User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 24.9.2025 / 05:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > apua p2p-ohjelman valintaan ja käyttöön
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Apua p2p-ohjelman valintaan ja käyttöön
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
kyselijä
Member

1 tuotearvio
_
21. maaliskuuta 2005 @ 11:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen ihan pihalla p2p ohjelmista ja olen hieman selaillut topikkeja. Kysyisin kuitenkin mikä ohjelma sopisi parhaiten modeemikäyttäjälle ja lataisin joskus harvoin mp3:sia, en muuta.

Ohjelman pitäisi olla helppokäyttöinen, löytyä kuitenkin ihan hyvin musiikkia, ja mielellään sellainen mitä ei tarvitsisi pahemmin säädellä ennen käyttöä, ei spywarea koneella asennuksesta ym. shittiä, saa helposti poistettua (ei jätä shittiä koneelle), turvallinen käyttää ja ei tarvitse itse laittaa levitykseen mitään.

Onko jotain hyviä ohjeita p2p asioihin liittyen? Tiedän, käytä hakua on monen vastaus, mutta nyt en ehdi katselemaan enempää.. Mutta laittakaa ehdotuksia ohjelmista..
urnin
Member
_
21. maaliskuuta 2005 @ 11:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
winMX tai kazaa.
No ei vaiskaan, varmaan se dc++ sopii modeemille aika hyvin.
pkaksp
Moderator
_
21. maaliskuuta 2005 @ 11:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Olen ihan pihalla p2p ohjelmista ja olen hieman selaillut topikkeja. Kysyisin kuitenkin mikä ohjelma sopisi parhaiten modeemikäyttäjälle ja lataisin joskus harvoin mp3:sia, en muuta.

Ohjelman pitäisi olla helppokäyttöinen, löytyä kuitenkin ihan hyvin musiikkia, ja mielellään sellainen mitä ei tarvitsisi pahemmin säädellä ennen käyttöä, ei spywarea koneella asennuksesta ym. shittiä, saa helposti poistettua (ei jätä shittiä koneelle), turvallinen käyttää ja ei tarvitse itse laittaa levitykseen mitään.

Onko jotain hyviä ohjeita p2p asioihin liittyen? Tiedän, käytä hakua on monen vastaus, mutta nyt en ehdi katselemaan enempää.. Mutta laittakaa ehdotuksia ohjelmista..
Nii ja oisko viel hyvä jos joku täältä ystävällisesti tulis sun puolesta istumaan koneen äären ja lataamaan ne kappaleet. Ja ehkä sit viel polttaan levylle.. ;)

Eli taas näitä kaikki helposti mulle nyt heti... en jaa mitään mutta haluan silti ladata kiitos... :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2005 @ 11:11

kyselijä
Member

1 tuotearvio
_
21. maaliskuuta 2005 @ 11:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No anteeksi, että olen olemassa. Ajattelin vaan kysyä. Etsin kyllä haualla kunhan ehdin, nyt ei vain ole aikaa. Laitoin vain kysymyksen sitä ennen jos jotain kiinnostaisi vastata mikä olisi modeemille hyvä ohjelma ym. Pyydän anteeksi, eikä sinun tarvitse käydä heti kettuilemaan minulle.. Vai kirjoitinko muka niin epäselvästi että pyydän tänne jonkun tekemään kaiken puolestani?

Edit: Ja pkaksp, millä hitolla modeemikäyttäjä laittaa mitään jakoon? Tukkii koko koneen, mieti sitä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2005 @ 11:18

pkaksp
Moderator
_
21. maaliskuuta 2005 @ 11:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No pahoittelut.. :)

Modeemikäyttäjälle sopii yhtälailla mikä tahansa jako ohjelma ku muillekkin yhteyksille. Et vain pysty itse lataamaan sen nopeempaa.

Helppokäyttöisyys riippuu ihan näkökulmasta ja mielipiteistä. Omasta mielestä dc++ on hyvä ja helppo.

Levittämisestä sanon vain sen verran että tuo mitä kyselet ni tuhoaa koko p2p periaatteen ja olemassaolon. Mitä sinä itse sieltä lataisit jos kaikki muutkin ajattelisivat samallalailla eli ei jakoja..?
Senior Member
_
21. maaliskuuta 2005 @ 11:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
winmx on helppo näppärä ja kevyt. sekä kyllä löytyy musiikkia.
Ainoa on siinä se, että vaikka ei ole pakko jakaa niin silti 0 jaolla ei välttämättä pääse lataamaan.
Moderator
_
21. maaliskuuta 2005 @ 11:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipäs nyt pojat pilata ketjua riitelemällä :)
Suosittelen myös WinMx-ohjelmaa.

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
vee7
Junior Member

1 tuotearvio
_
21. maaliskuuta 2005 @ 12:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Dc++:ssa ei ole paskaa jaossa kunhan osaat laittaa oikeat hubit. Kazaa ja winmx täynnä paskaa ja keskeneräisiä tiedostoja.

"....ja tyrin oikein huolella."
Member
_
21. maaliskuuta 2005 @ 12:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ite joskus käytin soulseekiä... se on kans ihan näppärä musiikin hakuun
kyselijä
Member

1 tuotearvio
_
21. maaliskuuta 2005 @ 14:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis tarvitseeko DC++ tai ABC:ssä jakaa tietoja? Ymmärrän toki mikä p2p tarkoitus on, mutta modeemilla et yksinkertaisesti voi laittaa jakoon mitään ja tuskin kukaan haluaa ladatakkaan. Mutta olisiko DC++ tai ABC:stä jotain käyttöohjeita? Yritin pikaisesti etsiä, mutta ei löydy kun faq joka ei paljon auta kun en ymmärrä oikeesti mitään p2p-ohjelmista ;)

Edit: huvittava teksti tulee ruutuun kun yrittää mennä DC++ kotisivujen foorumille eli osoitteeseen http://dcplusplus.sourceforge.net/forum.html ainakin minulla tulee näyttöön teksti "Every day a script kiddie is born - use condom." :D Onko hakkerit käynyt vierailemassa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2005 @ 14:25

Senior Member
_
21. maaliskuuta 2005 @ 14:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suosittelen tuohon tarkoitukseen winmx:ää. pystyt sillä rajoittamaan lähtevää ja saapuvaa kaistaa suoraan, niin saat ihan näpäjästi biisejä ja jos nyt sit joku haluaa latailla jotain siulta ni siinähä sit ottaa hitaasti mutta varmasti.
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
21. maaliskuuta 2005 @ 14:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En rupea perustelemaan mitään softaa sen perusteella mitä sillä pystyy imuttaa vaan modeemin kannalta tärkeämmällä pointilla. Torrent/donkey/yms. tehoimutin joka tekee paljon yhteyksiä jatkuvasti luulis tukkivan modeemilinjan aika hätäisesti(voihan niitä tietysti rajoittaa) mutta DC pitää auki vain hyvin pientä määrää yhteyksiä...motulla varmaan 1 sisään ja 2 ulos olis sopiva.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
morbir
Senior Member
_
21. maaliskuuta 2005 @ 14:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olettepas kummalista porukkaa oikeesti, jos joku nyt ei ole ennen käyttäny p2p ohjelmia eikä myöskää osaa googlella apua hakea, niin ei nyt heti tarvi ruveta aukoon päätään.

Oletteko itte niin pirun hyviä kaikessa???
Moderator

5 tuotearviota
_
21. maaliskuuta 2005 @ 15:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse suosittelen Kazaa Lite k++ ohjelmaa!! näppärä ja yksinkertainen :) mutta DC:kin on hyvä + WinMX...

Älä Yritä Jos Et Osaa!!

Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717
penawarez
Suspended due to non-functional email address
_
21. maaliskuuta 2005 @ 15:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itse suosittelisin winmx + dc++. winmx on kevyempi ja helppokäyttöisempi
Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
21. maaliskuuta 2005 @ 15:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse muinaisena modeemikäyttäjänä voin sanoa että eipä sillä modeemilla kyllä mitään jaella. Tekniikasta sen verran että siinähän ei ole erillisiä download/upload kaistoja eli jos sen huiman 56 Kbitin kaistan käyttää vaikka puoliksi uppimiseen ja puoliksi lataamiseen niin latausvauhti on ~2,5 KB/s ja uppivauhti sama. Kysynpä vaan että kuka tuolla kaistalla sitten jaksaa uppia kun muutenkin on hidas.

Kazaalla huomasin jo modeemin käytön loppuaikoina (eli viime vuoden heinäkuusta lokakuuhun) että Kazaalla tulee lähinnä vain pelkkää sontaa ts. feikkejä.
Moderator

5 tuotearviota
_
21. maaliskuuta 2005 @ 16:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo noi feikit on kazaan pahe :( Mutta itellä noi feikit on onneks harvinaisuuksia :) Ja Spywareja ei tuu litestä!!

Älä Yritä Jos Et Osaa!!

Säännöt: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717
psymbiote
Senior Member
_
21. maaliskuuta 2005 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä kyllä suosittelisin ADSL liittymän hankkimista. Ei se ~20?/kk ole todellakaan paljon kunnon yhteydestä(256/256). Kun modeemilla rupee latailemaan niin lasku voi yllättää... Näin kävi minulle aikanaan, tosin silloin ei vielä puhuttu laajakaistoista niinkuin nykyään.

Edit: näin offtopiccina kysyn, että paljonko modeemiyhteys maksaa minuutilta?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2005 @ 16:11

kyselijä
Member

1 tuotearvio
_
21. maaliskuuta 2005 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos neuvoista. Olen nyt ehtinyt hieman googletella ja jotain tietoa löytänyt, tosin en tahdo oikein tajuta mitään mistää hubeista yms. ;) mutta pitää tässä vähän opiskella ja taidan tuon winmx:n ottaa käyttöön ja etsiä siihen jonkinasteiset käyttöohjeet :)Ja kiitti morbir kun pidät tällaisen poropeukaloiden puolta, jotka eivät ole käyttäneet koko elämäänsä tietokoneiden ja niiden ohjelmien tutkimiseen ;)
kyselijä
Member

1 tuotearvio
_
21. maaliskuuta 2005 @ 16:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa-a, muistaakseni modeemilla tunti netissä on noin euron. Tosin itselläni on DNA:n kotikiinteä, joten voin käyttää nettiä niin paljon kun haluan, sillä internetpuhelut ja paikallispuhelut kuuluvat tuohon 10? kk-maksuun, joten laskut eivät ainakaan minua pääse yllättämään. Pitää se laajakaista tässä joskus hommailla, ei ole kuitenkaan vielä niin kovaa käyttöä, että siitä tuplahintaa maksaisin. Vanha kunnon motukka se pitää poijjaat olla :)
Senior Member

47 tuotearviota
_
21. maaliskuuta 2005 @ 16:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
psymbiote
Senior Member
_
21. maaliskuuta 2005 @ 16:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
ei ole kuitenkaan vielä niin kovaa käyttöä, että siitä tuplahintaa maksaisin
Näinpä. Ensin ladataan pari mp3:sta. Sitten keksitään, että tääältähän saa samalla vaivalla koko levyn! Tämän jälkeen innostutaan elokuvista, ja imuroidaan muutama kymmen DivX:ää. Sitten laatu rupee hatuttamaan, ja siirrytään imuroimaan 7 gigan DVD-R paketteja...Ja laajakaista liittymien tarjoajat hierovat käsiään.. (Tämä kaikki vielä pienenä offtopiccina, ja pistetään kännin piikkiin)
Erkkimon
Senior Member
_
21. maaliskuuta 2005 @ 16:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suositukseni: DC++

Ei tarvi roikkua jonossa. Sitte yleisimpii kysymyksii ja ongelmii ratkasut täältä: http://www.finx.org/fi-index.htm

Juu ei pkaksp yleensä pahalla, se on hyvä tyyppi. Ehkä väärä tuomio, mut otetaa vaa ihan iisisti. :)

BOFH on rakastanut usereitaan niin paljon, että antoi ainokaisen 3com590-Vortexinsa, jottei yksikään, joka häntä palvoo, joutuisi /dev/nulliin, vaan saisi iankaikkisen accountin.

Kun IBAN tai BIC on hukassa, http://ibanjabic.info tarjoaa avun.
Senior Member
_
21. maaliskuuta 2005 @ 17:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos ei aijo ldata muuta kuin musaa niin kai se dc on paras, vaikka silläkin on haittapuolensa; kuten hubien minimi jako rajat ja aktiivi/passiivi sähellys, jotka ovat aloittelioille aina aika veemäisiä.

Edit:Ja tuon modeemin suositelisin kyllä vaihtamaan ADSLään.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2005 @ 17:42

Mainos
_
__

_
urnin
Member
_
21. maaliskuuta 2005 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ai tääl on pari winMX:n käyttäjääkin :)
Kyllä minäkin joskus (modeemi ajoilla) käytin pelkästään sitä, mutta mielestäni sen taso laski jokunen vuosi sitten turhankin paljon. Sori jos joku winmx fani otti herneen nenään tai jotain..

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > apua p2p-ohjelman valintaan ja käyttöön

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy