User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 9.7.2025 / 18:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > f-secure anti-virus client, sovellusten hallinta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
F-Secure Anti-Virus Client, sovellusten hallinta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
AceBear
Junior Member
_
20. toukokuuta 2005 @ 06:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Seuraava asia arkarruttaa hieman mieltäni: Työkoneellani on ko. Virusohjelma+palomuuri, mutta en pääse klikkailemaan esim. sovellusten hallinnassa eri valintoja. Pystyn antamaan uusille sovelluksille oikeuksia verkkoyhteyksiin, mutta en pysty poistamaan niitä enää sovellusten listalta. Lisäksi voin luoda kokonaan uusia sovelluksia, jotka pystyn myös poistamaan.

Syy miksi asia taas askarruttaa minua, on hieman "epäsovinnaiset" sovellukset työkoneellani. Pelailen joskus luppoaikana vaikka pokeria netissä, mutta luulen että sen näkyminen ei välttämättä ole hyväksi, työkoneella kun ollaan. Olen nyt poistanut pokerisoftat koneeltani, kun toinen niistä lakkasi toimimasta (ilmoitti käynnistäessä että toinen poker-client on jo käytössä...?, vaikkei tosiaan ollut), mutta haluaisin ns. poker-enginet myös pois sovelluslistalta. Mistä kautta pääsisin kiinni paikkaan, josta pääsen putsailemaan sovelluksia pois näkyvistä?

Olen kyllä ajatellut vielä laittaa pokerin uusiksi koneelle, mutta luoda sille kokonaan itse tuon sovelluksen, jonka nimeän ym. niin, ettei käyttötarkoitus ilmene listaa selattaessa ihan heti...
En koe tekeväni suurtakaan syntiä jos ruokatunnilla ym. turhalla ajalla tapan aikaa pokeria pelatessa. Neuvokaahan joku, vai onko niin, että sovellusten muokkaus tehdään vain "ylhäältä", ja työaseman käyttäjä ei pysty tekemään mitään. Sanottakoon että pääsen koneelle myös järjestelmänvalvojana.
Member

1 tuotearvio
_
20. toukokuuta 2005 @ 12:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
öm. no tuota mitä minä tiedän mistään mitään niin ohjelmat voit poistaa kokonaan, sillein ettei ne jää näkymään ohjauspaneeli/lisää tai poista sovellus ja sit siltä listalta poistat sen.

MacBook1,1; 2 GHz Intel core duo; RAM 2Gb DDR2 (667Mhz); Mac OS X 10.6
Desktop: 2,66 GHz Intel i7 920; Gigabyte GA-EX58-UD3R (rev. 1.6); G.Skill 3x2Gb DDR3 (1066Mhz CL7); 2x Sapphire HD4870 1Gb Crossfire; Windows 7 Ultimate + Ubuntu + Mac OS X 10.6
AceBear
Junior Member
_
23. toukokuuta 2005 @ 04:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ei tuo auta tähän yhtään, kun nimenomaan kerroin että en saa niitä pois sieltä sovellusten listalta. Ainoastaan jos luon (keksin) itse kokonaan jonkun sovelluksen ja annan sille tiedot, saan sen myös poistettua.
Jos siellä listalla on nyt esimerkiksi sovellus acrobat readerille, mikäli olen antanut sille joskus luvan luoda yhteyden, sen kohdalla ei voi valita kuin "tiedot" tai "lisää". "poista" laatikko on harmaalla ja näinollen mahdoton valita. Myös valikossa jossa on "sovellusten hallinta" rasti ruudussa, on valinnat harmaalla, tosin hallinta on silti päällä.
Onko ketään joka keksii kuinka sovelluksia pääsee muokkaamaan jotain eri reittiä, sillä mahdollista se on, taatusti...
anrajama
Junior Member
_
23. toukokuuta 2005 @ 05:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luulenpa poisto mahdollisuuden puuttumisen johtuvan siitä että se f-secure Anvirus Client sovellus on asennettuna etähallinta asennuksena, jolloin on mahdotonta päästä muuttamaan näitä oikeuksia/asetuksia, mutta aivan varma tästä tiedosta en voi olla! Yleensä nimen omaan tälläinen etähallinta asennus tehdään yrityksissä, jolloin voidaan olla varmoja ettei käyttäjät pääsisi tekemään hulluja muutoksia! Itsellä on sama ohjelmisto käytössä ja asennuksen olen tehnyt ns."yksittäinen hallinta" , jolloin ainakin pääsen muuttamaan asetuksia kätevästi. Mikä versio sinulla on f-securesta? Oletan että ohjelman olet asentanut adminina? Ja myös poistanut sen adminina?
AceBear
Junior Member
_
23. toukokuuta 2005 @ 06:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tällaiset tiedot olisi tarjolla:

F-Secure Anti-Virus Client Security 5.55-SR1 build 11080

F-Secure Internet Shield 5.73 build 11
F-Secure Anti-Virus 5.57 build 11060
F-Secure Email Scanner
F-Secure Management Agent 5.70 build 7913
F-Secure User Interface 5.72 build 1450

En ole itse asentanut F-Securea, vaan "tietokonehenkilö" laittoi kaiken, kun hiljattain sain tämän uuden työkoneen. Järjestelmänvalvojana hän kaiketi sen asensi. En ole poistanut mitään ohjelmia, paitsi siis nuo käyttämäni pokerisoftat, ja ne asensin/poistin ihan omilla käyttäjätunnuksilla ollessani. Pääsen toki adminina(kin) koneelleni.

Ihmettelen vaan kun pystyn tosiaan antamaan ihan mille vaan sovelluksille oikeudet nettiyhteyteen, mutta tosiaan en saa niitä pois sieltä sovellusten listalta. Yleensähän työkoneilla tökkii siinä vaiheessa kun yhteyttä pitäisi luoda johonkin epämääräiseen sovellukseen.
Ja tosiaan jos luon sovelluksiin kokonaan uuden sovelluksen tietoineen, pystyn sen myös poistamaan. Vituttaa vaan nuo listalla loistavat poker-enginet...vaikka omatuntoni on puhdas siltä osin, että työaikaa ei ole juurikaan mennyt hukkaan pelailun vuoksi.

Jonkun vanhan ketjun löysin jossa käsiteltiin jotain F-Securen bugia, joka viittasi juuri palomuurin sovelluksiin. Siinä mentiin ainakin pitelemään jotain tiedostoa, jossa mielestäni on myös mahdollista poistella hieman ylimääräisiä rivejä.
Mainos
_
__

_
Arnolds2
Member
_
25. toukokuuta 2005 @ 09:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
AceBear jos oot väleissä sen ATK-tukihenkilön kanssa niin osta vaikka kossupullo palkaks ja pyydä poistamaan en "pokeri" sivut. Sun oikeudet ei riitä.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > f-secure anti-virus client, sovellusten hallinta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy