|
Kirjoittimien asennus ei onnistu
|
|
|
sakali
Junior Member
|
15. kesäkuuta 2005 @ 09:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Koneena AMD64/3000+,Abit A8V, 512 mb, Win xp.
Ongelmana on etten pysty asentamaan kirjoittimia. Kun ohjauspaneelista/kirjoittimet kohdasta klikkaa "lisää kirjoitin" antaa windows virheilmoituksen "Kirjoitinta ei voida asentaa. Windowsin taustatulostus ei ole käytössä."
Olen aiemmin muuttanut windowsin palveluista taustatuloksen poissa olevaksi. Nyt kun laitan taustatulostuspalvelun "automaattiseksi" ei tästä ole apua kirjoittimen asetamiseen. Sama virheilmoitus tulee edelleen. Erikoisinta on, että bootattuani koneen taustatulostuspalvelu muuttuu poissa olevaksi, vaikka olenkin sen juuri aiemmin muuttanut automaattiseksi.
Help me!
|
|
AlpoP
Member
|
15. kesäkuuta 2005 @ 10:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
|
sakali
Junior Member
|
15. kesäkuuta 2005 @ 15:49 |
Linkki tähän viestiin
|
|
On Officessa valittuna taustatulostus.
Ongelma on kyllä Win XP:n asetuksissa/palveluissa.
Löytyykö apuja?
|
|
pkaksp
Moderator
|
15. kesäkuuta 2005 @ 16:05 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Käynnistä se palvelu ja tarkista onko myös etäproseduurikutsu palvelu käynnissä. Jos ei, niin sekin päälle. Sitten molemmista käynnistystapa automaattiseksi ja koneen boottaus. Auttoiko?
|
|
sakali
Junior Member
|
15. kesäkuuta 2005 @ 16:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei auttanut.
Etäproseduurikutsu-palvelu on käynnissä.
Taustatulostusohjain-palvelu on nyt ja myös pysyy asetuksella "automaattinen" myös bootattaessa mutta ko. palvelu ei kuitenkaan käynnisty automaattisesti.
Ohjauspaneelissa/Tulostimet ja faksit kohdan painike "Lisää tulostin" antaa siis virheilmoituksen: "Toimintoa ei voi suorittaa loppuun. Taustatulostuspalvelu ei ole käynnissä."
Onko taustatulostusohjain-palvelu sama kuin taustatulostus-palvelu ?
|
|
pkaksp
Moderator
|
15. kesäkuuta 2005 @ 16:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No jos ei siellä muita siihen viittaavia palveluita ole, niin eiköhän tuo oo sama asia. (itel ei ainakaan ollu muita)
Koitas katsoa onko siinä taustatulostusohjain palvelussa, välilehdellä sisäänkirjautuminen, niin valittuna paikallinen järjestelmätili?
|
|
sakali
Junior Member
|
15. kesäkuuta 2005 @ 16:40 |
Linkki tähän viestiin
|
|
On valittuna.
Palvelu voi käyttää työpöytää kohtaa ei ole ruksattu.
|
|
pkaksp
Moderator
|
15. kesäkuuta 2005 @ 16:44 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No koitas laittaa siihen ruksi. Itel on ainakin se kohta ruksattuna.
|
|
sakali
Junior Member
|
15. kesäkuuta 2005 @ 17:18 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei auttanut vaikka ruksasin kohdan.
Toisaalta koittaessani lisätä tulostimen, niin virheilmoitus oli vain "toimintoa ei voida suorittaa loppuun."
Toisella kertaa tuli taas myös virheilmoituksen loppuosa. Tulostimen lisäysyrityksen jälkeen palvelu menee myös pois päältä. Outoa...
|
|
pkaksp
Moderator
|
15. kesäkuuta 2005 @ 17:23 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Olihan siellä välilehdellä sisäänkirjautuminen, niin laitteistoprofiili käytössä?
|
|
sakali
Junior Member
|
15. kesäkuuta 2005 @ 17:40 |
Linkki tähän viestiin
|
|
On käytössä.
|
|
sakali
Junior Member
|
15. kesäkuuta 2005 @ 17:57 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jotain häikkää itse palvelun toiminnassakin on.
Laitoin palvelun välilehdelle "palautuminen", kohtaan "palvelun epäonnistuessa suoritettavat toiminnot" kohtaan "seuraavat epäonnistumiset" valinnan "käynnistä tietokone uudelleen".
No meni pari about 4 minuuttia buuttauksesta ja WinXP sammutti itse itsensä juurikin ko. perusteella.
???
|
|
romero
Senior Member
|
15. kesäkuuta 2005 @ 21:10 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jos sinulla on XP SP2 ja koetat asentaa kirjoitinta mukana tulleen levyn ajureilla, niin koetappa löytyisikö valmistajan sivuilta tuoreempia: SP2 on aiheuttanut joidenkin tulostinten tapauksessa sen että ne eivät suostu asentumaan loppuun, tai mikäli ne ovat olleet jo valmiiksi asennettuina ennen SP2:n lataamista niin niiden toiminta on päättynyt kuin seinään. En muista minkä nimenomaisten kirjoittimien kohdalla törmäsin itse tähän mutta päivitetyt laiteajurit auttoivat.
|
|
maketus1
Newbie
|
4. joulukuuta 2005 @ 13:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Sakali, löysitkö ratkaisun ongelmaan? Itselläni täysin sama ongelma, eikä mikään aiemmista neuvoista tunnu auttavan. Tulostin on hp deskjet 3550.
|
|
sakali
Junior Member
|
5. joulukuuta 2005 @ 05:01 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mikään esitetyistä neuvoista ei auttanut tilannetta. Myöskään tuntien googlettamisella löytyneet ongelmat ja niiden ratkaisuohjeet eivät ongelmaa ratkaisseet.
Päädyin siten asentamaan Win xp:n uudestaan ns. korjausasennuksena, jonka jälkeen mitään ongelmaa ei ole enää ollut.
Xp:n korjausasennus lienee ainoa ratkaisu ongelmaan.
|
|
maketus1
Newbie
|
5. joulukuuta 2005 @ 06:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jos käytän tuota korjausasennusta, niin poistaako se mitään koneelta, esim. asennettuja ohjelmia?
|
|
sakali
Junior Member
|
5. joulukuuta 2005 @ 06:21 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei aiheuttanut mulla minkään ohjelmien, asetusten ym. seikkojen häviämisiä. Toimi itseasiassa juuri niinkuin pitääkin, itsekin tosin olin epäileväinen ennen korjausasennusta.
|
|
maketus1
Newbie
|
5. joulukuuta 2005 @ 06:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Tuota noin, kun valitsin korjaus aseunnuksen, kysyi mitä windows-kansiota haluan korjata, ku valitsin sen ainoan, meni se komentoriville C:\Windows, mitäs tuon jälkeen pitää tehdä?
|
|
Anddy
Newbie
|
12. helmikuuta 2006 @ 10:38 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Hei, minulla juuri ilmeni sama ongelma. En voi asentaa uutta HP:n tulostintani. Laite ehti pari päivää olla asennettuna ja nyt se ei sitten suostunut toimimaan. Ajattelin asentaa laitteen uusiksi, mutta kappas, valittaa ettei Print Spooler ole käytettävissä. Rupesin tutkimaan sitten tuolta windowsin konsolista ja huomasin, että tämä taustatulostusohjain on riippuvainen etäproseduurikutsusta ja vanhan tulostimeni jostain .exe tiedostosta (LexBces.exe, kyseessä oli siis Lexmarkin tulostin...). Nyt mietinkin, että miten tuon riippuvuuden saa poistettua, jotta tämän print spoolerin saa käynnistettyä...??
|
|
jajumann
Newbie
|
12. helmikuuta 2006 @ 16:14 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Töissä tuli vastaan samanlainen ongelma, kun hp:n purkki oli kaatunut ja tulostukset eivät lähteneet, vaan kaatoivat työasemien taustatulostus palvelun. Kaikki tulostimet hävisiät ja kun yritettiin asentaa uudestaan, tuli edellä kerrotun kaltainen virheilmoitus.
Ongelma ratkesi siten, että käynnistettiin taustatulostuspalvelu, jolloin tulostimet tulivat näkyviin. Tämän jälkeen laitettiin ongelman aiheuttanut tulostin off-line tilaan ja poistettiin jumittanut tulostus työ. Taustatulostus taisi kaatua tuossa välissä kerran,mutta kun saatiin ongelman aiheuttanut tulostin poistettua, ei ongelma enää uusiutunut.
Alunperin ongelma oli käsittääkseni se,että ko tulostin oli asennettu noin 10:lle työasemalle suoralla tcp/ip tulostuksella ja kun samanaikaisesti usea yritti työntää tavaraa, kaatui tulostin purkki.
|
|
Mainos
|
  |
|
|
heikki71
Senior Member
|
12. helmikuuta 2006 @ 17:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Sakali, löysitkö ratkaisun ongelmaan? Itselläni täysin sama ongelma, eikä mikään aiemmista neuvoista tunnu auttavan. Tulostin on hp deskjet 3550.
oletko muistanut poistaa virustorjuntaohjelman pois päältä kun asennat ajurin?
|