User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 9.7.2025 / 21:37
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > bios päivityksestä?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Bios päivityksestä?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Tarez
Member
_
15. kesäkuuta 2005 @ 15:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miten kun lähdetään Biossia päivittämään, niin se päivitys ohjelma kysyy tallentaakseen sitä nykyistä Biossia (eli sen nimeä), niin mistä tuon tiedon saa?

Kun mulla on nyt ollut tätä pelien kanssa koneen kaatumis ongelmaa, niin auttaisko tuo Biossin päivitys mahdollisesti siihen?
Vai onko tuo Bios mukana vain konettä startatessa?
pkaksp
Moderator
_
15. kesäkuuta 2005 @ 15:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taisin jo kertaalleen mainita, että bios päivitys ei yleensä auta pelien kaatuiluun. Vikoja voi olla niin monessa muussakin asiassa. Bios päivityksessä on yleensä mainittu mihin se auttaa.

Onko nuo muut jo tehty?
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/200253

Edit: Ja siellä mistä sen biossin latasitkin, on varmasti hyvät ohjeet tuohon. Eli lue ja seuraa niitä ohjeita!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. kesäkuuta 2005 @ 15:59

Tarez
Member
_
15. kesäkuuta 2005 @ 16:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo näyttiksen,äämipiirin ja chipset ajurit on päivitetty, ja lämmötkin on suht kurissa.

Niin jos tuo Biossin päivitys ei auta pelien kaatuiluun, niin mitkä on sellaisia vaivoja mihin tuo päivitys auttaa?

Emolevyn valmistajan sivuilta uuden Biossin notuleista löytyi seuravanlainen juttu:
**Solve the system update Windows XP SP2 hang up when use P4 prescott CPU.[C0 stepping]
**Patch the system hang up when pressing F10 to save default value from P4 E0 stepping CPU.(non-Fatal)
**Update Micro Code.
Eli tarkoittaako nuo "hang upit" kaatuilua vaiko kenties jotain muuta???
pkaksp
Moderator
_
15. kesäkuuta 2005 @ 17:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No juu, mutta jos kone ei muuten kaatuile muuta kun peleissä, niin uskoisin vian olevan ihan jossain muualla.

Bios päivitys antaa yleensä tuen uudemmille prossuille, suuremmille kovoille ja sen sellasta. Eli jos se kone pysyy muuten pystyssä, niin vika on todennäköisesti muualla.

Mitä ne lämmöt näyttää rasituksessa? Ja olihan ne pelit aitoja? Onko kone tarkistettu kaikenmaailman viruksilta ja muilta pöpöiltä?

Nii ja mikä olikaan koneen kokoonpano?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. kesäkuuta 2005 @ 17:14

Tarez
Member
_
15. kesäkuuta 2005 @ 18:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin onko tuolla merkitystä kaatuilussa onko pelit aitoja vai ei? Jos vaikka pelit olisi epä aitoja niin tuntuu ne toimivan vahemmassa koneessa.... :P

Prossu lämmöt on näin suvi keleillä Idle 45 ja rasitus noin 55-58 astetta.

prossuna on P4 nortwood 3,2Ghz/800mhz
emo on Epox 4PCA3+
muisteina 4kpl Green 256Mb/400mhz
näyttis Geforce FX5900/128Mb
master kovona Seagate Sata 200Gbit

Virus tutkana mulla on tää ilmanen Antivir personal edition classic, jota oon päivitellyt päivittäin.
Usein päivitetyllä Ad awarella oon myös tsekannut koneen usein.
Ja Zone alarm on palomuurina.
pkaksp
Moderator
_
15. kesäkuuta 2005 @ 18:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Jos vaikka pelit olisi epä aitoja niin tuntuu ne toimivan vahemmassa koneessa....
Kokeiles joskus niitä aitoja pelejä. Voi jopa toimia... ;) Se ei meinaa yhtään mitään vaikka epäaito peli toimisi toisessa koneessa.

Edit: Voithan tietysti koittaa vielä muistien testauksen. Nekin voi aiheuttaa vaikka minkälaista ongelmaa.

http://www.memtest86.com/

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. kesäkuuta 2005 @ 18:27

Mainos
_
__

_
Tarez
Member
_
15. kesäkuuta 2005 @ 19:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muistit oon kertaaleen vaihtanut, mulla oli pari Hynixin 512Mb/400 Mhz kampaa.
Mutta SiISoft Sandra Herjaili näin: SiSoftware Sandra Help File, Large memory modules (512 or greater) should be ECC/Parity

Kuitekin tuon emon pitäisi niellä kumpaakin mallia ECC tai Non ECC (Bios asetuksena automaattisesti nyt non ECC)

Sain nuo pari isompaa kampaa (kovalla selittelyllä) vaihdettua pienempiin liikkeessä, josta ne olin ostanut , mutta ongelma ei sillä ratkennut.

En sitten tiiä pitäiskö kokeilla jotain Kingstonin ECC palikoita vielä???
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > bios päivityksestä?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy