User Käyttäjä Salasana  

lauantai 24.5.2025 / 14:19
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > club 3d radeon 9250 ei toimi!!!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Club 3D Radeon 9250 ei toimi!!!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
25. tammikuuta 2005 @ 09:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toivoisin että joku osaisia auttaa.
Sain tuossa jouluna kyseisen kortin eikä se toimi kunnolla pelattaessa. Kone käynnistyy itsestään uudelleen kesken pelin ja välillä windowsissakin... Olen ladannut uusimmat ajurit ja koittanut myös Omega-ajureita (www.omegadrivers.net) mutta kortti ei vieläkään toimi kunnolla. Omega-ajureilla se kesti kauemmin mutta lopputulos oli silti sama.. Alkaa tässä pikkuhiljaa kyrpimään tämä! Toivon että joku osaisia auttaa
hiphei
Member
_
25. tammikuuta 2005 @ 10:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikuttais vähän että kortti kuumenee.. Jos kerta kone toimii muuten moitteetta.
iodine
Newbie
_
25. tammikuuta 2005 @ 10:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo kuumenemine voia olla yks syy. Kannatta myös katto et onko poweri kunnossa. Koita tiputta sitä AGP väylän nopeutta. Ja katto niit fast write ja vpu asetuksia on/off en kyl tiijä oliko tossa sun kortissa fast write. Ootko skanannu koneen viiruksilta http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp <- tossa ihan toimiva viirus skannaus sivu
Moderator
_
25. tammikuuta 2005 @ 11:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Päivitä myös emolevyn piirisarjan ajurit. Tuosta vpu / agp asetuksista löydät vanhoista viesteistä pari hyvää ketjua.

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
25. tammikuuta 2005 @ 15:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Unohdin mainita etä olen koittanut ottaa fastwriten pois päältä mutta ei sekään toiminut :(
Ja VPU recoverysta olen kuullut että jos sen ottaa pois niin kone ei toimi?!!?
Ja en usko että se ylikuumeneminen on koska olen kokeillut koneen kotelo auki...
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
25. tammikuuta 2005 @ 15:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja väylän nopeutta en jostain kumman syystä pystynyt pudottaa :O
Hemmetin Radeon...
hiphei
Member
_
25. tammikuuta 2005 @ 15:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No kyllä se kone ilman vpu-recoveria toimii.. Ainakin mun ratukka 9700Prolla.. Niin kannattaa sitä koittaa ottaa pois päältä. Vois vaikka auttaa.
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
25. tammikuuta 2005 @ 17:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tai siis sitä tarkoitin että jos se "kortti kaatuu" niin se ei enää palautuisikaan?
Jotain tollasta olen kuullut...
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2005 @ 08:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moh.. otin VPU recoveryn pois ja pelit toimi ihan hyvin mutta one oli yön aikana mennyt juntturaan :S Näyttöni menee tehonsäästötilaan automaattisesti niin en enää aamulla saanutkaan sitä pois päältä... Piti käynnistää kone uudestaan
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2005 @ 10:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja sellainen tuli mieleen että kun mulla on ASUSin emo, niin se ei tukisikaan Radeonia??? Kun en pysty laskemaan väylän nopeutta... Mikään ei koskaan onnistu :D
sniperfin
Senior Member
_
26. tammikuuta 2005 @ 11:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Ja sellainen tuli mieleen että kun mulla on ASUSin emo, niin se ei tukisikaan Radeonia??? Kun en pysty laskemaan väylän nopeutta... Mikään ei koskaan onnistu :D
Mitä te nyt yritätte säätää, jos kortti on kunnossa kyllä ne normaali agp väylän(66mhz)nopeudella toimii,kerroin on ainut, jonka tiputus 8->4 on saattanut auttaa,mutta silloin on kysessä ollut yläpään kortit, ei mikää 9250.Jos kone käynnistelee itseään, mistä olet varma että vika yleensä on näytönohjaimessa?? Yleensä jos näytönohjaimessa on vikaa, ei kone buuttaa vaan tilttaa siihen paikkaan.Buutaus viittaa yleensä liian kuumaan prosessoriin tai muistiongelmiin.
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2005 @ 11:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt olen kokeillut jo toista Radeonia, 9550 256mb. Ja tulos on sama... Niin siis tuota kerrointa tarkoitin että en voi pudottaa 8 -> 4x... Noh olen vasta alkanut säätämään näillä koneilla joten en oikeen itse vielä tiedä paljoa :)
sniperfin
Senior Member
_
26. tammikuuta 2005 @ 11:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Nyt olen kokeillut jo toista Radeonia, 9550 256mb. Ja tulos on sama... Niin siis tuota kerrointa tarkoitin että en voi pudottaa 8 -> 4x... Noh olen vasta alkanut säätämään näillä koneilla joten en oikeen itse vielä tiedä paljoa :)
Eli vika on jossain muualla kuin näytönohjaimessa,hihastako sen näytönohjain vian vedit, vai tuliko jotain infoo ruudulle.Kato nyt koneen lämmöt ja muistien asetukset ensihätään.
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2005 @ 12:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo äsken taas kone kaatui mutta en kerinnyt lukea mitä siinä sanottiin.. tuli sellanen sininen juttu näytölle ja se testasi jotain :O Sitten sen testin jälkeen kone taas käynnistyi uudelleen ja kun pääsin windowsiin niin tuli se juttu että "Windows on palautunut vakavasta virheestä"
ja sitten sai lähettää sen virheraportin. Ja kortissa on tuuletin itsessään. Emon lämmöt on nyt 35C ja joku "Aux" on 43C
iodine
Newbie
_
26. tammikuuta 2005 @ 13:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vpu recovery on semmone juttu joka vaa resetoi ja käynistää tavallan sun näyttiksen eriksee ilman koko järjestelmän buuttamista jos se on kaatunu esim jossain pelissä. Sen kylla voi palauttaa :) Mutta toi kyseinen vpu recovery aiheutta jossain koneissa yhteinsopivuus ongelmia jotka ilmenee vähä miten sattu ylensää kaatumisella ( Ainakin mun käsityksen mukaan :) ). Mutta luulen et sun kannatta katto vikaa ihan ensiks ihan ohjelmalliselta puolelta. Ajurit - emo, näyttis? onko varmasti asenettu kuin uudet ? Viirus ? - onko viirustorjunta ohjelmaa konella, onko päivitetty ? jos on, kannatta ihan varmuuden vuoks skanna myös jollain toisella. Onko palomuuria ?. Onko kaikki windowsin kriittiset päivitykset asenettuna paitsi se sp2 jos on xp sitä en kyl tue (saa olla erimieltä ):). Jos ei auta niin kannatta katto että onko ne muistit kunossa, katto ihan varmuuden vuoks istuuko kortti hyvin paikoilla onko näyttiksen virta piuha kunnolla kiini? (kokemusta on kylläpä ihmettelin et miks ei pelit toimi :D en sit ollu tarpeeks tyhmä et kattelis tommosia no sai sitte huollon porukka nauraa oikeen kunnolla ;D ) Ja riittäkö se poweri 250w tai jopa 200w jos on laadukas pitäs olla ihan ok, isommasta powerista ei kyllä ole ikinä haittaa :) Toivottavasti osasin neuvoa :P

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2005 @ 13:44

Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2005 @ 14:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on ASUS A7V8X-X emo... BIOSia en ole päivittänyt koskaan, ehkä se voi johtua siitä...
Mitä te tolla musitin tarkistamisella tarkoititte?
Koskinen <- newbie :P
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2005 @ 14:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin ja siksi en ole päivittänyt BIOSia koska levykeasemani meni rikki :S voiko sen päivittää CD:ltä?
Ja ajattelin just asentaa sp2 jos vaikka toimisi paremmin Radeoni...
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2005 @ 18:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mä nyt laitoin AGP väylälle lisää muistia jos sitä aiemmin tarkoititte... Saa nähdä toimiiko se :)
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2005 @ 21:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No voi nyt helvetti! Ei näyttänyt tuokaan autavan! :( Mikä hemmetti näissä radeoneissa on...
sniperfin
Senior Member
_
26. tammikuuta 2005 @ 22:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuten jo aikaisemmin, mistä tiedät että vika on näytönohjaimessa ?
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2005 @ 23:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No eihän se varmaan siinä olekkaan.. ite epäilen emoa, ettei radeon sopisi siihen jostain kumman syystä :S
Ennen mulla oli geforce2 mx400 tjsp ja sillä kone toimi mutta Enemy Territory tökki aika paljon joten ostin uuden kortin..
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
27. tammikuuta 2005 @ 07:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kone kaatui taas ja nyt tuli tällainen ilmoitus: Laitteisto-ohjain juuttui päättymättömään silmukkaan. Yleensä tämä johtuu laitteen viasta tai siitä, että ohjain käsittelee laitetta väärin... Syynä oli "ati2dvag.dll" Ei se vika kyllä raudassa ole koska olen koittanut kahta eri näyttistä. Epäilen edelleen emoa
iodine
Newbie
_
27. tammikuuta 2005 @ 10:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmmm taitaa olla aika hullut jäähdytys menetelmät ku ku saat AMD:een pysymään 35 astees ? :S jopa amd 2400+ on noin 65-70C perus tuulettimella siis ilman mitää rasitusta
Koskinen1
Junior Member

1 tuotearvio
_
29. tammikuuta 2005 @ 12:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hemmetin palikka sanoinko että se oli prossun lämpötila? Joo ja ratkaisu löytyi microsoftin sivuilta kun laittelin sinne niitä virhesanomia hakuun :) Antoivat jotkut muut ajurit, vanhat kylläkin... Taas sen saa todeta että vanhassa vara parempi :P
Mainos
_
__

_
Senior Member

5 tuotearviota
_
29. tammikuuta 2005 @ 13:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo ja palikan kannattaa tehdä jotain sille 2400:selleen ennenkuin se kärähtää.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > club 3d radeon 9250 ei toimi!!!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy