User Käyttäjä Salasana  

torstai 25.9.2025 / 10:41
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > dna/kpy dc++, emule, kazaa imurointi nopeudet
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DNA/KPY DC++, Emule, Kazaa imurointi nopeudet
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123456>
matti65
Newbie
_
19. tammikuuta 2005 @ 15:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hyvä jaakka.
pistä vaan pystyyn pieni testailu. kokeile nimen omaan dc++ ohjelmalla molemmilla ja lataile sieltä mitä vaan ja kato hyytyykö toi dna. tikkarista vetoa että hyytyy.

ilmoittele vaikka tähän ketjuun miten kävi. ja muutkin jotka voi testata tätä asiaa kahdella eri yhteyden tarjoajalla niin kokeilkaa ja tietoo tänne.

kiitoksia.
muxfolder
Member

5 tuotearviota
_
19. tammikuuta 2005 @ 17:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Meillä sama ongelma. Täällä porukoitten luona on DNA/KPY:n 512 ADSL. Ensin alkoi eMule pätkiä niin ettei päässyt ees servuille konnaamaan. Eipä kyllä pysty edelleenkään (hauskana kuriositeettina kaverilla on DNA/KPY:n kaapelimotukka ja emule toimii moitteitta).
Sitten siirryin Torrenttiin ja totesin sen hyväksi, tavaraa tuli täydeltä putkelta. Tulin joululomille tänne takaisin niin olivat senkin jotenkin estäneet niin ettei meinannut saada yli kymmentä kiloa. Välillä tuli hetkellisesti täydellä kaistalla mutta sitten taas homma tyrehtyi ihan kummallisesti. Ei toimi edes WinMX enää. Ottaa kyllä pattiin aika rankanpuoleisesti.

Ihmetyttää kyllä mikä ihmeen vimma noita yhteyksiä on tuolla tavalla rampauttaa. Ei ainkaan tee asiakkaita tyytyväisiksi, varsinkin kun laajakaista on juuri nopeaa tiedonsiirtoa silmällä pitäen tehty ja niin sitä myös markkinoidaan.

Itsehän olisin vaihtanut tän konnun jo ajat sitten mutta onneksi en omista/maksa tästä paskasta penniäkään. Eikä kyllä porukatkaan, tämä kun on ukon työkylkiäinen.
Hexa
Newbie
_
20. tammikuuta 2005 @ 08:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Dna täälläkin ja aivan sama ongelma. Nopeus tippuu sinne 5kt/s ja jää siihen. Porukoiden luona toimii sonera ihan normaalivauhtia. Käytössä siis DC++. Auttaako tähän nyt mikään porttien vaihtelu? Mitä portteja voisi kokeilla ihan testausmielessä?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. tammikuuta 2005 @ 08:20

muxfolder
Member

5 tuotearviota
_
20. tammikuuta 2005 @ 08:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sen verran päivitystä että nyt toimii taas eMule, tosin vain LowID:llä. Parempi kait sekin kun ettei pääse konnaamaan ollenkaan servulle...

Eipä siihen kyllä mikään porttien vaihtelu taida auttaa. Jotenkin ne on rajoittaneet liikennöintiä muissa porteissa paitsi webbikäytössä. Selaimella ladattaessa tulee ihan täydellä kaistalla kaikki ainakin täällä.
Hexa
Newbie
_
20. tammikuuta 2005 @ 09:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo selaimella tulee täysiä täälläkin. Soneran Laajakaista lähti jo tilaukseen prkl.. saattaapa näkyä aika reippaasti liittymän sulkuja dna:lla seuraavan parin viikon aikana..
tiong
Newbie
_
21. tammikuuta 2005 @ 08:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuosta priorisoinnista se johtuu, itselläni Soneran piuha ollut jo yli puoli vuotta eikä yhtään katkosta!

Tämä Kuopiossa siis. Hinnatkin on halvemmat kuin KPY:llä (2 megaisessa). Ja kaiken lisäksi tässä alkuvuonna muuttuu vielä 8/1. Saa nähdä, miten KPY meinaa vastata siihen. KPY:hyn en nimittäin koske, ennenkuin ovat saaneet priorisoinnin helvettiin kaistaa tukkimasta.

edit: Ja tulee ihan täydellä vauhdilla, ei pätki ruuhka-aikoinakaan.

edit2: ja onhan niillä tuo priorisointihomma ollut käytössä jo varmaan yli vuoden ajan. Ihmisiä ei vaan tunnu kiinnostavan se, että yhteyden nopeus ei ole se, mitä luvataan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. tammikuuta 2005 @ 08:37

muxfolder
Member

5 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2005 @ 08:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikka onkin ollut priorisointi yli vuoden käytössä niin eipä ole p2p-liikenne siitä aiemmin kärsinyt. Tossa lokakuun aikana alkoi ilmaantua ihan kummallisia konnuongelmia. Näyttää muuten sille että muulia ei saa edelleenkään toimimaan niinkuin ennen. Onneksi meilläkin vaihtuu Soneraan tai Elisaan niin ei tartte enää kiristellä tämän takia.
Siäni
Newbie
_
21. tammikuuta 2005 @ 08:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
johtuukoha se siitä kun dna tai ainakin kpo vaihto yhteyden yksisuuntaiseksi?? Minulla on ilmennyt iha samoja ongelmia.. =)

Siäni
Kookos
Newbie
_
21. tammikuuta 2005 @ 14:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sama ongelma minullakin DNA:n/KPY:n liittymän kanssa. Nyt tämä tyttö on kyllä hyvin hyvin vihainen... >:-O

Mitä olette mieltä, voisiko tuollaista liikenteen rajoittamista pitää palvelusopimuksen rikkomisena? En muista omasta sopimuksestani lukeneeni palveluntarjoajan oikeudesta liikenteen rajoittamiseen.

Muistan vielä nettiliittymää hommatessani, miten myyjä puhui, kuinka tällä liittymällä "voi ladata musiikkia ja elokuvatiedostajakin", vaikka laajakaistoista hitain onkin.

Onko palveluntarjoajalla velvollisuus tarjota käyttötarkoituksesta riippumatta asiakkaalle lupaamansa kaistanleveys? (Tietysti huoltokatkoja ja poikkeustilanteita lukuunottamatta) Voiko asiakas kieltäytyä maksamasta täyttä hintaa kaistastaan, kun palvelua on rajoitettu noin?

Onneksi olen vaihtamassa liittämää muutenkin.
muxfolder
Member

5 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2005 @ 15:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä jos tämä ois mun nimissä tämä liittymä niin en kyllä perkele olis maksanut siltä ajalta kun tämä on toiminut puolella teholla. Munkin mielestä asia on näin ettei tämä toimi nyt niinkuin on luvattu. Voidaanhan tätä jonkinmoisena sopimuksen rikkomisena pitää, mutta kait ne on tarkastaneet kaikki porsaanreiät niistä sopimuksistaan ettei vaan mistään päästä syyttämään.
matti65
Newbie
_
21. tammikuuta 2005 @ 15:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
arvoisa kookos.

ajattelen asiasta täsmälleen niinkuin sinäkin. ongelma on se että dna ei myönnä rajoittavansa kaistaansa.

soitin tekniseen tukeen keskiviikkona ja puhuin 3 eri henkilön kanssa asioista noin 45 min.

selityksiä ja vakuutteluja sain mutta en ole kuitenkaan tyytyväinen siihen että yhteys pelaa muualle mutta ei p2p palvelussa.

kauankohan kestää kun ottaa uuden yhteyden että se on taas auki ei kai vaan taas 4-6vkoa. ei ole kivaa odottaa. mulle kelpaa sonera elisa tms. mikä vaan pelaa asun omakotitalossa niin kanetit ja vastaavat ei käy.

soitan ensiviikon maanantaina ja tiedustelen asioita muutos pitää tulla ja nopeasti.

tänään taa koitin ladata eri hubeilta ja eri henkilöiltä ja nopeus huimaa 0,5-1 kt/s ja täydet laskut tulee postiluukusta p***kele
pullis
Newbie
_
21. tammikuuta 2005 @ 16:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu mulla myös tökkii ja pahasti. 2/512 jumittaa melkein välittömästi kun alkaa lataan. Voisiko joku kertoa miten sen portin saa vaihdettua niin voisin kokeilla toimiiko sillä tavoin paremmin.
muxfolder
Member

5 tuotearviota
_
21. tammikuuta 2005 @ 16:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo.. Älkää hyvät ihmiset suostuko noin paskaan palveluun. Valittakaa ja jos ei mitään tapahdu, vaihtakaa liittymää. Vielä tosiaan viitsivät väittää että mitään ei ole rajoiteltu. Joko ne tajua asian päälle mitään tai valehtelevat päin naamaa. Ukkokin muuten sanoi (KPY:llä töissä) että mistään rajoituksista ei ole mitään tietoa.
matti65
Newbie
_
21. tammikuuta 2005 @ 17:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jep. mulle kans vakuuteltiin että mitään ei rajoiteta. yrittivät olla vielä aika vakuuttaviakin.

mutta meitäkin on tässä viestiketjussa toistakymmentä kellä alko selvästi tökkiin samaan aikaan niin ei ole enään sattumaa.'

itse olen vaihtanu :portteja, aktiivi/passiivi. 4 eri dc softaa, 2 eri palomuuria, yli 10 eri hubia (myös ruotsalaisia) ajanu 3 virus softaa koneeseen. siis kaikkea mitä on vaan voinu keksiä.

lopputulema dna, kpy:llä on näppinsä pelissä ja tosi törkeesti eivätkä kehtaa myöntaa kun asiakaspako olisi massiivista sen jälkeen.

minä häippään kyllä soneran elisan tai jonkun muun leipiin pikapuolin ihan jo periaatteesta kun eivät voinu edes ilmoitella moisesta asiasta.
tietäjä
Junior Member
_
21. tammikuuta 2005 @ 18:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mullaki välillä tollasta ilmenee ja isp on elisa.

Mitä palomuureja ja adsl boxeja teillä on. Mulla ainaki joskus johtu toi zonealarmin bugisesta versioista. Tekee kyl vielläki tollasta ihme hyytymistä.
Hanzga
Newbie
_
21. tammikuuta 2005 @ 20:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyl tää elisan 1M/512 vaan on laadukas vaik ei hirveen nopee olekaan... ainakaa ei oo viel hidastellu :P
otsoni
Newbie
_
22. tammikuuta 2005 @ 04:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Helou!

Mul aukesi maanantaina Saunalahden laajakaista 1mBit yhteys. Sama ongelma kuin muillakin. Alussa DC++ imuttaa hyvin, mutta sitten jonkin ajan kuluttua yhteydet putoavat ihan pieneksi. Mulla versio Reverse connect. Muualla netissä lataukset toimivat moitteettomasti.

Toinen outo seikka on se, kun DC++ on ollu päällä jonkun aikaa ehkä n. tunnin, niin en pääse enää muualle nettiin. Joudun tekee restarin tietsikalle ja samoin adsl modeemille. Mistähän mahtaa moinen johtua?

Kysymys Active ja Passive modesta. Miksi saan Search toiminnolla vastauksia vain passive modessa, mutta en aktiivissa? Itellä Telewell EA500 modeemi, jossa palomuuri ja NAT päällä.
muxfolder
Member

5 tuotearviota
_
22. tammikuuta 2005 @ 05:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Toinen outo seikka on se, kun DC++ on ollu päällä jonkun aikaa ehkä n. tunnin, niin en pääse enää muualle nettiin. Joudun tekee restarin tietsikalle ja samoin adsl modeemille. Mistähän mahtaa moinen johtua?"

Mulla oli ihan täsmälleen sama ongelma vielä vuoden vaihteessa. Torrentti hirtti muun netin käytön ihan kokonaan. Sillä kait oli jotain tekemistä yhtäaikaisten yhteyksien määrän kanssa, mutta eipä kyllä DC:n käyttäjillä pitäisi olla siitä kysymys.
matti65
Newbie
_
22. tammikuuta 2005 @ 06:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hui otsoni vikasi näyttää samanlaiselta kuin meillä dna ihmisilläkin, mutta ei välttämättä ole kyse samasta viasta.

koita aluksi vaikka noita minun temppuja (lue viesti ketju) eli vaika portteja palomuuri softa dc++ softa jne..
huomioi myös että jos samalta ladattavalta on paljon slotei auki ja lataajia sattuu oleen vaikka 10, niin se voi aiheittaa hyytymistä.

se että dc++ hyydyttää koko netin on harvinaista mutta mahdollista, yleensä homma hoituu viimeistään ajamalla dc:n alas ja sammuttamalla softan. sitten muu netti käyttö palautuu.

soitin elisaan ja sanovat että 6-7 viikkoa on jono avaukseen soitan vielä soneralle.
tää mun dna saa ens viikolla lähdöt koska ei pelaa p2p hommat millään, muuten pelaa ok.
muxfolder
Member

5 tuotearviota
_
22. tammikuuta 2005 @ 09:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käyttääkös täällä kukaan muu kuin minä eDonkey-verkkoa? Koska se tuntuu olevan ainoa paikka mistä saa miltei mitä tahansa niin harmittaa kun ei enää oikein pelitä. Olen tossa pitänyt eMulea auki välillä mutta eipä oikein onnistu sieltä lataaminen. Ulos lähtee kyllä tavaraa niin paljon kun kaista antaa periksi, mutta itse onnistuu lataamaan vain hyvällä tuurilla kokonaisia kimpaleita (siis 9 megaa) muilta käyttäjiltä. Yleensä käy niin että aluksi lähtee lataamaan kenties jopa kolmea kiloa, mutta odotas vaan vähän aikaa niin tipahtaakin yhtäkkiä 215 B/s (joka ikinen lataus putoaa juuri tohon nopeuteen) jonka jälkeen yhteys näyttää katkeavan kokonaan.

Torrentissa taas olen todennut että kannattaa laittaa paljon kamaa yhtäaikaa latinkiin. Välillä tulee jopa kaistankin leveydeltä, mutta pääasiallisesti jos ladataan vain yhtä tiedostoa, nopeus on jotain 10 kilon luokkaa. Että näin...
Jones84
Newbie
_
22. tammikuuta 2005 @ 10:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jeps, lisätkää yks onneton ketjuunne... mulla samat ongelmat, dna,kpy,kuopio,ja puol meganen, alko tosiaan samanlaiset ongelmat joku reilu viikko sit. ottaa päähän kyllä. mitäköhän tässä pitäs tehdä... muuten tosiaan toimii moitteettomasti mut toi dc:n lataus putoaa hiljalleen nollaan... ihan käsittämätöntä. voisivat kyllä korjata ton vian. sieltä päästä se kuitenkin on kiinni. mäkin oon kokeillu vaikka mitä mut ei toimi mikään p2p ohjelma...
fin_jamo
Junior Member
_
22. tammikuuta 2005 @ 11:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on spy dna 1024/512 ja täällä ei ainakaan ole tuollaisia vikoja ilmennyt dc tulee max toretitkin tulee max mitä linja jaksaa ottaa vastaan.

en tiedä kuuluuko tamä tänne
mutta on dna. ja toimii.
matti65
Newbie
_
22. tammikuuta 2005 @ 14:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hyvä fin-jamo

kyllä viestisi kuuluu tänne.
kuka/mikä tarjoaa sinulle tuon dna liittymän (spy)?

tämä häikkä saattaa olla vain kuyopion dna tarjoamissa yhteyksissä, en tiedä mutta kuopion nda ainakin hyytyy.

kyllä pitäisi kaikkien jolla kuopion dna yhteys, soittaa tai olla yhteydessä sähköpostilla. ja vähäsen murista. saattaisihan se olla että ne sielläpäässä tajuaa uskän että asiakkaat ovat käärmeissään ja tosissaan lähtevät toiselle adsl yhteyden tarjoajalle.
Jaakka
Suspended due to non-functional email address
_
22. tammikuuta 2005 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mun porukoilla on satakunnan puhelimen DNA ja tää toimii ainakin moitteettomasti. Ainakaan lataukset ei hyydy DC++:lla. Tosin välillä on kyllä katkonu yhteyttä jopa puoleksi tunniksi. Aina joskus kyllä ilmenee pientä harmia tai kiusaa täs DNA liittymäs... Onneksi kämpillä on Elisan yhteys...
Mainos
_
__

_
tiong
Newbie
_
23. tammikuuta 2005 @ 04:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei niitä kiinnosta ne teidän valitukset, on kokeiltu aiemminkin...

Niillä lukee siellä nettisivuilla aivan selvästi, että priorisointi on käytössä. Turha siitä on valittaa ku ei ne sitä pois ota. Ainoa tapa on vaihtaa liittymää. Muutenkin noita portteja on blokittu ihan liikaa, esimerkiksi Soneralla niitä ei ole yhtään.
Quote:
dna Laajakaistapalvelussa asiakkaan tietoliikenneyhteyttä rajoitetaan sekä portti että asiakaskohtaisesti.

Porttikohtainen rajoitus tapahtuu runkoreittittimessä, jolla estetään tiettyjen TCP/UDP ?porttien liikennöinti. Asiakkaiden liittymiin päin menevä IP-liikenne on estetty seuraaviin TCP/UDP-portteihin: 1-1023, poislukien portit 47, 50, 51, 57, 67, 68, 113, 123, 256, 259, 264, 500 sekä 900.

Liikenne asiakkailta verkkoon estetään TCP/UDP-portteihin: 135, 445 sekä 3127.

Lisäksi on estetty asiakkailta päin tuleva IP-liikenne seuraaviin IP-verkkoihin:

IP-verkko 10.0.0.0 verkkomaski 255.0.0.0
IP-verkko 169.254.0.0 verkkomaski 255.255.0.0
IP-verkko 172.16.0.0 verkkomaski 255.240.0.0
IP-verkko 192.168.0.0 verkkomaski 255.255.0.0
IP-verkko 223.0.0.0 verkkomaski 255.0.0.0

Lisäksi dna Laajakaista asiakkaiden liikennettä rajoitetaan muuttamalla sen prioriteettia. Tämä tapahtuu sovelluskohtaisesti ja koskee kaikkia asiakkaita. Rajoittaminen tapahtuu nimenomaan tähän tarkoitukseen tarkoitetulla laitteistolla ja ohjelmistolla. Rajoituskriteerit ovat sellaiset, että P2P-liikenteellä ei saa olla yli 80% osuutta kokonaisliikenteestä. Tälle P2P-liikenteelle tai muillekin sovelluskohtaisille liikenteille voidaan asettaa rajoituksia 0-100% välillä.

Sivu:<123456>
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > dna/kpy dc++, emule, kazaa imurointi nopeudet

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy