moniin kuukausiin.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > näytönohjain max 150e ?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy