User Käyttäjä Salasana  

perjantai 12.9.2025 / 01:45
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tft näytön puhdistus
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
TFT näytön puhdistus
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

4 tuotearviota
_
21. helmikuuta 2005 @ 09:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on ollut dellin tft näyttö käytössä yli vuoden ja hyvin on toiminu, mutta nyt on alkanut häiritsemään se, että siihen on alkanu kertyä aika kiitettävästi likaa.. millä tft näyttö voi/saa putsata? kiitos vastauksista jo etukäteen!
Erkkimon
Senior Member
_
21. helmikuuta 2005 @ 09:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tällaista löysin: Pehmee, kosteahko talouspaperi tai puuvillarätti käy, ei saa hangata voimakkaasti, saippuaa ei saa käyttää.
Quote:
Was just cleaning a laptop screen today with paper towels. It now has about 5 vertical scratch marks down it. :(
Eli kannattaa ottaa aika iisisti.

BOFH on rakastanut usereitaan niin paljon, että antoi ainokaisen 3com590-Vortexinsa, jottei yksikään, joka häntä palvoo, joutuisi /dev/nulliin, vaan saisi iankaikkisen accountin.

Kun IBAN tai BIC on hukassa, http://ibanjabic.info tarjoaa avun.
viltawa
Newbie
_
21. helmikuuta 2005 @ 10:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nihkeänkostea mikrokuituliina ja hellät otteet. Jos on oikein kunnolla työkavereiden rasvaisia sormenjälkiä, niin sitten olen käyttänyt asiaan tarkoitettuja kosteita puhdistuspyykeitä, joissa on hajusta päätellen hieman liuotinta mukana.
Member

4 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2008 @ 11:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vanhaan viestiketjuuni nostetta.

Äsken sitten tulin hyppytunnilla kotona käymään, kahvit keitin ja sitten aivastin ne hienosti päin näyttöä. Pehmeällä vähän kostutetulla kangasnenäliinalla hellästi putsasin ja melko hyvä tuli. Vähän harmaata jälkeä vielä pinnassa, kun valolla osottaa kohti.

Pitää käydä ostamassa jostain noita LCD-näytön putsausliinoja. Syke kävi melko korkealla jo, kun 2vk vanha Samsungin näyttö. Mutta toivottavasti tämä tästä. Ja tosiaan ei huomaa, paitsi jos valolla osottaa kohti.

Sonata III | i5 750 | GTX 560TI | 8GB DDR3 | Win7 64bit
Member

2 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2008 @ 12:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen hyvin laimealla Fairy-vedellä kostutetulla talouspaperilla näyttöni puhdistanut, eikä tähän mennessä ole naarmuja syntynyt. Lähtee sormenjäljet ja limsaroiskeet.

Edit:typo

#afterdawn.com @quakenet

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. helmikuuta 2008 @ 12:23

wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2008 @ 14:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen itse rohkaistunut käyttämään IPAa eli isopropanolia omiin näyttöihini. Sitä noissa puhdistusliinoissakin näyttää olevan, eikä vielä ole tullut vastaan näyttöä, joka ei sitä olisi kestänyt.
Member

4 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2008 @ 14:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Khyl. Kävin Turusta hakemassa Dr. Beckmann merkkistä puhdistusainetta. Melko hyväksi sain ruudun.

AfterDawn Addict
_
8. helmikuuta 2008 @ 14:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistetääns vielä tollainen tahranpoistaja.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16731
Senior Member

8 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2008 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No jopas on hienovaraista puhdistusta.

Itse olen joko muutenkin pölyjä pyyhkiessä putsannut samalla rätillä. Ei tietenkään kovakouraisesti mutta ei nyt mitään sipsutustakaan, että ne pölyt todellakin lähtee. Eikä tähän ruutuun kyllä mitään jälkiä tai vastaavaa ole tullut.
Heh, Lantsa ei meistä kukaan ole täydellinen. ;)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. helmikuuta 2008 @ 15:25

Lantsa
Member
_
8. helmikuuta 2008 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
TFT = LCD. Voi morjes...

[Intel Q9450 @ 3,2GHz + Noctua NH-U12P][Asus P5E X38][MSI HD4870 OC 512MB 780/4000MHz][WD 640GB AAKS][Antec P182 + Corsair HX520W][Vista Home Premium 64-bit]
Senior Member

14 tuotearviota
_
8. helmikuuta 2008 @ 15:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen aina puhdistanut kosteahkolla nenäliinalla (ei käytetyllä..!) näyttöni, ja pysyy puhtaana

i5-2500K|8GB RAM|GTX 560 Ti

IBM Thinkpad T61/Arch Linux, HTC Desire
http://steamcommunity.com/id/neurokirurgi
pseDe
Suspended due to non-functional email address
_
8. helmikuuta 2008 @ 21:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PcTommi:
Vanhaan viestiketjuuni nostetta.

Äsken sitten tulin hyppytunnilla kotona käymään, kahvit keitin ja sitten aivastin ne hienosti päin näyttöä. Pehmeällä vähän kostutetulla kangasnenäliinalla hellästi putsasin ja melko hyvä tuli. Vähän harmaata jälkeä vielä pinnassa, kun valolla osottaa kohti.

Pitää käydä ostamassa jostain noita LCD-näytön putsausliinoja. Syke kävi melko korkealla jo, kun 2vk vanha Samsungin näyttö. Mutta toivottavasti tämä tästä. Ja tosiaan ei huomaa, paitsi jos valolla osottaa kohti.

Atk liikkeistä saa sellasia missä on puhdistusliuosta ja mikrokuitu ja sieni yhdistelmä. Lähtee isommatkin töhnät pois eikä varmasti käy näytölle mitään.
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
11. helmikuuta 2008 @ 13:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mutta näissä erikoisliinoissa hinta on tolkuton, kun liinassa on kuitenkin sitä samaa isopropanolia, jota saa kahdella eurolla litran, ja nenäliina tai pehmeä rätti ei paljoa maksa.
Member

4 tuotearviota
_
12. helmikuuta 2008 @ 19:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo Dr. Beckmannin aine, mitä ostin, ei ainakaan ole kovin kummoista. Kyllähän sillä nyt likaa pois sai, mutta kyllä valonheittimillä katsottuna huomaa, että näytölle on jotain lentänyt. Eipä tuo mitään haittaa, olisihan siihen ennemmin tai myöhemmin jotain juotavaa lentänyt.

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
12. helmikuuta 2008 @ 21:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aba120:
Pistetääns vielä tollainen tahranpoistaja.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16731

Tee-itse miehille tiedoksi että tuo on melko tuhtia tavaraa eli aineen vaikuttavat ainesosat näyttävät valmistajan ilmoittamien tietojen perusteella olevan denaturoitu etanoli (10-20%) sekä 1-Metoksi-2-propanoli (5-10%).
Lisäksi antistaattisia ja muita apuaineita alle 0,2%. =)
http://www.taerosol.com/Kayttoturvatiedotteet/LapTop.PDF

http://www.occuphealth.fi/internet/ova/etanoli.html
http://www.ketsu.net/htp/pm_valmiit/metoksipropanoli.htm

Kyllä luulisi puhdasta jälkeä tulevan, tosin itse en mielelläni kovin monta kertaa vuodessa suihkutttaisi tuollaisia myrkkyjä omaan näyttööni ja ympäristöön...;)
AfterDawn Addict
_
12. helmikuuta 2008 @ 22:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olis tollainenkin vaihtoehto jos näytön koko antaa myöten,
on kyllä helppo valmistaa itsekkin.

http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=23606665
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
13. helmikuuta 2008 @ 09:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Tee-itse miehille tiedoksi että tuo on melko tuhtia tavaraa eli aineen vaikuttavat...

En tiedä kuinka tosissaan Japsu tuon heitti, mutta ainehan on suunnilleen laimennettua auton tuulilasinpesunestettä - tuota voisi aikuinen varmaan vaikka juoda tuon pullollisen ilman merkittävää vaaraa (en tietystikään tarkoita, että näin nyt kukaan tekisi, siinä ei varmastikaan olisi mitään järkeä ja makukin on varmasti järkyttävän paha). Vastaavaa ainetta siis jokainen autoilija roiskii ympäriinsä litrakaupalla joka vuosi.
Etanoli tietysti tunnetaan melko vahvana myrkkynä, mutta eipä sekään useimpia estä sitä viikonloppuisin nauttimasta ihan sisäisesti, esim. Koskenkorva-nimellä;-)
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

10 tuotearviota
_
13. helmikuuta 2008 @ 10:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ite ostin joskus Philipsin Screen Cleaner ainetta kun piti putsata lcd telkkaria. Tolla olen jatkossakin putsaillut tv:tä ja tietokoneen ruutua.

Ihan hyvää kamaa. Aine on sellaista geelimäistä kun sitä suihkuttaa->ei valu, ja putsaa hyvin likaisemmatkin kohdat. Ja joku rättikin tuli mukana. Ja ihan sittarista ostin ;)

Aiheeseen liittyviä linkkejä
Litteät näytöt teknisine tietoineen ja arvosteluineen AfterDawnin laitevertailussa

Aiheeseen liittyviä viestiketjuja Viestejä Viimeisin viesti Keskustelualue
tft ja scart 2 6. syyskuuta 2012 Tietokoneen näytöt
Putkinäytöt vs lcd, tft, u name it. 10 29. elokuuta 2010 Tietokoneen näytöt
TFT näyttö (HDMI) ja Digiboxi ? 5 3. heinäkuuta 2010 Tietokoneen näytöt
[O] 22'' tft 60e/24'' TFT 75e 65e, E7X00/E6850 50e JOENSUU 1 28. kesäkuuta 2010 Ostetaan
Ostetaan TFT näyttö 22-24" 3 17. kesäkuuta 2010 Ostetaan
Warcraft 3 + TFT 2 2. kesäkuuta 2010 Ostetaan
Kaapeli/Adapteri.TFT-näyttö tv:ksi 2 30. tammikuuta 2010 Aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu
LG 22" Tft näyttö ( MYYTY ) 1 13. joulukuuta 2009 Myydään
Viallisia LCD/TFT / Plasma / Led TV:tä ja näyttöjä 1 21. lokakuuta 2009 Ostetaan
M: 24" Benq G2411HD tft monitori (Mikkeli) 1 27. syyskuuta 2009 Myydään

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > tft näytön puhdistus

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy