User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 20.8.2025 / 14:45
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > dv-kameran materiaalista dvd-video?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DV-kameran materiaalista dvd-video?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jusu80
Newbie
_
1. toukokuuta 2005 @ 08:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen lupautunut tekemään dvd-videon DV-kameralla kuvatusta noin 3 tunnin tapahtumasta. Olen selaillut keskustelualeita, mutta en ole löytänyt vielä sopivaa vastausta.

Eli olen käyttänyt Uleadin tai Neron videon kaappausohjelmaa ja se sujuu nyt melko hyvin. Mutta sitten se polttojuttu - miten saisin mahdutettua mahdollisimman paljon minuutteja yhteen DVD-R levyyn kuvanlaadun kuitenkaan hirveästi kärsimättä -ainakin VHS-laatua. Mitään erityisiä tekstityksiä ja muita DVD -hienouksia en tarvitse.
Onko merkitystä, käytänkö DVD miinusta tai plussaa. Mahtaako DVD-levyn merkillä olla väliä (Sony..?)

Tein tuossa kokeeksi pikku videon VCD:lle CD-RW -levylle, mutta se ei toiminut standalonessani (LENCO 5.1 manuaalin mukaan tukee CD-R ja CD-RW) Käytin Neroa... Sitten kokeilin myös Nerolla miniDVD (en ole vielä hommannut DVD-levyjä) tekoa tavalliselle CD-RW:lle eikä sekään toiminut kun vain PC:ssä. No, Audio-cd lähti kuulumaan

Alku ei kovin lupaavalta vaikuta...

Kiitos jos viitsitte vastata.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
1. toukokuuta 2005 @ 11:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täältä löytyy varmasti parempia asiantuntijoita koska en ole koskaan yrittänyt mahduttaa kerralla noin paljon yhdelle levylle.
Mutta kun yritin huvikseni Pinnaclen Studio 9:llä simuloida 3 tunnin polttoa niin näyttäisi siltä että TEORIASSA tuo saattaisi onnistua pienimmällä bittivirralla (3000Kbits/s) ja MPA (MPEG-1 Layer 2) äänellä PCM:n sijaan. Euroopassahan lähes kaikki DVD-soittimet osaavat toistaa tuolla äänellä koodattuja levyjä...

Tosin itse kyllä laadun vuoksi jakaisin tuon materiaalin kahdelle levylle. Joku saattaisi kokeilla tuohon 2-kerroslevyä (DL) mutta kokemukset noista ei ainakaan minua kovasti vielä rohkaise testaamaan. Ja Dvix tai Xvid koodattu materiaali taas ei joka koneella näy vaikka se muuten voisi olla toimiva ratkaisu...?
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. toukokuuta 2005 @ 12:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Tein tuossa kokeeksi pikku videon VCD:lle CD-RW -levylle, mutta se ei toiminut standalonessani (LENCO 5.1 manuaalin mukaan tukee CD-R ja CD-RW)
Se että soitin lukee cd-r/rw -levyjä ei tarkoita sitä että soitin toistaisi välttämättä (s)vcd -levyjä. Nämä ovat kaksi eri asiaa.

PJKuona
mediatekniikan insinööri
http://koti.mbnet.fi/pjkuona/
jusu80
Newbie
_
1. toukokuuta 2005 @ 12:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Se että soitin lukee cd-r/rw -levyjä ei tarkoita sitä että soitin toistaisi välttämättä (s)vcd -levyjä. Nämä ovat kaksi eri asiaa.
Niinpä tosiaankin, koska CD-r -musiikkilevy kuitenkin toimi...
Quote:
Tosin itse kyllä laadun vuoksi jakaisin tuon materiaalin kahdelle levylle. Joku saattaisi kokeilla tuohon 2-kerroslevyä (DL) mutta kokemukset noista ei ainakaan minua kovasti vielä rohkaise testaamaan. Ja Dvix tai Xvid koodattu materiaali taas ei joka koneella näy vaikka se muuten voisi olla toimiva ratkaisu...?
Voipi olla parasta jakaa kahteen osaan.
Tarvitseekohan minun ottaa polttamisessa huomioon jotain sellaista, mikä voisi mahdollisesti olla esteenä toisten DVD-soittimissa (polttonopeus...?DVD-levyn merkki...?)

Joudun näet tekemään otoksesta noin 8kpl kopioita...niin ja jos poltan sen kahdelle DVD:lle, niin kopioitavaa tulee yhteensä 16kpl...huh mikä projekti!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. toukokuuta 2005 @ 12:59

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
1. toukokuuta 2005 @ 13:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Joudun näet tekemään otoksesta noin 8kpl kopioita
Veikkaan että 2 kopion saajaa ilmoittaa ettei levy toimi hänen soittimessa.;-)
Jos minulle teet niin polta DVD-R levylle, olohuoneessani oleva 4 vuotta vanha JVC ei soita DVD+R eikä paljon muitakaan itsepoltettuja. Myöskään CD-R musiikkilevytkään ei toistu...
Mainos
_
__

_
Moderator
_
1. toukokuuta 2005 @ 17:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Otsikon korjaus..
Ootkos katsonut noita oppaita?
http://www.nefernetti.com/oppaat.php

Forumin säännöt, lue ennen kuin postaat:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2717

Afterdawnin oppaat:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > dv-kameran materiaalista dvd-video?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy